هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی امسال با شعار« عزم ملی، تدابیر پیشگیرانه، افزایش امید و ایمنی در بلایای طبیعی » از ۱۹مهرماه آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی امسال با شعار« عزم ملی، تدابیر پیشگیرانه، افزایش امید و ایمنی در بلایای طبیعی » از ۱۹مهرماه آغاز شد.

natural disaster 93- guilan nezam این مناسبت ملی مقارن با روز جهانی کاهش خطرپذیری ( ۱۳اکتبر)می باشد، در سراسر کشور به منظور فرهنگ سازی، لزوم پیشگیری و آمادگی در برابر حوادث طبیعی برگزار می شود.
حوادث ناشی از پدیده‌‌های طبیعی بر اثر تغییرات در پوسته کره زمین رخ می‌دهد و همه ساله علاوه بر خسارات فراوان در جهان هزاران قربانی بر جای می‌گذارد. بر این اساس حوادث شدید باعث از هم پاشیدگی خانواده‌ها، بی‌خانمانی افراد، مشکلات بهداشتی، سوء تغذیه، رکود یا تعطیلی مراکز آموزشی و خدماتی، بیکاری و مهاجرت اجباری می‌شوند. همچنین اهمیت حوادث طبیعی تا آنجاست که سازمانهای بشردوست بین‌المللی موظف شده‌اند تا برنامه‌های خود را موازی با حقوق بشر برنامه‌ریزی کرده و خود را در مقابل گروه هدف از جمله در بخش حوادث طبیعی مسئول و پاسخگو بداند. بر این اساس توزیع نظام‌مند دانش و اطلاعات بین افراد، خصوصاً افرادی که در پاسخگویی شرکت دارند اصل بنیادین دستیابی به درک مشترک از مشکلات و انجام هماهنگی‌های لازم بین سازمانی و بخش حوادث طبیعی تعریف جهانی شده است.
بر این اساس اسامی روزهای هفته ایمنی در برابر زلزله وبلایای طبیعی از سوی سازمان مدیریت بحران به شرح ذیل نام گذاری شده است:
شنبه ۱۹ مهر مدیریت بحران؛اقتصاد، فرهنگ پیشگیری و آمادگی
یک شنبه۲۰ مهر مدیریت بحران؛ بیمه، مقاوم سازی و رعایت استاندارد
دوشنبه۲۱ مهر مدیریت بحران؛ بازسازی و بازتوانی در حوادث
سه شنبه۲۲ مهر مدیریت بحران؛ فناوری های اطلاع رسانی و کاهش خسارات
چهارشنبه۲۳مهر مدیریت بحران؛همسویی با سیاستهای جهانی کاهش خطرپذیری
پنج شنبه۲۴مهر مدیریت بحران؛ خانواده و آموزش همگانی
جمعه۲۵مهر مدیریت بحران؛ سازمانهای مردم نهاد و تشکل های مذهبی

Share