ناخدا یکم والری اسپرینوف با ورود به بندرانزلی

هدف اصلی سفر ناوگروه‌های روسی به ایران صلح و دوستی است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده ناوگروه اعزامی روسیه به ایران در جمع خبرنگاران در حاشیه ورود ناوگروه روسی به ایران، اظهار کرد: هدف اصلی سفر ناوگروه‌های روسی به ایران صلح و دوستی است

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، دو ناوگروه نیروی دریایی ارتش روسیه  با نام های«داغستان» و ناو «گراد سویاژسک»Grad Sviyazhsk صبح امروز با استقبال فرماندهان نظامی منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور سفیر روسیه در ایران و سرکنسول روسیه در رشت وارد اسکله بنادر و دریانوردی بندرانزلی شدند.

هدف اصلی سفر ناوگروه‌های روسی به ایران صلح و دوستی است
IMG_6753فرمانده ناوگروه اعزامی روسیه به ایران در جمع خبرنگاران در حاشیه ورود ناوگروه روسی به ایران، اظهار کرد: هدف اصلی سفر ناوگروه‌های روسی به ایران صلح و دوستی است.
ناخدا یکم والری اسپرینوف مبارزه با تروریسم بین المللی و دزدان دریایی را نیز از دیگر اهداف سفر ناوگروه های روسی به ایران دانست و افزود: به دنبال افزایش روابط هستیم و ما می‌‌توانیم در آینده رزمایش‌های مشترک برگزار کنیم
وی fبا تاکید بر اینکه ناوگان دریایی روسیه با تمام کشورهای ساحلی دریای خزر کمک می‌کند و در اقیانوس شمالی، آرام و آتلانتیس با سایر کشورها ارتباط و دوستی دارد یادآور شد: فکر می‌کنیم نیروی دریایی ایران پرقدرت و جدید است و توان نیروی دریایی ایران بسیار بالاست.
فرمانده ناوگروه اعزامی روسیه در ادامه اظهار داشت: فدراسیون روسیه از منافع خود و منافع کشورهای دوست و هوادارش با راه‌های دیپلماتیک دفاع می‌کند.
گسترش همکاری دریایی ایران با روسیه
IMG_6820در ادامه نیز فرمانده ناوتیپ منطقه چهارم دریایی ارتش جهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران ، گفت: همکاری‌های دریایی ایران و روسیه گسترش می‌یابد.
ناخدایکم عبدالحسین ظفری در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور دو ناو روسی در انزلی، اظهار کرد: این ناوها حامل پیام صلح و دوستی هستند.و این رفت و آمدها سبب افزایش دوستی‌ها و هماهنگی‌ها می‌شود، دریای خزر یکی از امن‌ترین دریاهای بوده و ۵ کشور ساحلی نقش مهمی در امنیت آن دارند.
فرمانده ناوتیپ منطقه چهارم دریایی ارتش، در ادامه اظهار داشت: در سفرناوهای روسی به ایران هماهنگی‌ها در اجرای برنامه‌های پیش بینی شده برای دریای خزر ایجاد می‌شود و همکاری‌های دریایی ایران و روسیه گسترش می‌یابد.
ظفری  بر تقویت همکاری‌های دوجانبه، تاکید کرد و افزود: این برای دومین بار است که ناوهایی از روسیه به ایران سفر می‌کنند. و در پاسخ به سفر  ناوگروه ایرانی به روسیه بوده است.
گفتی است نشست مشترک فرماندهان ناوتیپ ناوگان شمال با فرمانده و اعضای ناوهای اعزامی روسیه به ایران به میزبانی ناو داغستان برگزار شد و عبدالحسین ظفری فرمانده ناوتیپ ناوگان شمال نیروی دریایی با ناخدایکم والری اسپرینوف فرمانده ناوهای اعزامی روسیه به ایران دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا ناو گروه روسیه متشکل از ناو های موشک انداز داغستان و ناو موشک انداز «گراد سویاژسک» Grad Sviyazhsk  به همراه ناو های جنگی قزاقستان، رزمایش مشترکی را با هدف حفاظت از تاسیسات اقتصادی دریایی برگزار کرده و پس از برگزاری این رزمایش به ایران سفر کرده‌اند.
IMG_6730 IMG_6673

Share