استاندار گيلان در نشست با معاون باغباني وزارت جهاد كشاورزي

هدف از تغییر در ریاست سازمان چای نجات چایکاران از مشکلات است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان عصر امروز در نشست با معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت :نجات چای از مشکلات فراوان به اندیشه وبرنامه ریزی جدید نیاز دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان عصر امروز در نشست با معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت :نجات چای از مشکلات فراوان به اندیشه وبرنامه ریزی جدید نیاز دارد .
jpg2346دکتر نجفی در این نشست با اشاره به معرفی محمد ولی روزبهان به عنوان رئیس جدید سازمان چای با قدردانی از تلا شهای رئیس سابق این سازمان گفت :هدف از این تغییر وتحولات در سازمان چای شکل گرفتن تفکر واندیشه جدید در مسائل مرتبط با چای کشور برای نجات چایکاران ودست اندرکاران  این بخش از مسائل ومشکلات فراوان است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به سوابق اجرایی وعلمی وپژوهشی رئیس جدید سازمان چای گفت : انتظار ما از وی این است که چای را از مسائل روزمره نجات دهد وکار اساسی وپایدار شکل بگیرد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد : در مسائل بهزراعی واصلاح باغات چای ،پژوهش این بخش و آبیاری تحت فشار باید کارهای جدی صورت بگیرد.

دکتر نجفی افزود : در صورت داوطلب بودن کشاورزان چایکار وباتوجه به هماهنگی های بعمل آمده با وزارت جهاد کشاورزی تا ۸۵ درصد هزینه بصورت بلاعوض تامین میشود.

وی با اشاره به خشکسالی باغات وخسارات چایکاران گفت :اگر اقدام بی نظیر دولت در افزایش ۵۴درصدی قیمت برگ سبز چای  واختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار باهمکاری مجلس وجود نداشت چایکاران به مراتب بیشتر از وضعیت کنونی آسیب می دیدند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش ازاختصاص ۳۵۰هکتار زمین برای  تشکیل نخستین مرکز ملی آموزش زیتون در رودبار خبرداد وگفت :برای ایجاد این مرکز اعبارات لازم از سوی استانداری کمک میشود واز وزارت جهاد کشاورزی نیز میخواهیم همکاری لازم را داشته باشند.

دکتر نجفی همچنین با بیان اینکه احیا معاونت باغبانی در وزارت جهاد کشاورزی اقدامی ارزشمند بوده است گفت :از این وزارتخانه میخواهیم در ابریشم ،کیوی وپرورش مرکبات ،صنلیع تبدیلی ،گیاهان دارویی ،فندوق وبادام زمینی برنامه های جدی برای کمک به این بخشها داشته باشد.

وی با بیان اینکه تقویت معیشت روستاها از طریق توسعه بخش کشاورزی به خوبی انجام میشود گفت : ما از طرح تقویت خانه باغها در استان برای خودکفایی وافزایش درامد کشاورزان حمایت میکنیم.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به حمایت وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در باغات چای گفت : اصلاح وبهسازی باغات را باید هرچه سریعتر شروع کنیم.

محمدعلی طهماسبی از شناسایی رقم های مرکباتی که کمتر در برابر سرما آسیب می بینند خبر داد وگفت :ترویج کشت این گونه ها در شمال کشور از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی به اهمیت توسعه گلخانه های کشور نیز اشاره کرد وگفت :برای ساخت گلخانه های مدرن تسهیلات ۹درصدی پرداخت میشود.

گفتنی است در این نشست با قدردانی از زحمات علی محرر، محمد ولی روزبهان به عنوان رئیس  جدید سازمان چای معرفی شد.

roozمراسم تودیع ومعارفه ای نیز صبح فردا در سازمان چای برگزار میشود.

محمد ولی روزبهان متولد۱۳۴۴ عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی گیلان پیش از این درمسئولیتهای مدیرکل پژوهشکده چای کشور ،معاونت فنی اداره کل خدمات پژوهشی چای کشور ،عضویت در کمیته تدوین برنامه جامع ده سال چای،مشاور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان چای کشور ، مشاور ومدیرکل حوزه استاندار گیلان و رئیس جهاد دانشگاهی گیلان فعالیت داشته است.
وی که هم اکنون در حال نگارش پایان نامه مقطع دکترای مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران است در مقطع کارشناسی ارشد  نیز پایان نامه ای با موضوع چای نوشته ومجری طرح پایلوت پ‍ژوهشی وآموزشی  تغذیه گیاهی چای بوده است.

Share