نماینده ولی فقیه در استان گیلان

نیروهای وزارت اطلاعات، چشمان ریزبین و تیزبین نظام هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: نیروهای وزارت اطلاعات، چشمان تیزبین جامعه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت الله زین العابدین قربانی روز پنجشنبه در همایش «سی سال مجاهدت های خاموش» که به مناسبت سی امین سالگشت تاسیس نهاد مردمی وزارت اطلاعات و قدردانی از تلاش های پرسنل خدوم اداره کل اطلاعات استان گیلان در رشت برگزار شد، افزود: نیروهای وزارت اطلاعات، چشمان ریزبین و تیزبین نظام اسلامی در همه ابعاد هستند و باید به همه مسایل توجه داشته باشند.

81351387-6017231وی با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) در نهج البلاغه ادامه داد: از نظر امام علی، نیروهای اطلاعاتی چشم ها و دیده بان امین و صادق و واقع بین هستند که باید به دور از افراط و تفریط ، خدمتگزار مردم باشند.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده و سهل انگاری در رسیدگی به کارهای مردم در ادارات که می تواند نارضایتی شهروندان را در پی داشته باشد ، نقش وزارت اطلاعات بسیار مهم و حساس است.

وی یادآور شد: در برخی مواقع مردم از عملکرد دستگاه های دولتی گله و شکایت می کنند و کارهای آنها خوب پیش نمی رود که نیاز به یک نیرو که بر واقعیت ها نظارت داشته باشد، موجب آرامش خاطر مردم می شود.

آیت الله قربانی با اشاره به داشتن تجربیات گرانبهای نیروهای اطلاعات به آنها توصیه کرد: در کارها با کسانی که دیندار و آگاه هستند و در بیان مسایل جسارت و شجاعت دارند و برای ثبات و دوام نظام جمهوری اسلامی تلاش می کنند، مشورت کنید.

وی تصریح کرد: ما همه خود را سربازان امام زمان (عج) و سرباز ولی امر مسلمین می دانیم و باید کاری انجام دهیم که نزد خدا مقبولیت و حجت داشته باشد.

وی یادآورشد: باید از افشای اسرار مردم خودداری شود و تا زمانی که دلیل قانونی ، حجت الهی و دلیل شرعی برای بیان مسایل وجود ندارد؛ نسبت به بیان این موارد اقدام نشود.

81351387-6017232رییس کل دادگستری استان گیلان نیز در این گردهمایی با اشاره به جریانات و توطئه های براندازی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نقش وزارت اطلاعات در خنثی سازی این حوادث گفت: اگر وزارت اطلاعات نبود، بسیاری از حوادثی که پس از انقلاب رخ داد، به تنهایی می توانست انقلاب را از مسیر منحرف کند.

احمد سیاوش پور افزود: وزارت اطلاعات با این تفکر که صیانت از انقلاب، از خود انقلاب مهمتر است، بوجود آمد و اگر این نهاد نبود، سرنوشت انقلاب معلوم نبود به کجا منتهی شود.

وی اظهارداشت: ایران هم اکنون یک کشور با ثبات و امن و دارای هویت کاملا پایداری در منطقه است که این ویژگی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی بشمار می رود.

در این گردهمایی رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: با تشکیل وزارت اطلاعات و تصویب آن توسط مجلس شورای اسلامی، جلوی بسیاری از اقدامات گروه های تروریستی گرفته شد.

حمیدرضا خصوصی افزود: امروز سه دهه پس از شکل گیری وزارت اطلاعات، این وزارتخانه با کسب تجربه های با ارزش می تواند با تجزیه و تحلیل در همه ابعاد داخلی و خارجی توطئه های دشمنان را خنثی کند و در این زمینه تاکنون گام های مهمی برداشته است.

وی با اشاره به درخشش وزارت اطلاعات در صحنه های بین المللی اضافه کرد: وزارت اطلاعات با ابتکار خود در دو حوزه امنیتی داخلی و خارجی، موفقیت های بسیاری به دست آورده است.

به مناسب سی امین سالگرد تاسیس وزات اطلاعات، مراسمی تحت عنوان ‘سی سال مجاهدهای خاموش’ با حضور مدیران و اعضای شورای تامین استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و ائمه جمعه شهرستان های گیلان برگزار شد./ایرنا

Share