رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت

نمایش «عبور از مه» از رشت به جشنواره تئاتر فجر راه یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نمایش «عبور از مه» به نویسندگی و کارگردانی مجید کاظم زاده مژدهی که در جشنواره تئاتر سوره ماه خوش درخشید، موفق به راه یابی به جشنواره تئاتر فجر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نمایش «عبور از مه» به نویسندگی و کارگردانی مجید کاظم زاده مژدهی که در جشنواره تئاتر سوره ماه خوش درخشید، موفق به راه یابی به جشنواره تئاتر فجر شد.

86261_origرضا ثقتی ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ، ضمن اعلام این خبر گفت : بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره ماه شامگاه دوشنبه ۲۸ مهر در تالار اندیشه حوزه هنری تهران با حضور پیشکسوتان عرصه هنرهای نمایشی مانند اسماعیل کشن فلاح ، سیاوش طهمورث ، ایرج راد ، داریوش مودبیان ، داود فتحعلی بیگی و محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی برگزار شد.

وی افزود : در بخش پایانی مراسم اختتامیه این جشنواره برگزیدگان بخش اصلی معرفی شدند و نمایش عبور از مه از گیلان که در ۴ رشته کارگردانی ، نویسندگی ( نمایشنامه نویسی ) ، بازیگری مرد و طراحی صحنه کاندید دریافت جایزه شده بود موفق به دریافت رتبه اول در رشته نمایشنامه نویسی برای مجید کاظم زاده مژدهی و رتبه اول بازیگری مرد برای محمد رسائلی گردید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت اظهار کرد : همچنین در پایان این مراسم نمایش عبور از مه از گیلان جهت حضور در سی و سومین جشنواره تئاتر فجر انتخاب شد.

نمایش عبور از مه رواﯾﺘﯽ از داﺳﺘﺎن زندگی فردی به نام الیاس جعفرپور است ؛ که با فریب مردم ، امامزاده ای دروغین می سازد و با این ترفند زمین پدریش را به چندین برابر قیمت در مجاورت امامزاده جعلی می فروشد و حالا که مدتی است آن مکان به وسیله اوقاف تعطیل شده، الیاس درصدد ساختن فیلم کوتاهی درباره آن واقعه است اما….

بازیگران این نمایش محمد رسائلی و علی بدرطالعی می باشند و سایر عوامل آن عبارتند از : دستیاران کارگردان : سینا کوزانی ، محمد کاظم زاده مژدهی ، دستیاران صحنه : علیرضا رفیق ، علیرضا ظهور طلب ، شهرزاد غلامی ، طراح صحنه : محمد رسائلی ، مجید کاظم زاده مژدهی ، طراح پوستر و بروشور : پرستو آزاد و عکاسان : علیرضا قاسم خانی ، علی پویان و علیرضا وحدی .

Share