نماینده مردم آستانه اشرفیه مطرح کرد

نقش برجسته متخصصین گیلانی در نوشتن برنامه ششم توسعه

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم آستانه اشرفیه نقش گیلانیان در نوشتن برنامه پنجم توسعه علی الخصوص در بخش فناوری و مخابرات را مهم ارزیابی نمود و افزود:انتظار داریم متخصصین گیلانی در نوشتن برنامه ششم توسعه نیز نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.

IMG_1739اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه عصر امروز در جشن عید غدیر شرکت مخابرات استان گیلان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲ دو سند تحول امیز را به دولت ابلاغ کردند یاداور شد:یک از آنها سند تحول در نظام سلامت بود که الحمدالله مجموعه دولت و وزارت بهداشت عملکرد بسیار مطلوبی در این زمینه داشته است و مجلس نیز با تخصیص یک درصد ارزش افزوده حامی دولت برای اجرای بهتر این سند شد.
اما سند دیگر ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری سیاست های کلی «علم و فناوری»است که باتوجه به قرارگیری در عصر ارتباطات و همچنین عقب ماندگی ایران در حوزه ناوری نسبت به کشورهای توسعه یافته می تواند سبب تحول بسیاری شود.

قربانی با اشاره به اینکه یک دهه قبل ایران در عرصه توسعه علم جایگاه قابل توجهی در جهان نداشت یاداور شد:امروز به همت جوانان توانسته ایم ۱.۸ درصد از تولید علم دنیا را به خود اختصاص دهیم.و در زمینه ی نانو, رادار, ماهواره های مخابراتی, تکنولوژی هسته ای و ساخت سانتریفیوژ با هدایت رهبری و تاسی از شهیدان و پشتیبانی ملت غیور ایران در عرصه ی جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات غرب با ایران مباحث حقوق بشری و هسته ای نیست تصریح کرد:مقابله با پیشرفت و توسعه ایران از اهداف دسمنان است.ایران تحت امر ولایت توانسته از امنیت بالایی نسبت به کشورهای همسایه برخوردار باشد.

قربانی با بیان اینکه زمانی حضرت رسول فرمودند «این علی جانشین من است»سخن ایشان شفاف و روشن بود اما امت اسلام دچار تفرقه و انحراف شد و امروز هرچه می کشیم از همان انحراف و تفرقه پیش آمده در گذشته است.امروز ما خوشحالیم در کشوری زندگی می کنیم تحت امر ولایت امنیت بر ما حاکم است و این ها همه مرهون امام (ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی و خون شهدا است.
نماینده مردم آستانه اشرفیه بر انتقال فرهنگ ایثار,تولید علم و فناوری به نسل چهارم انقلاب تاکید کرد و گفت:دشمن امروز از طریق ماهواره وارد خانه های مردم شده است و چالش های بوجود آمده جز با مسائل فرهنگی قابل حل نیست.
وی در ادامه اظهار داشت:با درایت دولت و حمایت مجلس در جهت توسعه علم و فناوری و همچنین دسترسی آحاد مردم به عرصه فضای مجازی می توانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.و امیدوارم تا پایان چشم انداز به آن نقطه مورد نظر رهبری دست یابیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه نقش گیلانیان در نوشتن برنامه پنجم توسعه علی الخصوص در بخش فناوری و مخابرات را مهم ارزیابی نمود و افزود:انتظار داریم متخصصین گیلانی در نوشتن برنامه ششم توسعه نیز نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.

قربانی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان گیلان با کوله باری از تجربه یکی از قوی ترین مجامع در خانه ملت است یاداور شد:متاسفانه گیلان از لحاظ توسعه فناوری نسبت به سایر استان ها عقب تر است.

وی وجود دکتر نوبخت در راس مدیریت کشور را یک فرصت تاریخی برای گیلان دانست و گفت:هم اکنون با توجه به پتانسیل بالای گیلان برای ما قابل قبول نیست در از نظر بیکاری در رده ی دوم کشور و از نظر فقر در رده ی پنجم باشد.بنابراین با همکاری مردم و مسئولین باید گیلان را به جایگاه واقعی خود خصوصا در عرصه ی فناوری برسانیم.

قربانی در پایان با مجموعه ی مدیریتی حاکم در بخش مخابرات استان گیلان را کم نظیر دانست و افزود:امیدوارم شاهد توسعه روز افزون گیلان باشیم.

Share