دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد با آیت الله رودباری

میل دارم مهدکودکی تشکیل دهم و ایدئولوژی اسلامی را ترویج کنم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر روز پنج شنبه ۲۴ مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به همراه معاونین و جمعی از کارکنان این اداره کل با حضور در منزل آیت الله سید مجتبی رودباری با این عالم جلیل القدر دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر روز پنج شنبه ۲۴ مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به همراه معاونین و جمعی از کارکنان این اداره کل با حضور در منزل آیت الله سید مجتبی رودباری با این عالم جلیل القدر دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار-مدیرکل-و-جمعی-از-کارکنان-فرهنگ-و-ارشاد-اسلامی-گیلان-با-آیت-الله-سید-مجتبی-رودباری-5آیت الله سید مجتبی رودباری در این دیدار بیان کرد: عید غدیر عید بزرگی بویژه از نظر ما شیعیان است.

وی با اشاره به سخنان آیت الله عظمی بروجردی، مراجع تقلید فقید شیعیان که فرمودند “آن چیزی که در عید غدیر برای ما اهمیت دارد مسئله تقنین است”، اظهار کرد: این بدان معناست که بعد از کتاب الله و سنت رسول الله، گدای ابوبکر و عثمان و … نباشیم و منبع قانونی ما علی (ع) و یازده اولاد او باشد.

امام جماعت مسجد صفی رشت با بیان اینکه منابع قانونی ما چهار مورد است، افزود: کتاب، عقل، اجماع و سنت (روایت از پیامبر تا امام زمان) ملاک و منبع تقنین ماست.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر سالها زحمت کشید و بزرگترین ودیعه را نزد ما گذاشت تا ما از آن حراست کنیم.

آیت الله رودباری با یاد روحانی شهید انصاری، مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اظهار کرد: ما وظیفه داریم که از اهداف مقدس شهدا حراست کنیم.

این عالم برجسته از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواست: تا با استفاده از مربیانی عالم و خوب، کلاسهایی برای بازگو کردن ایدئولوژی اسلامی و پاسخگویی به سئولات جوانان و نوجوان در مجتمع های فرهنگی برگزار شود.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با «حداد عادل» گفت: به ایشان نیز گفتم که میل دارم مهدکودکی تشکیل بدهم و ترویج ایدئولوژی اسلامی را از نو برای کودکان شروع کنم. همانطور که آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان، مدرسه علمیه امام علی (ع) را ساخت و برای ثبت نام فقط طلبه های پایه یک و دو را پذیرفت و گفت میخواهم از نو شروع کنم.

آیت الله رودباری با اشاره به بزرگان فرهنگ استان در زمان پهلوی، گفت: دکتر محقق، آقایان راسخ، تائبی و… فرهنگی های محقق و باسواد آن زمان بودند.

وی افزود: از چوانان و نوجوانان پروانه وار حراست کنید و ناز آنها را بکشید که کوچکترین غفلت از جوانان باعث انحراف آنان می شود.

روی معارف و امور زیربنایی اسلام کار کنید

امام جماعت مسجد صفی با بیان اینکه ابتدا روی معارف و امور زیربنایی اسلام کار کنید، خاطرنشان کرد: اگر حضرت علی (ع) برای امامت و خلافت خود که امری روبنایی بود شمشیر می زد چیزی از اسلام نمی ماند، پس ۲۵ سال امامت را بایگانی کرد و روی معارف اسلامی خدمت و کار زیربنایی کرد.

با ارباب رجوع خود با حسن خلق رفتار کنید

آیت الله رودباری در پایان خطاب به کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، گفت: با ارباب رجوع خود با خوش رفتاری و کلام نیکو برخورد کنید و اگر مباحثه ای پیش آمد و تندی دیدید، صبور باشید و با حسن خلق رفتار کنید.

محرم و صفر فرصت نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه

دیدار-مدیرکل-و-جمعی-از-کارکنان-فرهنگ-و-ارشاد-اسلامی-گیلان-با-آیت-الله-سید-مجتبی-رودباری-6فیروز فاضلی در این دیدار اظهار کرد: کار ترویج فرهنگ اسلامی با ارزشهای اسلامی، کار بسیار دشواری است و اگر انفاس قدسیه بزرگانی مثل حضرتعالی بدرقه راه همکاران ما و بنده حقیر نباشد در این راه پرخطر مشقات زیاد خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تبریک عید غدیر گفت: در این ایام خدمت حضرتعالی رسیدیم تا از رهنمودهای شما استفاده کنیم و بتوانیم با دعای شما، این راهی را که پیش رو داریم به سلامتی طی کنیم.

فاضلی ادامه داد: وجود آیت الله رودباری برای استان گیلان و کل ایران شناخته شده است و انفاس قدسیه وی همیشه تأثیرگذار بوده و ما به این انفاس است که راه را طی می کنیم.

این مسئول بیان کرد: عید غدیر برای ما چراغی است در پذیرش ولایت و دیدن این ولایت، نه تنها پذیرش زبانی؛ غدیر نوری است که برای همیشه پرتو افکنی می کند و راه را به ما نشان می دهد.

وی افزود: اگر در اولین دوره فرهنگ ایرانی و متفکران ایرانی که دارای اثر فارسی بودند که از نیمه دوم قرن سوم هجری آغاز می شود خوب بنگریم، می بینیم که شاعران و نویسندگانی شیعی هستند و از همان زمان روی عید غدیر بسیار تأثیر داشتند و خیلی تأکید می کردند.

به گفته فاضلی، فرهنگ غدیر همیشه ایام با جان و وجود شیعه و ایرانیان همراه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم و صفر، خاطرنشان کرد: این ایام زمان بسیار مهم و فرصت مغتنمی است برای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه؛ و می توان از کارهای فرهنگی ای که در این دو ماه انجام می شود در ماه های دیگر بهره برد.

وی با بیان اینکه کار فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبیین علمی و انتشارات این تبیین علمی است و در اصل کار فرهنگی است و نه کار مقابله ای، گفت: این جمع، قلیلی هستند از کثیری که در حال فعالیت اند و شما که از بلندایی به کار ما می نگرید می توانید نکاتی را که از آن غافلیم به ما گوشزد کنید.

فاضلی در پایان با آرزوی توفیق و سلامتی برای تمامی کسانی که میخواهند به فرهنگ اسلامی کمک کنند، اضافه کرد: امیدوارم از بیانات راهگشای حضرتعالی بهره ببریم و رهنمودی باشد برای ما.
دیدار-مدیرکل-و-جمعی-از-کارکنان-فرهنگ-و-ارشاد-اسلامی-گیلان-با-آیت-الله-سید-مجتبی-رودباری-2 دیدار-مدیرکل-و-جمعی-از-کارکنان-فرهنگ-و-ارشاد-اسلامی-گیلان-با-آیت-الله-سید-مجتبی-رودباری-4 دیدار-مدیرکل-و-جمعی-از-کارکنان-فرهنگ-و-ارشاد-اسلامی-گیلان-با-آیت-الله-سید-مجتبی-رودباری-1

Share