خلیلی در جلسه استیضاح

مگر سرمایه گذار مشکل عقلی دارد با این شرایط وارد شهر شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با اشاره به بی ثباتی مدیریت شهری و عدم ورود سرمایه گذار به شهر رشت گفت : مگر خدای نکرده سرمایه گذار مشکل عقلی دارد که که به شهری وارد شود که شهردار آن شهر از روز اولی که به سر کار آمده هر عضو شورا اعلام کرده که ۳ امضا در جیب خود دارد .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با اشاره به بی ثباتی مدیریت شهری و عدم ورود سرمایه گذار به شهر رشت گفت : مگر خدای نکرده سرمایه گذار مشکل عقلی دارد که که به شهری وارد شود که شهردار آن شهر از روز اولی که به سر کار آمده هر عضو شورا اعلام کرده که ۳ امضا در جیب خود دارد .

شهردار رشت پس از استماع سخنان هفت تن از اعضای شورای اسلامی شهر رشت پشت تربیون آمد تا در ۴۰ دقیقه وقتی که در اختیار داشت به دفاع از خود بپردازد .
محور کلی سوالات می خواهد بگوید عملکرد شهرداری ضعیف بوده است

1393-07-10_07-26-57_64c44d65f5f943919f135d37c1e0d243محمد ابراهیم خلیلی با تشکر از کسانی که در این ایام منصفانه به بیان دغدغه های خود پرداختند اظهار داشت : بنده فکر می کنم محور کلی سوالات می خواهد بگوید عملکرد شهرداری ضعیف بوده است .

وی با بیان اینکه وقتی ما می گوییم شهرداری عملکرد ضعیفی دارد باید بر اساس شاخص ها حرف بزنیم افزود :شاخص های شهرداری به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از: لوایح شهرداری که به شورای شهر می آید ،چه طرح هایی از شورا به دست شهرداری می رسد ،بودجه ای که در دست شهرداری است .

شهردار رشت با اشاره به زمان تصدی پست خود گفت :بنده وقتی شهرداری را تحویل گرفتم که به قول آقای روزان هر فصل یک شهردار داشتیم، زمانیکه بنده آمدم چند ماه حقوق معوقه داشتیم و درکل شهرداری شرایط مساعدی نداشت. از طرفی هم به زمستان و معضل برف برخوردیم و کار دیگر تنظیم بودجه سال ۹۳ با کمک اعضای شورا بود.
شورا به ۸۲ لایحه ارسالی شهرداری پاسخ نداده است

وی بیشترین بحث ها و چالش های صورت گرفته در ۱۰ ماه گذشته از سوی شورای اسلامی شهر رشت دانست وافزود :۱۰۴ لایحه به اعضا شورا داده ایم که حدود ۱۲ عدد از لوایح با نظر موافق ،۸ عدد مخالف و حدود ۸۲ لایحه پاسخ داده نشده است.

ابراهیم خلیلی تعداد لوایح ارسالی  اعضای محترم شورا تا به امروز تنها یک عدد دانست و گفت :این لایحه هم مزبور به کمیسیون فرهنگی شورا که در ارتباط با برگزاری مباحث قرآنی بوده است.

وی آن چه را که برای خود مهم و قابل طرح دانست بحث بودجه عنوان نمود و افزود : بودجه ای که به کمک دوستان به تصویب رسیده است و مدعی هستیم براساس آن در حال حرکت هستیم .
به جای نشان دادن مشکلات به صورت حاد به کارهای انجام شده اشاره کنید

شهردار رشت در بخشی دیگر از سخنان خود گفت : به جای نشان دادن مشکلات به صورت حاد و غبر قابل حل شدن به کارهای انجام شده همانند افتتاح بوستان مفاخر ،زیر گذر شهید رجایی ،آغاز طرح ساماندهی ورودی شهر رشت ،شروع ممیزی شهر رشت ،بحث جمع آوری اب های سطحی اشاره نماییم.

وی به بارش ۱۰۷ میلی میتری باران در ۲ روز گذشته اشاره کرد و گفت : اگر همین باران در سال گذشته رخ می داد چه اتفاقی میا فتاد.

ایراهیم خلیلی با اشاره به  بحث آسفالت افزود :هم اکنون مشکلات زیادی برطرف شده است و باید بگویم در هیچ دوره ای نتوانستیم هزار تن قیر تهیه کنیم.اقداماتی که انجام گرفته کارهایی است که خود شورا تصمیم گرفته است.

په جای حرف زدن کمک کنیم تا مشکلات حل شود/مگر سرمایه گذار مشکل عقلی دارد با این شرایط وارد شهر شود

وی تحقق وعدهای صورت گرفته را تنها با کمک اعضای شورا دانست و گفت :اگر ما به جای حرف زدن بیایم با هم کمک کنیم و بر روی روش ها و چالش ها بحث کنیم می توانیم مشکلات را حل نماییم .

وی با اشاره به بی ثباتی مدیریت شهری و عدم ورود سرمایه گذار به شهر رشت گفت : مگر خدای نکرده سرمایه گذار مشکل عقلی دارد که که به شهری وارد شود که شهردار آن شهر از روز اولی که به سر کار آمده هر عضو شورا اعلام کرده که ۳ امضا در جیب خود دارد .

شهردار رشت با بیان این نکته که من نمی خواهم با زور شهردار شهر رشت باشم اظهار داشت : با این شرایط نمی شود شهر را اداره کرد.

وی از اعضای شورا خواست تا کمک کنند چه در حضور او  و یا عدم حضور وی برای مردم کاری انجام دهند و اثر ماندگاری از خود به جای گذارند.

در همین میان بار دیگر رجبی ویسرودی  به سخنان شهردار ایراد قانونی وارد آورد که در این بین با اعتراض امیر حسین علوی دیگر عضو شورا رو به رو شد.علوی اعلام کرد نمی شود در میان سخن اعتراض وارد اورد که مورد قبول رییس شورا قرار نگرفت و رجبی ویسرودی با قرائت بندی مربوط با توهین شهردار به اعضا اعتراض خود را بیان نمود .
تنها خدمت به مردم برای من اهمیت دارد

محمد ابراهیم خلیلی در پایان گفت : من فکر می کردم و می خواستم کاری بکنم که ماندگار شود آن چه برایم اهمیت دارد خدمت به مردمی است که لایق خدمت گذاری هستند.

وی همچنین از تربیت بیش از بیش از ۵۰ مدیر برجسته در حوزه شهرداری خبر داد .

گفتنی است در پایان جلسه شورا و با استماع سخنان موافقین و مخالفین استیضاح محمدابراهیم خلیلی شصت و سومین شهردار رشت با ده رای موافق از سمت خود عزل و «کریم سرپرست»سرپرست شهرداری رشت شد.

Share