رئیس انجمن مهندسین مکانیک ایران

مونتاژ کردن از افتخارات بزرگ صنعت خودروسازی محسوب می شود !

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس انجمن مهندسین مکانیک ایران با اشاره به شرایط خودرو سازی کشور گفت:فناوری ما در خودروسازی بسیار ضعیف است و مونتاژ کردن از افتخارات بزرگ این صنعت محسوب می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،افتتاحیه هشتمین همایش دانشجویی مهندسی مکانیک کشور صبح امروز در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر رضی رئیس دانشگاه گیلان پس از خیر و مقدم به مهمانان با اشاره به اینکه دانشگاه گیلان بزرگترین دانشگاه شمال کشور است گفت:دانشگاه گیلان دارای ۱۸ هزار دانشجو است که ۴۰ درصد آن را دانشجویان دوره های تکمیلی تشکیل می دهند.همچنین این دانشگاه دارای ۵۰۰ عضو هیئت علمی و حدود ۵۰۰ استاد مدعو دارد.
وی با تاکید بر اینکه رشته مکانیک یکی از رشته های قدیمی دانشگاه گیلان می باشد و دارای جایگاه ویژه ای است اظهار داشت:فاز اول دانشکده مکانیک با ۵ هزار متر مربع در سال جاری احداث می شود.
به غیر از زمینه نظامی در بقیه زمینه ها از لحاظ فناوری در شرایط اسفناکی است
IMG_1048در ادامه این مراسم پروفسور علی غفاری رئیس انجمن مهندسین مکانیک ایران با ذکر اینکه این همایش هر دو تا سه سال یکبار در ایران برگزار می شود گفت: از مسئولان دانشگاه گیلان بخاطر برگزاری این همایش تشکر می کنم.
وی برگزاری نمایشگاه دستاورد ها و اختراعات دانشجویان مکانیک دانشگاه گیلان را از نقاط مثبت هشتمین دوره کنفرانس دانشجویی مهندسی مکانیک در گیلان دانست و افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی برای اولین بار در هشت دوره ی این همایش صورت می پذیرد.
غفاری یکی از تنگناهای کشور در حوزه ی علوم مهندسی و  سایر علوم را نبود فناوری دانست و اعلام کرد: ایران به غیر از زمینه نظامی در بقیه زمینه ها از لحاظ فناوری در شرایط اسفناکی است. درست است که از لحاظ علمی نسبت به گذشته رشد مطلوبی داشتیم ولی به علت نبود فناوری نمی توان آن ها را به ثروت تبدیل کرد .فناوری یعنی تبدیل علم به محصول قابل استفاده در بازار و ثروت!

مونتاژ کردن از افتخارات بزرگ صنعت خودروسازی محسوب می شود
رئیس انجمن مهندسین مکانیک ایران با اشاره به شرایط خودرو سازی کشور گفت:فناوری ما در خودروسازی بسیار ضعیف است و مونتاژ کردن از افتخارات بزرگ این صنعت محسوب می شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه های کشور باید به امکانات پژوهشی مجهز شوند اظهار داشت:  در حال حاضر دانشگاه های کشور را از این حیث نسبت به دانشگاه های کشورهای دیگر در سطح بسیار پایین تری قرار دارند.
غفاری در پایان از مسئولان دانشگاه گیلان درخواست نمود که برای کارهای پژوهشی آزمایشگاه های مجهز را فراهم آوردند و  حاصل این کار به وجود آمدن محصول صنعتی و در نتیجه تکنولوژی است.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا هشتمین همایش دانشجویی مهندسی مکانیک کشور تا ۱۸ مهرماه ادامه دارد.

/خبرنگار:صابر عاشری

Share