نماینده مردم لنگرود خبرداد

موافقت کمیسیون عمران با استفاده از بتن در جاده سازی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون عمران در مجلس در خصوص تصمیم وزارت راه و شهرسازی مبنی بر استفاده از بتن در آسفالت معابر گفت: گرچه این تصمیم در حال حاضر هنوز به طور کامل عملی نشده است اما اقدام بسیار صحیح و کارشناسانه ای است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون عمران در مجلس در خصوص تصمیم وزارت راه و شهرسازی مبنی بر استفاده از بتن در آسفالت معابر گفت: گرچه این تصمیم در حال حاضر هنوز به طور کامل عملی نشده است اما اقدام بسیار صحیح و کارشناسانه ای است.
lahooti_8597 (3) مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به نقش اساسی جاده ها درحمل و نقل ،گفت: در آسفالت جاده ها از سه لایه استفاده  و مرحله اول یعنی زیرسازی به همان شکل قبل انجام شده و لایه دوم ارتقا پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیان این نکته ضروری است که لایه های بیندر(میانی) و لایه های توپکا (روکش) از نظر نوع مصالح متفاوت هستند.

وی افزود:در لایه بیندر برخلاف لایه توپکا، از مصالح درشت تری استفاده می شود و به این علت لایه بیندر از استحکام بیشتری در برابر لایه توپکا که مصالح نرم و ظریفی دارد، برخوردار است.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لایه بیندر در حقیقت باعث ایجاد استحکام و قوای بیشتر لایه ی توپکا خواهد شد و با اجرایی شدن طرح استفاده از بتن در لایه بیندرکه توسط وزارت راه و شهرسازی پایه گذاری شده است بر میزان این استحکام افزوده خواهد شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران استفاده از بتون در لایه بیندر را مطرح ساخته است و با دلایل خود نظر مثبت این کمیسیون را جلب کرده اند.

بائوج لاهوتی گفت: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی، استفاده از بتن در لایه بیندر نه تنها از لحاظ فنی باعث استحکام بیشترجاده و ماندگاری طولانی تر خواهد شد بلکه از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: در هر صورت این طرح باید  در عمل خود را نشان دهد و امید است در آینده و ضمن اجرایی شدن نیز همچنان برآورد مثبتی از این طرح داشته باشیم.

گفتنی است که طرح روسازی های بتنی ، با جایگزین کردن بتن به جای آسفالت قیر در روسازی ها از حدود دو و نیم سال پیش در وزارت راه اجرایی شده است.
بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه در کشور داریم که تاکنون فقط ۱۵ کیلومتر با بتن ، روسازی و به صورت آزمایشی در یک سال اخیر زیر بار ترافیک رفته و نتایج خوبی هم داشته است.
طبق بیان معاون شرکت ساخت و توسعه آزادراه های کشور، به علت طولانی بودن عمر بتن هزینه نگهداری از جاده ها کاهش یافته و بتن با طول عمر خوبی که دارد، هزینه نگهداری جاده ها را کاهش می دهد و گسترش این روش در اولویت قرار دارد اما تاکنون به دلیل تولید بالای قیر در باره روش بتنی روسازی ها کار زیادی نشده است./خانه ملت

Share