دكتر نجفي در مراسم روز جهاني گردشگري در رشت

مواضع اخلاق مدارانه و دیپلماتیک دکتر روحانی سبب شده اندیشه ای نو از ایران در جهان ارائه شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان گفت : تعامل اخلاق مدارانه و دفاع اصولی از مواضع کشورمان سبب شده است فرصت مناسب برای ورود گردشگران خارجی فراهم شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با اشاره به  تشریح صحیح مواضع جمهوری اسلامی ایران در یکسال گذشته از سوی رئیس جمهوری گفت : این تعامل اخلاق مدارانه و دفاع اصولی از مواضع کشورمان سبب شده است تاعلاوه برمقابله با هجمه های ناجوانمردانه استکبار ، فرصت مناسب برای ورود گردشگران خارجی فراهم شود .

دکتر نجفی در مراسم روز جهانی گردشگری در رشت با اشاره به اینکه تشریح صحیح مواضع جمهوری اسلامی ایران در یکسال گذشته از سوی رئیس جمهوری در مجامع بین المللی بویژه سازمان ملل متحد سبب بهبود تعامل ایران با کشورهای جهان شده است گفت : مواضع اخلاق مدارانه و دیپلماتیک دکتر روحانی در این مدت سبب شده است تا اندیشه ای نو از چهره ی ایران و ایرانی در سراسر جهان ارائه شود .

وی با اشاره به رونق گردشگری خارجی افزود : این تعامل اخلاق مدارانه و دفاع اصولی از مواضع کشورمان سبب شده است تاعلاوه برمقابله با هجمه های ناجوانمردانه استکبار ، فرصت مناسب برای ورود گردشگران خارجی فراهم شود .

jpg2213

 

وی با بیان اینکه در افق سند چشم انداز باید به آمار ۲۰ میلیون گردشگری خارجی برسیم افزود : فضای جهانی هم اکنون مناسب تر از گذشته است و باید به خوبی از این ظرفیت  با برنامه ریزی و افزایش امکانات زیر بنایی بهره برد.

دکتر نجفی افزود : باید با گردشگران خارجی و داخلی با اخلاق ، ادب و احترام متقابل برخورد کرد و جذب گردشگران کشورهای  مسلمان که از لحاظ مذهبی و اخلاقی به مانزدیکتر ند را در اولویت قرار دهیم .

وی همچنین به اقامت ۱۸ میلیون گردشگر در نیمه ی نخست امسال در استان اشاره کرد و گفت : براساس آمارهای این میزان اقامت ۹ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است .

استاندار خاطرنشان کرد : این امار نشان دهنده بهبود فضای کسب وکار در این بخش است اما میتوانیم به مراتب بهتر از این باشیم.

وی افزود : استان گیلان در همین راستا به دنبال تکمیل راه آهن ، ساخت ۱۱ کیلومترباقیمانده ، ارائه ی خدمات بهتر در هتل ها و مجتمع های اقامتی و پذیرایی با تلاش بیشتر مسئولان ، اتحادیه ها ، مجامع و آژانس های مسافرتی است .

نماینده ی عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد : بدون تردید گردشگری فقط از ظریق بخش خصوصی رشد می کند .

دکتر نجفی توجه ی ویژه به محیط زیست و زیباسازی شهرها را نیز بسیار در جذب گردشگران مؤثر عنوان کرد و  افزود : جایگاه مدنظر ما در نظافت و زیبایی استان اندیشه ی ارزشمند و اصیل گیلانیان است .

در پایان این مراسم از اعضای ستاد دائمی هماهنگی خدمات سفر قدردانی شد.
jpg2215 jpg2216 jpg2217 jpg2218 jpg2219 jpg2220

Share