پس از برکناری خلیلی

مهندس مجید رجبی ویسرودی شهردار رشت می شود؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در یکی از روزهای پاییزی سال ۹۲ پس از بررسی برنامه‌های نامزدهای تصدی شهرداری رشت, سکان هدایت کلانشهر رشت با ۱۱ رای اعضای شورا به «محمد ابراهیم خلیلی» رسید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در یکی از روزهای پاییزی سال ۹۲ پس از بررسی برنامه‌های نامزدهای تصدی شهرداری رشت, سکان هدایت کلانشهر رشت با ۱۱ رای اعضای شورا به «محمد ابراهیم خلیلی» رسید اما هنوز دو سه هفته از شهردار شدن خلیلی نگذشته بود که زمزمه های مخالفت با وی از گوشه و کنار به گوش رسید و خلیلی که دکتر تابش فر مدیرکل شهری وزارت کشور در مراسم معارفه شهردار رشت از او بعنوان استاد خود در مدیریت شهری از او یاد کرده بود با انبوه سوالات و تهدیدها مواجه شد.-shora345-300x222

اما در فروردین ماه ۹۳ مخالفت ها رنگ و بوی شدیدتری به خود گرفت و اعضای شورا در جلسات غیر رسمی خود بر استیضاح شهردار تاکید کردند و در همان جلسات دو تن از اعضای شورا آمادگی خود را برای تصدی شهرداری رشت اعلام نمودند.
تنش ایجاد شده در شهر به دلیل استیضاح شهردار موجب شده که در همان زمان فرماندار رشت با اعضای شورا جلسه ای برگزار کند و از آنها بخواهد که برای چنین کارهای مهمی که با سرنوشت هزاران نفر سر کار دارد شتاب زده عمل نکنند.

شورای دستگاههای نظارتی استان گیلان نیز بر اساس رسالت قانونی خود نشست مشترکی با شورا و شهردار برگزار نمود و ضمن دعوت طرفین به خویشتن داری از آنها خواست بر مدار قانون حرکت و حافظ منافع شهر و شهروندان باشند.در هر صورت ماجرای استیضاح نهایتا به طرح سوال و تذکر ختم شد.
در شهریور ماه شهرداری رشت شاهد تغییر و تحولاتی بود و حکم انتصاب چند مدیر توسط خلیلی زده شد. خانه تکانی صورت گرفته توسط شهردار موجب شد که بار دیگر اعضای شورا مسئله طرح سوال و در قدم بعدی استیضاح شهردار را البته اینبار به دلیل انتصابات صورت گرفته توسط وی مطرح نمایند.
خلیلی پس از ابلاغ استیضاح توسط شورا بارها بر آمادگی خود برای پاسخگویی درخصوص سوالات مطرح شده تاکید نمود و اظهار کرده بود که پاسخ های قانع کننده ای برای شورای شهر دارد.نهایتا روز موعود فرا رسید و شهردار رشت در صبح روز هشتم مهر پاسخگوی ۵ سوال مطرح شده توسط ۱۲ عضو شورا بود اما در پایان جلسه و پس از استماع اظهارات خلیلی ,رای گیری صورت پذیرفت و ۱۱ عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند.و این امر موجب شد در جلسه ی فوق العاده شورا استیضاح خلیلی با ۹ امضا اعلام وصول شود.

دو کاندید تصدی شهرداری رشت

rajabi_9804کارگرنیا و موسوی روزان دو عضو شورا در مصاحبه های خود بر آمادگی دو تن از اعضا برای شهرداری رشت خبر داده بودند و سید امیر حسین علوی دیگرعضو نیز که خود از مخالفان استیضاح می باشد در حاشیه جلسه طرح سوال از شهردار از آمادگی مسعود کاظمی و مجید رجبی ویسرودی برای تصدی گری شهرداری رشت نام برد.

با توجه به قطعی شدن استیضاح خلیلی و عزم اعضای شورا برای برکناری وی بررسی اینکه اعضای شورا به کدام یک از این دوتن رای خواهند داد می تواند جالب توجه باشد.
بر اساس ارزیابی های به عمل امده مجید رجبی ویسرودی گزینه ی فراکسیون توسعه مدیریت شهری خواهد بود و اعضای شاخص این فراکسیون به رجبی رای خواهند داد.محمود باقری خطیبانی در یک جلسه غیررسمی در بین چندین نفر گفته است که هرگز به کاظمی رای نخواهد داد و قطعا به مجید رجبی رای می دهم.رفیعی نوده و فرانک پیشگر دیگر عضو این فراکسیون نیز به رجبی رای خواهد داد و جمشیدی چناری و عباس صابر نیز به دلیل همزبان و همشهری بودن با رجبی قطعا وی را بر کاظمی ترجیح خواهند داد.و رای نیکومنش نودهی رییس سابق کمیسیون بهداشت باتوجه به موضع گیری ها و آرای قبلی وی مجید رجبی ویسرودی خواهد بود.

اما دو تن دیگر از اعضای شورای شهر رشت که امضای آنها در پای استیضاح شهردار رشت دیده می شود فرهاد شوقی و محمدحسین واثق کارگرنیا هستند و گزینه این دو عضو شورا نشین کسی نیست جز مسعود کاظمی !

بنابراین باتوجه به جمیع شرایط بزرگترین شکست خورده طرح استیضاح شهردار و برکناری خلیلی کسی جز مسعود کاظمی نخواهد بود.

مخالفین استیضاح چه کسانی هستند؟

گفتنی است رضا رسولی, امیرحسین علوی, فاطمه شیرزاد, سید رضا موسوی روزان و اسماعیل حاجی پور نیز مخالف استیضاح شهردار رشت هستند.
مجید رجبی ویسرودی دارای چه سوابقی است؟

رجبی ویسرودی که از او به عنوان پدیده ی انتخابات شورا نام می برند حالا در یک قدمی تصدی شهرداری رشت قرار گرفته است.
وی دارای مدرک مهندسی عمران و استاد دانشگاه است و عضویت در هیات مدیره انجمن شرکت های ساختمانی استان گیلان,کنترل کیفیت مصالح گیلان,مدیریت کارخانه سوله سازی ویسرود و شرکت خانه گستر ویسرود را در کارنامه ی کاری خود می بیند.

نظر مردم در مورد استیضاح شهردار رشت چیست؟؟!

خبرنگار شهری دیارمیرزا بین مردم رفت و از آنها سوال کرد که شنیده اید که شورا شهردار رشت را استیضاح کرد؟ در این بین پاسخ ها و عکس العمل مردم در نوع خودش جالب بود مردی میانسال که به گفته خودش سالها در بازار رشت دست فروشی می کند گفت استیضاح شهردار رشت جدی نیست اینم یک بازی است آنها می خواهند امتیازی بگیرند.khalili_5986
جوانی که ظاهرا در یکی از شرکت های وابسته به شهرداری مشغول بود در جواب سوال خبرنگار دیارمیرزا گفت: آخر این شورا نتوانست یک سال شهردار را تحمل کند ؟؟ یکی از کارمندان شهرداری در پاسخ به این سوال گفت بله شنیدم اما ای کاش شورا در انتخابش دقت می کرد تا کمتر از یک سال از انتخابش پشیمان شود!! کسی که در حال عکاسی از نمای شهرداری بود این سوال را اینگونه پاسخ داد که مگر چند وقت است این شهردار آمده آخه دوره مدیریتی باید حداقل سه سال باشد. یکی از رانندگان هم گفت واقعا این شهردار در مدت کوتاهش معضل اب گرفتگی رشت را سر و سامان داد خدا پدرش را بیامرزد اما ای کاش فکری هم به حال چال و چوله های این شهر بکند من از اعضای شورا به ویژه مهندس … می خواهم به این شهردار اجازه دهند تا مشکلات شهر را با کمک آنها حل کند همه این گفتگو ها نشان از این داشت شهروندان رشتی نگران شهرشان هستند.

در پایان باتوجه به نظرات مردم و همچنین شنیده ها مبنی بر عدم نظر مساعد استاندار گیلان و نماینده معزز ولی فقیه درخصوص استیضاح شهردار  رشت به نظر می رسد اکنون زمان مناسبی برای استیضاح خلیلی نیست و  اعضای شورا می بایست در نقش همیار و یاور مدیریت شهری برای حل مشکلات ظاهر شوند.

Share