جلسه شورای شهر فومن با حضور مسئولین در خصوص سدمعبر

مقدار جریمه مغازه‌دارانی که در فومن سدمعبر می کنند مشخص شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مغازه دارانی که سدمعبر می کنند بار اول ۲۰۰ هزار تومان ، بار دوم ۵۰۰ هزار تومان و بار سوم ۱ میلیون تومان توسط تعزیرات حکومتی جریمه گردند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه شورای شهر فومن به تصویب رسید:مغازه دارانی که سدمعبر می کنند بار اول ۲۰۰ هزار تومان ، بار دوم ۵۰۰ هزار تومان و بار سوم ۱ میلیون تومان توسط تعزیرات حکومتی جریمه می شوند.

جلسه شورای اسلامی شهر فومن با حضور قربانزاده فرماندار شهرستان فومن ، آهنگری دادستان شهرستان فومن ، طالب پور رییس تعزیرات حکومتی ، پورهادی رییس صنعت معدن تجارت ، سندی رییس اتاق اصناف شهرستان فومن ، سرهنگ علیزاده فرمانده انتظامی شهرستان فومن و رییس اداره اطلاعات شهرستان فومن و اعضای شورا عصر روز چهارشنبه ۲ مهر در در سالن اجتماعات شهرداری فومن با موضوع سدمعبر برگزار شد.

sad-fooman-med (4)ابتدا رییس شورای شهر فومن ضمن خیرمقدم بابت حضور مسئولین شهرستان در جلسه شورای شهر گفت: ایام دفاع مقدس را به خدمت همه تبریک عرض نموده که حاصل جانفشانی غیور مردان است که باید آن را پاس نگه داریم.

علیرضا علیدوست در ادامه اظهار داشت:شهر فومن از جاذبه های گردشگری برخوردار است و در محل گذر به دو منطقه گردشگری قرار دارد و به همین علت شاهد آن هستیم که مسافران زیادی حتی از خارج از کشور از مسیر فومن عبور می کنند تا وارد شهرک ماسوله و دژ تاریخی قلعه رودخان شوند و امروز شهرستان فومن رتبه اول مسافرپذیری را در سطح گیلان داراست.

وی اظهار داشت: شهر فومن زادگاه عالمی بوده است مورد ستایش همه شیعیان جهان است. شهر فومن میزبان ۴۰۵ شهید و دو شهید گمنام است که این دلیل بر ولایت پذیری و حب وطن مردم فومن است.

علیدوست افزود: خدا را شکر که همه مسئولین شهرستان از دل مردم هستند که جهت پیشرفت شهرستان فعالیت می کنند و مردم فومن نیز ۲۴ خرداد بار مسئولیت را به ما دادند و با تاکنون که شورا با هر مسئول اداره ای روبرو شده با فراغ بال دست ما را گرفته اند و به ما کمک کرده اند که جای تشکر دارد.

از ۸۳ سال قبل شهرداری فومن درگیر سدمعبر بوده است

sad-fooman-med (3)وی افزود: در تاریخ ۲۲شهریور جلسه ای را در فرمانداری داشتیم با عنوان معضل سدمعبر که موضوعاتی را مطرح کردیم و با اقبال فرماندار محترم و مسئولین شهرستان قرار گرفت به همین جهت جلسه ای را با حضور مسئولین محترم تشکیل داده ایم تا راهکارهای قانونی جمع آوری سد معبر را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر از وقتی که سکان شهر را بدست گرفته اند یکی از مسایلی که در تمام جلسات مطرح می شود بحث سدمعبر بوده است افزود: وفاق داریم که این امر محقق شود و این مشکل حل گردد و به شما قول می دهیم که همکاری لازم را داشته باشیم و اگر وظایف خود انجام ندادیم آنوقت می توانید برابر قانون وظایف و اختیارات با ما برخورد کنید.

رییس شورای شهر فومن با اشاره به اینکه سد معبر مختص شهر فومن نیست و این یک ضرورت اجتماعی است؛ خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد از ۸۳ سال قبل شهرداری فومن درگیر سدمعبر بوده است.

عضو حقوقدان شورای شهر فومن با اشاره به اینکه از ابزار سخت افزاری خارج شویم و به ابزار نرم افزاری روی آوریم ؛ گفت: سدمعبر شهر فومن به چند گونه است . مثلا ما خودروها ، دست فروشان و مغازه داران را داریم که در خصوص دست فروشان اقداماتی از سوی شهرداری صورت گرفته است.

وی خطاب به دادستان گفت : اجرای قانون باعث آرامش در کشور شده است امروز هیچکس نمی تواند تعرضی به مال دیگران داشته باشد ودستگاه قضاء برخورد خواهد کرد.

علیدوست افزود: امروز چرا باید معبر عمومی که محل عبور و مرور است مورد تجاوز قرار گیرد.

وی با اشاره به قانون نظام صنفی مصوب مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز باید تفکیک قایل شویم ، قانون اصناف صراحت دارد که کسی که پروانه کسب دارد باید قانون جاری را رعایت کند و اگر رعایت نکرد مستلزم برخورد است ؛ امروز منقل خود را در پیاده رو می گذارند و کباب می زنند و وانت ها را در کنار خیابان پارک نموده و نیمی از پیاده رو را هم گرفته اند که باید چاره ای اندیشید.

قربانزاده:باید در انجام امور وحدت نظر داشته باشیم

sad-fooman-med (2)در ادامه فرماندار شهرستان فومن گفت: قبلا در خدمت شهردار محترم بودیم و شورای تامین در بحث نظم بخشی به سدمعبر حمایت خواهد کرد.

رییس شورای تامین شهرستان فومن افزود: می خواهم خواهشی از دوستان داشته باشم که اگر می خواهیم اقدامی کنیم پیرامون نحوه کار و برخورد تصمیم گیری کنیم و خواستارم به اصل موضوع بپردازیم و سپس اعضای شورای تامین و اعضای شورای شهر تصمیم بگیرند و اگر تعهدی نمودیم باید هزینه پرداخت نماییم و نباید تعارف داشته باشیم.

اسماعیل قربان زاده با اشاره به اینکه مصوبات جلسه را فرماندار تایید می کند؛ افزود: اعضای محترم شورا افراد تحصیل کرده هستند و مورد اعتماد مردم فومن می باشند و باید در انجام کارها وحدت نظر داشته باشیم و طوری نباشد که در جلسه تصمیمی می گیریم در بیرون طور دیگری عنوان نماییم و هنگامی که تحت فشار قرار گرفتیم نظر خود را برگردانیم .پس حرف و صدای ما باید یکی باشد.

وی افزود: قشری که اکنون به دست فروشی پناه آورده اند نیازمند شغل و درآمد هستند و آقای شهردار برای آنان برنامه ریزی کنند اما مغازه داران حدود خود را رعایت نمی کنند و تعزیرات باید برخورد کند امروز مشاهده می کنیم که کسانی که ماشین خود را از جلوی مغازه ها جمع اوری کرده اند اما دوچرخه و موتور و نردبان و صندلی قرار می دهند و چهره شهر را زشت کرده اند و این همدلی که در شورای شهر وجود دارد در شورای تامین نیز وجود دارد و بدانید که با حفظ آرامش شهر بصورت قانونی با این معضل برخورد خواهیم کرد.

قربانزاده با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری میزبان چندی میلیون مسافر  بوده ایم افزود: آرامش در شهرستان فومن همواره حاکم  بوده است و مطالبه دولت نیز آرامش در کشور است.
جریمه مغازه داران در صورت سد معبر

در ادامه آهنگری دادستان شهرستان فومن ، سرهنگ علیزاده فرمانده انتظامی شهرستان فومن ، طالب پور رییس تعزیرات حکومتی شهرستان فومن ، پورهادی رییس صنعت معدن و تجارت شهرستان فومن ، سندی رییس اتاق اصناف شهرستان فومن ، سیدنورالدین نعمتی سخنگوی شورای شهر ، زهرا نظری عضو شورای شهر ، سیدسینا میری نرگسی عضو شورای شهر ، شاهین علیزاده نایب رییس شورا شهر ، مختار ابراهیمی خزانه دار شورای شهر ، هوشنگ عباسقلیزاده شهردار فومن به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در پایان مقرر شد ظرف ۱۰ روز اطلاع رسانی صورت گیرد و سپس برابر قانون نظام صنفی کشور مغازه دارانی که سدمعبر می کنند بار اول ۲۰۰ هزار تومان ، بار دوم ۵۰۰ هزار تومان و بار سوم ۱ میلیون تومان توسط تعزیرات حکومتی جریمه گردند و در عین حال شهرداری به جمع آوری دست فروشان اقدام نماید.

 

 

Share