با حضور معاون اجرائی سپاه قدس گیلان

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت معرفی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مراسم تودیع و معارفه مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، معاون اجرائی سپاه قدس گیلان، مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و جمعی از دانشجویان بسیجی این واحد دانشگاهی در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مراسم تودیع و معارفه مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، معاون اجرائی سپاه قدس گیلان، مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و جمعی از دانشجویان بسیجی این واحد دانشگاهی در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.42

در این مراسم ابتدا دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت ها و دلاورمردیهای رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، قدردانی از زحمات رزمندگان را وظیفه هر فرد دانست و تأکید کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن پسوند اسلامی حافظ خون شهدا خواهد بود و انشاالله خداوند یاری کند تا در قیامت شرمنده شهدا در روز قیامت نباشیم . ما وظیفه داریم تا قدردان زحمات کسانی باشیم که با آرامشی که آنان برای ما فراهم کردند و بدون هیچ چشمداشتی جنگیدند تا ما و شما امروز بدون دغدغه خاطر و با آرامش زندگی کنیم.
دکتر امیرتیموری، از بسیج دانشجویی به عنوان بازویی قوی در کنار حوزه فرهنگی دانشگاه یاد کرد و اذعان داشت: همه تلاش خواهیم کرد  تا در جهت تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاههای ایران و در رأس آن نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم برداشته و در این کار تیمی اگر خستگی مشاهده شد باید امور را به هم تیمی خود بسپاریم.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، افزود: امروز برای ما دفاع هنوز به پایان نرسیده و دفاع حساس تری را در پیش رو داریم و آن دفاع در مقابل جنگ نرم است. در میدان جنگ نرم  نباید از دشمن غافل شد و باید دائما آن را رصد کرد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با بیان اینکه پس از دفاع مقدس دشمنان با روش‌های مختلف به دنبال ضربه به جمهوری اسلامی بوده‌اند، گفت: بسیج دانشجویی در عرصه جنگ نرم مسئولیت مهمی دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان نیز با مهم دانستن تزکیه در کنار علم ، بیان داشت:  اگر تزکیه نباشد علم ارزشمند نیست. امروز اگر علم و توانمندی علمی و اعتقادی ما نبود نمی توانستیم دین خود را تبلیغ کنیم.

حجت الاسلام میر شمس اکبرحسینی، تأکید کرد: آنچیز که ما را امروز در دنیا در قله قرار داد اولا مقاومت تمام قد در مقابل هر مستکبر در دنیا و دلیل دوم علم ماست. امروز حدود ۷۰۰۰ دانشمند انرژی هسته ای داریم و به دنیا ثابت کردیم که با دستتان خالی نیز توانستیم به این مقام علمی در دنیا برسیم. علم را وقتی خواهیم خواست که با اعتقادات حقیقی الهی و دینی ما ادغام شده باشد چرا که این علم ایجاد انگیزه و جهت خواهد کرد.

در ادامه کامیار مهدی پور، مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس استان گیلان ، با بیان اینکه یکی از خصوصیات بسیج دانشجویی تربیت نیروهای هم تراز انقلاب اسلامی است، گفت: یکی از خصوصیات دانشجوی بسیجی این است که هر جا و در هر زمان نیاز باشد، حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی با نگاه علم محوری که دارد نسبت به جامعه و نیاز آن حساس ، حساس است و برای برطرف کردن این نیاز حضور خواهد داشت. دانشجوی بسیجی با نگاه آرمانی ، خود را از جامعه جدا ندانسته و با توجه به ترسیم این نگاه از طرف مقام معظم رهبری ، در اردو های جهادی، به محرومیت زدایی می پردازند. دانشجویان بسیجی از موفق ترین دانشجویان دانشگاهها هستند و این موفقیت را مدیون بسیج هستند.

همچنین سرهنگ عباس بیرامی ، معاون اجرایی سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم، بیان کرد: بزرگترین هدف در دوران کوتاه بسیج دانشجویی استعداد یابی است. امروز در دانشگاهها فضای پرشوری را در مناسبت ها و برنامه های دانشگاهی حس م45ی کنیم .
این مقام مسئول ، تصریح کرد: خدا را شاکریم که با نفس مسیحایی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، جوانان و دانشجویان ولایی با تولید علم در دانشگاهها ، به مدارج بالای علمی خواهند رسید. بسیج دانشجویی دانشجویان مستعد را شناسایی و کشف می کند و با تربیت و تبدیل آنان به  مدیرانی ولایی، گوشه ای از مدیریت نظام را بر عهده خواهند گرفت.

در پایان، طی مراسمی از مجتبی نژاد مبشر، مسئول سابق بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی  تقدیر و قدردانی شد و برای حسین محبتی، بعنوان  مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت آرزوی موفقیت شد.

464443

Share