مروری کوتاه بر عملکرد نماینده عالی دولت در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استان گیلان از استانهای مهم شمالی کشور است ، که به لحاظ تاریخی و ژئوپلتیک و مزایای بالقوه و بالفعل توسعه ، همواره مورد اقبال دولت های برآمده از آرای مردم (و خاصّه توجه کشورهای همسایه ) بوده است . استانی که شهرستانهای متفاوت آن واجد مواهب یکنواخت نبوده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استان گیلان از استانهای مهم شمالی کشور است ، که به لحاظ تاریخی و ژئوپلتیک و مزایای بالقوه و بالفعل توسعه ، همواره مورد اقبال دولت های برآمده از آرای مردم (و خاصّه توجه کشورهای همسایه ) بوده است najafi_3990. استانی که شهرستانهای متفاوت آن واجد مواهب یکنواخت نبوده و هر یک می تواند حائز محوری از محورهای رشد و توسعه در ایران و بلکه در جهان باشد . با این دید و داوری طبیعی ست که مدیریت این استان ،مدیریتی استراتژیک بوده و به مولفه ها و مختصاتی پر شمار نیاز دارد، که اینک در دولت برآمده از تدبیر و امید می توان آن را به انتظار و تمنّا نشست .

«اعتدال شرق » با این مقدمه نوشت:باری حدود یک سال از تصدی استانداری گیلان توسط جناب آقای دکتر محمد علی نجفی می گذرد . با توجه به منش و کاراکتر مثبت و داشتن استقلال فکری و سوابق و لواحق اجرایی ( مخصوصاً بومی بودن ایشان) و با نیم نگاهی به کارنامه یک ساله پیش رو باید اقرار آورد که به فضل الهی ، مشارالیه برنامه و کارنامه کامیابی را از خود رو نموده است در مباحث توسعه استانی ، مقدم به شرایط مذکور برای اجرایی شدن قوانین و وظایف معطوف بر آن تفاهم و تعامل سازنده با همه نیروهای معتقد و متعهد دست اندر کار (قضاء، تقنین و اجرا) می تواند مفتاح گشایش محسوب شود .

در این راستا گذری و نظری به آمار و اعداد کارهای صورت گرفته در این مدت پر شتاب و کوتاه به وضوح نشان می دهد که در زیر ساخت ها و زیر بناهای رشد و توسعه استان مانند :گسترش بازار تجارت داخلی و خارجی از طریق افتتاح اولین تالار بورس مناطق آزاد و … – جذب امکانات و تسهیلات برای ایجاد یا نوسازی سد های استانی – رونق بخشی وپیگیری در جهت خرید توافقی بازار برنج –رشد ۵۴ درصدی در قیمت خرید برگ سبز چای و نیز اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومانی بابت خرید تضمینی – تلاش برای کاهش آلاینده های محیط زیست – احیای جنگل ها – سواحل دریاها – آب روها و تالاب های استان که در سالهای پیش مشکلات جدی را متوجه محیط زیست استان نموده است، از جمله کارهای استاندار محترم بوده است .کوشش در ارتقای امکانات حمل و نقل داخلی و خارجی و تلاش وسیع و مستمر در عملی شدن پروژه بزرگ سایت نفتی رودسر و اجرایی نمودن مصوبات برزمین مانده قبلی و اخذ ۲۰ میلیارد تومان تخصیص بودجه ای جهت تامین امکانات لازم برای این امر و هکذا… ، پیش بینی عملی و تجهیز کارگاه از حوادث غیر مترقبه و بحران های پیش بینی ناپذیر را باید در این راستا به نظاره نشست. خوشبختانه گزارشات کنونی مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد که گیلان به رغم مشکلات کمر شکن باقی مانده از دولت قبل ، در بهبود شرایط کسب و کار در استان یعنی در ایجاد نشاط و امنیت شغلی برای همه صنوف و مشاغل مانند کارگران و کشاورزان ، صیادان ، کسبه و … و همینطور کاهش رقمی معضل بیکاری پیشگام بوده است . و کماکان با بهره گیری از راهبردهای صاحب نظران به جلو می رود .

بی تردید توفیق هر استاندار در هر استانی ( مخصوصاً استان گیلان با این همه نابسامانی های نهادینه شده ) در گرو وجود تیمی قدرتمند و همراه در حوزه اجرا می باشد . ناگفته پیداست که نمی توان با اشخاص کم مایه و رقیق ( چه در صف و یا ستاد ) از پسِ کارهای مهّم به نیکی برآمد . هم اکنون کشور ما به تعبیر مقام معظم رهبری در یک پیچ لغزنده تاریخی واقع شده است. لذا برای برون رفت از این پیچ تاریخی تدبیری از جنس اعتدال لازم است . در همه ساحت های سیاسی ، امنیتی ، اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی و عمرانی باید افرادی را به کار گرفت که ضمن برخورداری از توانمندی های لازم همدل و هم جهت با دولت دکتر روحانی باشند . به قطع و یقین افراد توانا  و همراه می توانند  به عنوان بالهای قدرتمند استاندار منشاء ی فتوحات و برکات و حتی مایه امید برای این استان باشند.امیدواریم در سال دوم مسئولیت استاندار اعتدالی ، با انتصاب افراد شایسته و همفکر و همسو با دولت تدبیر و امید، شاهد توسعه و پیشرفت استان گیلان بیش از پیش باشیم. برای استاندار پیگیر و اعتدالی استان گیلان در ادامه راه از درگاه خدا وند  ،مزید توفیقات را آرزومندیم .

Share