با حضور مسئولین

مراسم بزرگداشت شهید موسی نامجو در زادگاهش برگزار شد+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم بزرگداشت شهید سید موسی نامجو با حضور همسر و پسر شهید ، مسئولین کشوری و فرماندار ، امام جمعه و شهردار انزلی و پرسنل و کادر نیروی دریایی در سالن آمفی تئاتر نیروی دریایی ناوگان شمال منطقه چهارم نداجا برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم بزرگداشت شهید سید موسی نامجو با حضور همسر و پسر شهید ، مسئولین کشوری و فرماندار ، امام جمعه و شهردار انزلی و پرسنل و کادر نیروی دریایی در سالن آمفی تئاتر نیروی دریایی ناوگان شمال منطقه چهارم نداجا برگزار شد.
در ابتدای این مراسم فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نداجا و ارشد نظامی آجا در استان گیلان با اشاره به مقام و جایگاه رفیع شهید و همسر وی ، خاطر نشان کرد: این عمل و رفتار نیکوی خانواده ی شهید بود که توانسته است یاد شهید نامجو را در دل ها زنده نگه دارد و نام موسی نامجو را جاودانه کند.
IMG_5842
امیر دریادار دوم افشین رضایی حداد با اشاره به سخنان خود در هفته دفاع مقدس اذعان داشت : در زمان پیش از انقلاب به جز سران کشوری ارتش ، بدنه و پیکره ی این ارگان از جنس و نوع مردم بود و به همین دلیل نظامیان کاملا به امام خود وفادار بوده و گوش به فرمان او بودند.
وی که این پیکره را مانعی برای انقلاب نمی دانست در ادامه تصریح کرد : ارتش به نوع خود یکی از تاثیر گذارترین نهاد ها در نتیجه انقلاب بود که مصادق این جمله بنده شهید موسی نامجو است .
فرمانده ناوگان شمال همچین افزود : بعد از انقلاب ارتش دچار یک بی نظمی شده بود که این شهید به منظور ایجاد نظم در این نهاد دفاعی کشور مسئولیت فرماندهی دانشکده ی افسری را پذیرفت که افسرانی را پرورش دهد تا علاوه بر پایبند بودن بر اصول دینی و اسلامی ، عزمت و اقتدار یک نظامی دلاور و غیرو را نیز داشته باشند.
افشین رضایی حداد با بیان اینکه خدمات شهید موسی نامجو به جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس مشهود است اضافه کرد : صداقت ، پاکی ، درستی و پایبندی این شهید به نظام بود که مقام معظم رهبری در وصف این شهید والامقام می فرمایند : «من به ایشان همچون نظامی های دیگر تکیه کردم» .
وی در پایان سخنان خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یک الگو و سرمشق برای تمام کشورهای اسلامی و جهان نام برد و تاکید کرد : باعث افتخار و خوشحالی است که ما به عنوان نظامیان ایرانی از این چنین الگوهایی بهره می بریم و در مراسمات یادواره ی این عزیزان شرکت میکنیم.
بعد از پایان سخنرانی فرمانده ناوگان شمال ، مستند « بر آستان نجابت دریا » به کارگردانی الله کرم رضایی زاده با موضوعیت زندگی و صحبت با همرزمان و خانواده شهید موسی نامجو برای حاضرین پخش شد .
IMG_5858
در ادامه یکی از شاگردان شهید و از همرزمان او برای سخنرانی به جایگاه رفت و با بیان اینکه همیشه به شاگردی معلم شهیدش افتخار کرده و می کند افزود : حضور در این مراسم بزرگداشت برای بنده یکی از بزرگترین افتخارات است.
امیر سرتیپ دوم محمد کبریتی با اشاره به یک حدیث از امام باقر (ع) که هر مومن سه پدر دارد ، پدر خودش ، پدر همسرش و معلمش از شهید نامجو به عنوان پدر سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نام برد و خاطر نشان کرد : شهید بزرگوار همیشه بر معرفت تاکید داشت و می توانم بگویم به معنای واقعی کلمه موسی نامجو به ما مهارت سربازی را یاد داد.
IMG_5873
وی همچین اظهار داشت : باید از شک خارج شویم و به یقین برسیم تا به هدفهای والا هرچه سریع تر دست پیدا کنیم با اشاره به خاطراتی از اوایل انقلاب و شعار های مردمی و درخواست هایشان از ارتش گفت : ارتش نشان داده است که همیشه پناه مردم بوده است.
این همرزم و شاگرد شهید موسی نامجو در جمع کثیری از نظامیان کشوری و لشکری خاطر نشان کرد : پایه های نظامی مسائل نظامی نیست ، پایه های نظامی در قلب ما و شماست ، باید با آگاهی ، بصیرت و معرفت ادامه دهنده ی راه شهدا باشیم.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا آخرین نفری که در وصف این شهید بزرگوار ایراد سخنرانی کرد فرزند شهید سید موسی نامجو ، سید مهدی نامجو بود که او نیز چون همرزمان پدر ، فقط او را به نیکی و مردانگی و بزرگواری می شناخت و در سخنانی کوتاه به یادآوری چند خاطره از پدر شهید خود بسنده کرد.
IMG_5896IMG_5821IMG_5811

Share