استاندار گيلان

مجمع مردمی توسعه و ترویج قرآن کریم تشکیل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ستاد عالی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی گیلان ظهر امروز به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ستاد عالی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی گیلان ظهر امروز به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.jpg2297

دکتر محمد علی نجفی در این نشست  خواستار تشکیل مجمع مردمی توسعه و ترویج قرآن کریم با کمک اندیشه ها و بهره گیری از ظرفیت ها و با نگاه مردمی شد وافزود : عشق به آیات الهی را باید در فضاهای معنوی ایجاد کنیم و باید افتخار کنیم که سهمی در اشاعه فرهنگ قرآنی و آموزش و تعلیم این کتاب الهی داشته باشیم .

وی برتربیت مربیان قرآنی و سرمایه گذاری لازم در این بخش تأکید کرد و افزود : باید زمینه ای فراهم شود تا برگزاری نشست های ترجمه و تفسیر در مساجد بیشتر شود .

استاندار گیلان برآموزش و تعلیم مفاهیم قرآن از دوران پیش دبستانی و مقاطع بالاتر تحصیلی تأکید کرد و افزود : فرهنگ سازی در زمینه آموزش حفظ ، مفاهیم، ترجمه ، تفسیر و قرائت قرآن از جمله موارد مهمی بشمار می رود که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم و در جهت تحقق این مهم تلاش کنیم .

نماینده عالی دولت در گیلان قرآن را درس زندگی برای تمامی سنین دانست و افزود : قرآن دریایی از معرفت الهی است  که با هرمیزان سواد قابل بهره گیری و استفاده است و هرکس می تواند به اندازه وسع ، توان و عنایت الهی از آن بهره گیرد.

استاندارگیلان با بیان اینکه ظرفیت عظیمی در بخش قرآن وجود دارد افزود : باید چشم انداز فعالیتهای قرآنی را به خوبی ترسیم کنیم.

دکتر نجفی  اظهار داشت : درسالی که به نام فرهنگ مزین گردیده باید به مراتب بیشتر از گذشته درجهت نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : انشاء ا… جامعه اسلامی بتواند با نزدیکی به قرآن این کتاب انسان ساز و هدایت گر به جایگاه اصلی استقلال در اندیشه دست یابد.

قرآن کریم را غنی ترین کتاب عالم بشریت در تعلیم و تربیت انسان ها دانست و افزود : قرآن محور وحدت مسلمین جهان است و باید در جهت اهداف عالیه قرآن کریم تلاش کنیم .

دبیر ستاد عالی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی استان گیلان هم گفت : گرایش جوانان و نوجوانان به قرآن کریم در عصری که قدرت های استکباری با تمام قوا به مبارزه به ارزش های معنوی پرداخت و سعی در اشاعه بی بندو باری و فحشا در میان جوانان دارند ، امری مبارک و از الطاف الهی است .

حجت الاسلام والمسلمین عادلی افزود :با حمایت استاندار گیلان درسال گذشته بیش از ۶۰ هزار نفر در مسابقات قرآنی استان گیلان شرکت کردند که این آمار در مدت مشابه قبل ۷هزارنفر بود.

وی کسب رتبه سوم کشوری حفظ قرآن کریم در مقطع شکوفه ها در بخش خواهران ، کسب رتبه چهارم حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در مقطع شکوفه ها در بخش برادران ، کسب رتبه پتجم در بخش اذان و راهیابی ۲ نفر از قاریان استان بعداز گذشت ۱۸ سال به فینال مسابقات قرائت قرآن در بخش بزرگسالان را از جمله افتخارات استان در سال گذشته عنوان کرد .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز دراین نشست با بیان اینکه گیلان ازظرفیت بالایی در بخش قرآن برخوردار است افزود : پیشکسوتان فراوان قرآن و اساتید خوب و صاحب نظر در استان وجود دارد و جلسات قرآن خوبی در مساجد و برخی از مراکزدینی مشغول به فعالیت می باشد .

حجت الاسلام والمسلمین یاری خواستار تشکیل کمیته ای برای هماهنگی در جهت پیشبرد اهداف قرآنی شد .

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی،مدیر حوزه های علمیه ی استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه توجه به مفاهیم قرآن بسیار مهم است گفت :در بحث گسترش فرهنگ قرآنی نباید فقط به آموزش قرائت وتجویداکتفا کنیم بلکه برای مقابله با آسیبهای اجتماعی نیازمند برگزاری نشستهای فهم مفاهیم وتفسیر قرآن در مساجد وبقاع متبرکه هستیم.

وی افزود :مرکز قرآن وعترت حوزه علمیه آماده است در برگزاری این نشستها کمک کند.

Share