در جلسه شورای اسلامی شهر فومن مطرح شد

قرارداد واگذاری تابلوهای تبلیغاتی غیرقانونی و شبیه ترکمانچای است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای اسلامی شهر فومن عصر روز چهارشنبه ۹ مهر در سالن اجتماعات شهرداری فومن با موضوع رسیدگی به درآمدها و هزینه های شهرداری در ۵ ماهه نخست سال ۹۳ برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای اسلامی شهر فومن عصر روز چهارشنبه ۹ مهر در سالن اجتماعات شهرداری فومن با موضوع رسیدگی به درآمدها و هزینه های شهرداری در ۵ ماهه نخست سال ۹۳ برگزار شد.

شهردار گزارشی از روند ممیزی به اعضای شورا بدهد
unnamed6رییس شورای شهر فومن در ابتدای جلسه اظهار داشت: همانطور که همه ما می دانیم با آمدن آقای مهندس عباسقلیزاده بعنوان شهردار فومن اقدامات خوبی در شهر ما صورت گرفته است و ضمن اینکه به ساماندهی شهرداری پرداخته شده ، کارهای عمرانی نیز در سطح شهر انجام گرفته است و البته طرح ممیزی املاک شهر فومن نیز در حال انجام است که انتقاداتی نیز در اجرای طرح وجود دارد و اینکه اجرای این طرح به خوبی صورت نگرفته است و باید از کارشناسان مربوطه این طرح استفاده شود زیرا گویا افراد ممیزی تخصص لازم را در این زمینه ندارند و هدف لازم را محقق نمی گردد و خواستاریم که آقای شهردار گزارشی از روند ممیزی به اعضای شورا بدهند.
خواهان همکاری لازم مغازه داران جهت رفع سدمعبر هستیم
علیرضا علیدوست اظهار داشت: برخی از شهروندان برای انشعاب آب و برق و گاز خود مجبور به حفاری معبر عمومی می شوند و این مستلزم اخد مجوز از شهرداری است اما مشاهده می شود پس از حفاری چندین ماه رها شده است که باید این موضوع ترمیم گردد. وی گفت: از اهتمام ویژه و همدلی اعضای محترم شورای شهر جهت رفع سدمعبر تشکر می نمایم و اقدامات خوبی در حال انجام است و از مغازه داران و کسبه و بازاریان فومن هم تشکر نموده و خواهان همکاری لازم جهت رفع سدمعبر و داشتن شهری زیبا هستم.
قرارداد واگذاری تابلوهای تبلیغاتی غیرقانونی و شبیه ترکمانچای است
unnamed7نایب رییس شورا نیز در خصوص تابلوهای تبلیغاتی گفت: متاسفانه در سنوات گذشته در شهرداری فومن قراردادی با برخی از کانون های تبلیغاتی منعقد شده است که مستحضرید که تابلوهای تبلیغاتی برای خودش یک مبحث فنی و تخصصی است و در شهرهای در این زمینه مطالعاتی صورت می گیرد اما در شهر فومن بدون کار کارشناسی تابلوها را واگذار نموده اند و از بدو ورود به شورا و پس از ۱۳ ماه درخواست و پیگیری هنوز این موضوع حل نشده است.

شاهین علیزاده افزود: بنده در پیشگاه قران کریم قسم خورده ام تا رضایت را برای مردم و شهروندان ایجاد نمایم و نمی د انم چه دست هایی در کار است که نمی گذارد این موضوع حل شود.

وی افزود: نحوه واگذاری به صورت غیرقانونی برگزار شده است زیرا هیچگونه مناقصه ای برگزار نشده است و رابطه ای بوده است و دیگر موضوع در خصوص مبلغ است ؛ در شهرداری گرگان چنین قراردادی بود که از آن باید بعنوان قرارداد ترکمنچای یاد می کنند که این قرارداد هم به آن شباهت دارد زیرا متاسفانه در قرارداد ما هیچگونه اصول مبلغی رعایت نشده است و در خصوص مدت قرارداد هم همینگونه است اما برای شهرهای دیگر یکساله است اما در قرارداد فومن هیچگونه این طور نیست.

علیزاده افزود: ما باید عدالت را رعایت کنیم متاسفانه کانون های زیادی در شهر است که فقط یک کانون تابلوها را در اختیار دارد و انحصاری است و رقابت وجود ندارد. وی در خصوص عوایدی حاصل از این قرارداد گفت: در سنوات گذشته هیچ پولی به شهرداری داده نشده است و تهاتری صورت گرفته است و مثلا در یکسال که مبلغ قرارداد ۱۳ میلیون بود ۱۳ میلیون فاکتور بعنوان کارهای شهرداری توسط کانون به شهرداری داده شده است و این پول به ازای فاکتور حساب شده است که حالیه جای سوال است که آیا شهرداری دقیقا در آن سال ۱۳ میلیون بنر و چاپ نزد آن کانون انجام داده است! و باید گفت تمام قراردادها ، تهاتر شده است.
برخی از نیروها بصورت روزمزد وارد شهرداری می شوند
شاهین علیزاده با اشاره به بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: برخی از کوچه ها خاکی است و برخی از پیاده روها خراب است که از شهرداری می خواهیم اقدام نماید.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی از نیروها بصورت روزمزد وارد شهرداری می شوند و آن روال عادی طی نمی شود و امروز نیز چند نفر در واحد موتوری و آتش نشانی جذب شده اند که به واسطه آشنایی است و عدالت رعایت نشده است و خواستارم جهت جذب نیرو اطلاع رسانی شود و روال رسمی طی شود.
شهردار در خصوص قراردادها پاسخ دهد
unnamed8در ادامه رییس شورای شهر فومن با اشاره به جلسه ای که با مسئولان کانون های تبلیغاتی برگزار شده بود؛ افزود: ما در خصوص قراردادها مواردی را متذکر شدیم و باید مصوبات جلسه را پیگیری نماییم و از آقای شهردار می خواهیم تا به ما پاسخ دهند.
علیدوست گفت: حق اعضای شورا است که در هر موردی تذکر دهند و از شهردار می خواهیم پیگیری کنند. وی در خصوص پیاده روها گفت: چندین بار تذکر داده ایم و افزود: دو نفر راننده آورده اند که برای من جای تعجب است که چرا باید دیگران این موضوع را به اطلاع ما برسانند! شهرداری باید با اخذ مجوز نیرو بگیرد.

در ادامه خزانه دار شورا گزارش هزینه ها و درآمد های شهرداری را از ۱/۱/۹۳ تا ۳۱/۵/۹۳ قرائت نمود. مختار ابراهیمی گفت: این گزارش می تواند کمک زیادی به مجموعه شهرداری و مدیریت نماید.
وی افزود: اگر شهرداری از شیوه تعهدی استفده نماید در هر زمانی که لازم باشد می توان اطلاعات مالی به روز را به دست آورد و شفاف است و فساد مالی کاهش پیدا می کند، اکنون شهرداری تعهدی تعدیلی استفاده می کند اما خوب است که از تعهدی استفاده نماییم اما اکنون تعهدی تعدیلی استفاده می شود که  مزایای زیادی دارد.

در ادامه رییس شورای شهر با اشاره به نارضایتی شهروندان از تاکسی ها گفت: برخی از رانندگان تاکسی مسیرهای محول شده را طی نمی کنند که باید شهردار محترم و حمل و نقل پیگیری نمایند و برخورد هم باید بکنند.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا علیدوست در ادامه نامه های وارده به دفتر شورا را قرائت نمود. نامه ها در خصوص تفکیک زمین یک شهروند ، ماده ۱۷ و هزینه فرهنگی و ورزشی ، سهمیه قیر و نحوه توزیع قیر ، نامه شهردار در خصوص بازارچه محلی خیابان جانبازان و ساختمان مدیریت شهری کوی فرهنگیان ، نامه درخواست نصب دکل رایتل در میدان جنب مسجد ولیعصر و هفته نامه ۴دی که رای نیاورد ، نامه در خصوص زمین های بلاتکلیف ، نصب تلویزیون شهری جدید ، نامه اهالی خیابان یادآوران که مقرر شد اعضای شورا از محله بازدید و نشست برگزار نمایند ، نامه مدیریت تله کابین احرار در خصوص برداشتن تابلوی تبلیغاتی جلوی مجسمه شکاربانان ، نامه بازاریان فومن در خصوص جلوگیری از تعریض خیابان منتهی به سقاخانه و اطراف آن ، نامه فرماندار در خصوص جمع آوری داربست ها و بنرها و … بود. رییس شورای شهر گفت: محله حاجی آباد ویترین شهر فومن است که در آن محل اقداماتی باید صورت گیرد و با توجه به وقوع سیل در محل باید رودخانه ساماندهی شود و اهالی محل نیز خواسته اند سرویس بهداشتی در آن محل ایجاد گردد زیرا ورودی شهر است و همچنین خواستار نشست اعضای شورا در محل شده اند که باید صورت پذیرد. وی افزود: در بحث جمع آوری زباله گویا در آتش نشانی زباله ها دپو می گردد که این موضوع باید بررسی و حل گردد. علیدوست در پایان با تشکر از حضور خبرنگاران جلسه را پایان داد.

در این جلسه لوح تقدیری از سوی رییس شورا به سیدسینا میری نرگسی عضو شورا به جهت پذیرفته شدن در مقطع دکترا اهدا شد.

Share