طرح ساماندهی روستاها دارای بار مالی بوده و مغایر قانون اساسی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان موافق و مخالف یک فوریت طرح ساماندهی خدمات‌رسانی به روستاها،‌ ضمن بیان اینکه دغدغه روستاها، دغدغه رهبری، مجلس و دولت است، دلایل خود را در موافقت و مخالفت با طرح بیان کردند.  غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۶ مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایندگان موافق و مخالف یک فوریت طرح ساماندهی خدمات‌رسانی به روستاها،‌ ضمن بیان اینکه دغدغه روستاها، دغدغه رهبری، مجلس و دولت است، دلایل خود را در موافقت و مخالفت با طرح بیان کردند.

majles00 غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۶ مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی یک فوریت طرح ساماندهی خدمات‌رسانی به روستاها در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: شب گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک مجلس و دولت تذکرات مناسبی را در رابطه با اهمیت روستاها و لزوم توجه دولت به این حوزه مطرح کردند و قطعاً با توجه به ضرورت و اهمیت این حوزه باید لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی خدمات‌رسانی به روستاها دارای بار مالی بوده و مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است، افزود: مغایرت این طرح با برخی از اصول قانون اساسی حتی از سوی اداره قوانین تایید شده است.

وی ادامه داد: قطعاً دغدغه نمایندگان در رابطه با مشکلات روستاها صحیح و درست است، اما با طرح مذکور مشکلات امروز روستاها در حوزه اقتصاد و رفاه رفع نخواهد شد.

در جریان این نشست سیدمحمدحسین میرمحمدی در موافقت با یک فوریت طرح مذکور گفت: این طرح برای ساماندهی و حل مشکلات روستاها است، حال آیا بحث روستاها در مجلس دارای اولویت است؟

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی حوزه روستاها متولی خاصی ندارد، افزود: دکتر لاریجانی رئیس مجلس در نشست مشترک روز گذشته مجلس و دولت از دکتر روحانی خواست تا متولی روستاها را مشخص کند تا دستگاه مربوطه به روستاها خدمات‌رسانی کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دغدغه روستاها، دغدغه رهبری، مجلس و دولت است، تصریح کرد: قطعاً تمام دستگاه‌ها باید برای حل مشکلات این حوزه تلاش کنند. /خانه ملت

Share