رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه

صید ماهیان خاویاری در سواحل بندرکیاشهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از صید یک ماهی ۲۰ میلیون تومانی در ساحل بندر کیاشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،«حمیدرضا سلیمانی»رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه بیان کرد:با بیان اینکه صید پائیزه ماهیان خاویاری از اوایل مهرماه در سواحل بندرکیاشهر آغاز شده اظهار کرد: صید این ماهی خاویاری توسط صیدگاههای فعال در سواحل بخش بندرکیاشهر صورت گرفته است.

81333896-5987813

وی در ادامه ارزش اقتصادی این ماهی خاویاری صید شده را بیش از ۲۰۰ میلیون ریال عنوان و بیان کرد: از این ماهی حدود پنج کیلوگرم خاویار و همچنین ۲۳ کیلوگرم گوشت استحصال شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه امسال تعداد دو صیدگاه با مجوز شیلات در زمینه صید پائیزه ماهیان خاویاری در سواحل بندرکیاشهر فعالیت می کنند، افزود: تعداد بیش از ۳۰ صیاد نیز در این صیدگاه ها فعالیت دارند.

وی گفت: ماهیان خاویاری که توسط این صیدگاه های صید می شوند نیز به مراکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری استان ارسال می شوند.

سلیمانی همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته شهرستان آستانه اشرفیه رتبه نخست صید ماهیان خاویاری را در گیلان به خود اختصاص داده است، افزود: سال گذشته بیش از یک تن و دویست کیلوگرم گوشت و ۱۸۰ کیلوگرم خاویار ،از ماهیان خاویاری صید شده در سواحل بندرکیاشهر استحصال شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به اقداماتی که شیلات در سال های گذشته در جهت پرورش، تکثیر و رها سازی ماهیان خاویاری در سواحل صورت داده است شاهد افزایش صید ماهیان خاویاری در این بخش بندرکیاشهر باشیم./ایرنا

Share