آیت‌الله موحدی کرمانی خطیب نماز عید قربان تهران

صالحان شهرهای کم‌آب، نماز باران بخوانند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خطیب نماز عید قربان تهران گفت: اگر از حج به خوبی بهره‌گیری شده و مسلمین بیدار شوند و دشمن و راه‌های مقابله با آن را بشناسند، این امت هیچگاه طعم ذلت را نخواهد چشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خطیب نماز عید قربان تهران گفت: اگر از حج به خوبی بهره‌گیری شده و مسلمین بیدار شوند و دشمن و راه‌های مقابله با آن را بشناسند، این امت هیچگاه طعم ذلت را نخواهد چشید.

13920331000185_PhotoAآیت‌الله موحدی کرمانی خطیب نماز عید قربان تهران در خطبه‌های این نماز، با اشاره به اهمیت روز عرفه و عید سعید قربان گفت: عظمت روز عرفه به قدری است که در روایت داریم اگر کسی در ماه رمضان آمرزیده نشود، قدرت عرفه برای ریزش گناهان از رمضان بیشتر است.

وی بهترین توشه برای انسان در زندگی دنیوی و اخروی را «تقوا» دانست و گفت: تقوا نمی‌گذارد انسان در ظلمت باقی بماند و یا به بن‌بست برسد و راه را برای رسیدن انسان به کمال و سعادت فراهم خواهد کرد.

خطیب نماز عید قربان با اشاره به جایگاه انسان در میان دیگر مخلوقات تصریح کرد: کسی نگوید انسان اشرف مخلوقات است. گاهی می‌شود این انسان پست‌ترین موجودات باشد اما می‌تواند اشرف مخلوقات نیز شده و مقامش از فرشتگان هم بالاتر رود.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود به ایام حج و لزوم توجه کامل به مناسک این ایام اشاره کرد و گفت: امروز حج و بیت‌الله الحرام اسیر دست وهابیون است که نمی‌گذارند به خوبی از آن استفاده شود.

وی ادامه داد: اگر از حج بهره کافی را بگیریم و مسلمین بیدار شده و دشمن و راه‌های مقابله با آن را بشناسند، این امت هیچگاه طعم ذلت را نخواهد چشید.

خطیب نماز عید قربان، یکی از راه‌های عزت مسلمین را دوستی با خدا و کفر ورزیدن به طاغوت دانست.

آیت‌الله موحدی کرمانی یکی از مناسبت‌های امروز را هجرت حضرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس عنوان کرد و با اشاره به اهمیت هجرت در اسلام، گفت: رژیم بعث اجازه نداد حضرت امام(ره) به روشنگری مردم عراق ادامه دهند لذا ایشان به فرانسه رفتند تا بتوانند به وظیفه خود عمل کرده و با مردم دنیا صحبت کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی کودک، توجه به کودکان در سنین پایین را یک امر ضروری دانست و افزود: این اشتباه است که گمان کنیم باید کودک را به حال خود رها کرد و او را آزاد گذاشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: باید کودک را با آنچه لازم است، آشنا کرده و مراقب بود پایه‌های سعادت را در کودک در همین روزهای اول تقویت کنیم.

موضوع کم‌آبی در کشور، بحث دیگری بود که خطیب نماز عید قربان به آن اشاره کرد و گفت: اگرچه جلوگیری و خودداری از اسراف یک امر ضروری است اما دین ما نیز ما را به خواندن نماز باران توصیه کرده که برای اجابت آن باید استغفار کرد و پاک و بدون گناه از خدا طلب باران کنیم تا این نعمت بر ما نازل شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی در پایان پیشنهاد کرد نماز باران در تمام مساجد تهران و دیگر مناطق ایران برپا شود.
/فارس

Share