تناقص در گفتار و رفتار عضو محترم شورا

شهروندان رشتی کدام راباور کنند/دم خروس یاقسم حضرت عباس را؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، متاسفانه گاهی طرح مسائل غیر واقع بزرگ سیاه نمایی های عجیب و غریب، مصادیق مشخص ایجاد و حس نا امنی و نگرانی و تشویش در جامعه و حتی گاها پیش بینی ! جریانات مشخص که می تواند مخل نظم و آرامش عمومی باشد !

به گزارش سرویس دیگر رسانه های  پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از یاداشت حمید سمیع زاده در پایگاه خبری گیل خبر ،این روزها اخباری در سایت ها و پایگاه های خبری استان منتشر میشود که مرا یاد گذشته های تکراری می اندازد.همان خاطراتی که شاید بزرگترین علت دلسردی متخصصانی مانند من و امثال از توسعه شهر زادگاهمان  شهری که دوستش داریم  رشت شد و ما را به سفری سرد و دلگیر به دیاری که هیچگاه شهرمان نمیشود سوق داد.-shora345-300x222

خواندن این مطالب بهانه شد برای اینکه دوباره قلم بدست گرفته و دردنامه ای برای رشت بنویسم :
بیش از یک سال از انتخابات شورای شهر رشت میگذرد .تعصب و عشق به زادگاهم باعث شد برای رای دادن به رشت برگردم .هیاهو و سر و صدای عجیبی شهر را فرا گرفته بود .بنر های رنگارنگ و شعار های رنگارنگ تر ؛ از احیای حقوق شهروندی تا آبادی رودخانه ها و رفاه برای همه و رونق ساخت و ساز و …نتایج انتخابات که اعلام شد ،دلگرمی بود برای تحصیل کرده هایی مثل من که همه عمر را در رویای آبادانی سرزمین مادریمان دل در گرو درس و مشق و کتاب داریم و معتقد هستیم که شهرمان رشت از خاموشی اکثریت فرهیخته و دلسردی آنها در مشارکت برای توسعه شهر رنج میبرد .با خود گفتم با این همه افراد متخصص در شورای شهر ، به زودی شاهد تحول و توسعه و عمران و آبادانی شهر خواهیم بود.
در ابتدای دوره کارکرد شورای جدید خبر های خوبی از کمیسیون های تخصصی شورا شنیده شد.که البته بخش زیادی از این خبر ها ، بجز چند فعالیت در حوزه های عمرانی ، محیط زیستی و ترافیکی مابقی تاکنون در حد حرف باقی مانده است . اما دیری نیانجامید که عملکرد شورا بیشتر به سمت رفتار ها و گفتار های عامه پسند و غیر تخصصی میل نمود تا این اواخر که متاسفانه پا از این هم فراتر گذاشته شد … با توجه به اینکه اینجانب به واسطه تخصص و عشق به سرزمین ام و به علت حضور در خارج استان از طریق رسانه ها پیگیر مسائل و اخبار شهر رشت هستم و از انجا که متاسفانه و در کمال تعجب در طول این مدت هیچ عکس العملی از جانب نخبگان و متخصصین مسائل شهری در رشت و یا هیچیک از منتخبین مردم در شورا در پاسخ به اظهارنظر های غیر تخصصی ، عوام فریبانه و گاها غیر متعهدانه برخی از افراد نشان داده نشد ! بر خود فرض دانستم مواردی را به عنوان تحلیل فردی خود از این اظهارات در جهت تنویر افکار برخی همشهریانم ارائه نمایم :
اولین نکته جالب به نظر بنده این بود که با نگاهی به رسانه ها در ماه های گذشته ملاحظه می گردد تقریبا همه اظهار نظر ها و مصاحبه های جنجالی و تنش زا مربوط به وضعیت مدیریت شهری توسط یک یا دو نفر از منتخبان مردم در شورای شهر رشت انجام شده است ؟! بقیه اعضا حتی رئیس شورا بعضا به اظهار نظر های فنی و تخصصی پرداخته اند ولی یک یا دو نفر از بزرگواران که اتفاقا در همه امورات شهری نیز تخصص دارند ! تقریبا هر روز در برخی رسانه های مجازی مشخص به اظهار نظر پرداخته اند . این نشان میدهد یا سایر اعضای شورا به درستی به وظیفه ذاتی خود عمل نکرده و پیگیر مسائل نیستند و یا شاید این افراد از این همه جنجال و هیاهو اهداف خاصی را دنبال می نمایند.
البته همه این مصاحبه ها و اظهار نظر ها هم از یک یا دو پایگاه خبری مشخص منتشر می شود که خود این واقعیت نیز جای تامل دارد.
ضمنا برخی اظهارات از این جنس پر است از تناقص گویی ؛ فرار به جلو و استمساک به دلایل کوچک و بی ارزش و یا نامشروع برای توجیه یک اشتباه بزرگ یا دست یافتن به یک هدف غیر قابل توجیه ! متاسفانه گاهی طرح مسائل غیر واقع بزرگ سیاه نمایی های عجیب و غریب، مصادیق مشخص ایجاد و حس نا امنی و نگرانی و تشویش در جامعه و حتی گاها پیش بینی ! جریانات مشخص که می تواند مخل نظم و آرامش عمومی باشد !
باور نمی کنید؟! مصادیق ذیل را ملاحظه فرمایید:
۱- تناقص در گفتارو رفتار:
۱-۱ – در یک سری از این اظهارات دلیل اصلی استیضاح شهردار رشت ، سیاست زدگی او مطرح شده است ( خزر آنلاین و خبر آزاد ،در چندین مصاحبه ووبلاگ شخصی یکی از اعضای شورا !) فارغ از اینکه این ادعا درست است یا خیر جالب این است که این شخص چه در همین مصاحبه و چه در سایر اظهارات خود از مسئولین بزرگوار سیاسی استان جهت ورود به این مساله کمک خواسته است ! که خود مصداق عملکرد سیاسی است! در ضمن همین فرد بارها در خبر ها و مکان های مختلف چه در اجلاس پر حاشیه روسای کلانشهر ها ، چه جهت عیادت ورزشکار بیمار و … با یکی از شخصیت های محترم سیاسی استان ظاهر می شود ! به نظر میرسداین خود نشاندهنده تناقص در گفتار و رفتار است .
۱-۲ -او که خود را بزرگترین حامی شهردار می نامد و به این مساله اذعان دارد ، پس از سه هفته بی هیچ دلیل مشخصی به او اولتیماتوم می دهد .
۱-۳ – بدون شرح ! فقط به اظهارات ذیل توجه فرمایید:
– جالب اینکه بر خلاف شایعات هیچگونه تغییری در تعداد ۱۳ امضای استیضاح شهردار رخ نداده است ( خبر آزاد ۸/۶/۹۳ )
– چرا که قطعا در این مرحله ۱۲ نفر امضا کرده اند ( خزر انلاین ۲۳/۶/۹۳)
۱-۴ – سایت های که بلند گوی شهرداری شدند ( خبر آزاد ۸/۶/۹۳ ) ایشان به تنهایی بیش از شهردار و همه مدیران شهرداری و پس از رئیس سابق شورا ، بیشتر از مجموع همه اعضا شورا مصاحبه و اخبار مختلف داشته اند که همگی در یک سایت مشخص درج شده اند !!
۱-۵ نکته جالب این است که علی رغم در اختیار داشتن خودرو سواری از بیت المال و شهرداری ، این شخص عکس های تردد خود با موتور منتشر می کند که به شخصه این رفتارهای پوپولیستی را نوعی توهین به شعور شهروندان میدانم و ایکاش به جای این نوع رفتار های نخ نما شده برای پاسخ به شبهات لیست اموال و داراییهای خود را منتشر میکرد.
۲- فرار به جلو :
اظهارات ذیل از مصادیق فرار به جلو می باشد :
-جذب سرمایه گذار در عدد صفر باقیمانده است ( خبر آزاد ۸/۶/۹۳ )
مستقل از صحت یا عدم صحت این ادعا ، در اخبار سال گذشته ملاحظه میشود شورای تخصصی سرمایه گذاری در شهرداری تشکیل شده که چندین عضو شورا ( ۶ یا ۷ نفر ) به تناوب عضو آن شده اند و اساسا جذب سرمایه گذار می تواند از فعالیتهای اعضا شورا نیز باشد .
از طرفی هیچ سرمایه گذاری در شرایط بحرانی و بی ثباتی شهرداری حاضر به سرمایه گذاری در شهر نمی شود .بنابراین ؛ این ادعا از طرف کسی که از همان هفته های اول فعالیت شهردار به اظهارات بحران زا می پردازد علاوه بر فرار به جلو ، مصداق تناقص گویی نیز هست.shora
رشد منفی درآمد زایی شهرداری رشت ( خبر آزاد ۸/۶/۹۳ )
با توجه به ضوابط سخت گیرانه شهر سازی جدید در شهر رشت و شرایط اقتصادی ایران ، کاهش در آمد شهرداری رشت کاملا قابل پیش بینی بود . بنابراین شورای شهر به عنوان سیاستگذار باید به موقع این پیش بینی را انجام می داد و موانع را برطرف یا منابع درآمدی جدید تعریف می کرد.پس شهرداری به تنهایی مقصر نیست . از طرفی شهرداری پروژه ممیزی را در دستور کار دارد که البته به سر انجام رسیدن آن مستلزم زمان کافی و همدلی و همراهی و حمایت شورای شهر است تا این پروژه هم به سرنوشت نافرجام ممیزی سال ۸۳ که اتفاقا در زمان فعالیت همین عضو در شهرداری بود دچار نشود !!
۳- استمساک به دلایل کوچک و بی ارزش برای دست یافتن به یک هدف غیر قابل توجیه :
جملاتی نظیر :
شهرداری که بدون مرخصی از شورا سیر و سفر می کند ( خبر آزاد ۸/۶/۹۳ ) ؛ که در ابعاد و اندازه شهردار یک کلانشهر نیست و در ضمن دلیلی برای استیضاح نمی شود.
آمارهایی به دور از واقعیت / نمره صفر در راستی آزمایی (خبر آزاد ۸/۶/۹۳ ) ؛
بنده صراحتا اعلام می کنم که اگراشکالی در مدیریت شورا وجود داشته از روسای کمیسون ها و اعضا آن بوده است !!! ( خزر انلاین ۲۳/۶/۹۳ )
حکم کار گزینی برخی افراد از شهر … اصفهان صادر شده است که کاملا غیر قانونی است !!!( وبلاگ شخصی همین عضو ۱۲/۵/۹۳ )و … متاسفانه چنین ادعاهایی بدون ارئه مصادیق و مستندات بی ارزش بوده و حتی از نظر شرعی و اخلاقی نیز مجاز و پسندیده نیست.
مواردی مانند :
انتصاباتی برای انتخابات ۹۴ ! عدم توجه به انتصاب نیرو های ارزشی و متدین در مدیریت شهرداری، تلاش برای عزل مدیر نظارتی شهرداری فقط در یک یادداشت ( خبر آزاد ۸/۶/۹۳) و تناسبی بین حرف و عمل شهردار وجود ندارد (خزر انلاین و وبلاگ شخصی ۲۳/۲/۹۳ ) نشان دهنده عطش و علاقه ایشان برای دخالت در عزل و نصب ها و امور اجرایی شهرداری است که در واقع از نظر قانونی نامشروع است.
۴- طرح مسائل غیر واقع ،سیاه نمایی و مصادیق مشخص ایجاد و حس نا امنی و نگرانی و تشویش در جامعه :
شاید بزرگترین مصداق این مورد مطلبی است که به نقل از همان عضو فوق ! و در همان سایت فوق !! منتشر شده : نمی دانم شرکت نفت پاسارگاد در شهرداری رشت با چه کسی رایزنی داشته !! ولی این را میدانم که این شرکت وابسته به بابک زنجانی بوده و قرار بود شهرداری از این شرکت قیر بخرد، اما چون شهرداری پول نداشت قصد داشت تا از بانک ها ضمانت بگیرد که البته هیچ بانکی قبول نکرد !! ( خزر انلاین ۲۳/۶/۹۳)
اولا : این مطلب از نظر یک فرد فنی بیشتر شبیه شوخی می ماند ! چون افراد فنی می دانند در داخل کشور شرکتهای انگشت شماری قیر ارائه می کنند که ۲-۳ تا از این شرکت ها از نظر کیفی بهترند و یکی از آنها پتروشیمی پاسارگاد می باشد !!
ثانیا : جدول سهام این شرکت در وب سایت رسمی آن آمده و بیش از ۹۵ درصد آن متعلق به شرکت های اقماری سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کل کشور بوده و هیچ سهامی برای بابک زنجانی درج نشده است.
ثالثا : حتی اگر ادعای ایشان درست باشد قطعا دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران جلوی فعالیت آن را می گرفت . لذا فعالیت این شرکت نشان دهنده تائید عملکرد آن توسط قوه محترم قضائیه می باشد ، مگر اینکه ایشان نظر خود را نسبت به قوه قضائیه اصلح بداند !!!
رابعا : در صورتیکه ایشان این مطلب را گفته باشند ، که عدم پاسخ ایشان به مطلب مندرج در سایت مذکور ، نشان دهنده تائید ایشان تا این لحظه است.علاوه بر ذکر یک دروغ شاخدار ! و سیاه نمایی عملکرد شهرداری ، ذهن مردم را نیز نسبت به وجود شبهه در شهرداری درگیر و مشوش نموده اند که در تقابل کامل با اهداف و مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
از مصادیق دیگر :
شهردار پروازی ( خزر انلاین ۸/۶/۹۳ ) که با یک پرس و جوی ساده از کارکنان، اظهار شد این ادعا غیر واقع است و شهردار مگر در صورت ماموریت و گاها روزهای تعطیل در رشت ساکن است.
شش عضو کمیسیون فرهنگی انتقاداتی صریح به عملکرد فرهنگی و سیاست زده شهرداری داشتند که شنیده ها حاکی از آن است که اوضاع بهتر نشده با باز شدن پای یکی از کاندیداهای مجلس به این سازمان بلکه فضا با معامله گری نیز گره خورده تا جریانی بتواند برای انتخابات مجلس این فضا برای احیای خود استفاده کند ( خبر آزاد ۸/۶/۹۳) سیاه نمایی و تشویش !
جمعه سیاه شهر رشت رقم خورده!! ( خبر آزاد ۸/۶/۹۳)
انتصابات ( ۱۴ حکم مورد ادعای این عضو ) پس از برگزاری جلسه ویژه شهردار رشت با افرادی خارج مجموعه شهرداری رخ داد ( خبر آزاد ۸/۶/۹۳) غیر واقع و در راستای ایجاد حس نا امنی و نگرانی در جامعه.
برخی ها به قصد ایجاد اختلاف در میان اعضا شورا اقدام به حاشیه سازی می کنند ! ( خزر آنلاین و وبلاگ شخصی همان عضو ۱۱/۵/۹۳ ) حس نگرانی و نا امنی در جامعه.
۵- پیش بینی ! جریانات مشخص که می تواند مخل نظم و آرامش عمومی باشد !
شاید یکی از نادرترین پیش بینی ها و اظهاراتی که باز هم توسط همان عضو فوق ! در یکی از مصاحبه ها انجام شد ، ایشان پیش بینی کردند که چند وقت دیگر شهرداری به سرنوشت کارخانه ایران برک دچار شود و کارکنان با بنر و پرده جلوی شهرداری برای دریافت حقوق خود جمع شوند .( خزر آنلاین ، وبلاگ شخصی همان عضو ۲۷/۵/۹۳)
البته این اتفاق پس از مدت کوتاهی افتاد و تعداد اندکی از پاکبانان زحمتکش که البته طرف قراداد شهرداری هم نیستند ، در میدان شهرداری که دیگر ساختمان ستادی شهرداری هم نیست ! تجمع کردند . .( خزر آنلاین ، وبلاگ شخصی همان عضو ۲۳/۶/۹۳)
که البته ایشان اتفاقا در محل تشریف داشتند و این عزیزان را آرام کردند و صد البته سایت مذکور به جای تماس با مسئول اجرایی!طی تماس با همان عضو محترم مطلب را پرس و جو نمود.
در این گزارش از قول ایشان نقل شده است می بایست تدابیری اندیشید تا دوباره این مجموعه ها به شرکت تعاونی شهرداری باز گردد؛ که البته تا جایی که بنده پیگیر شدم ، شرکت تعاونی شهرداری هنوز در گیر پرونده مالی مدیران سابق این شرکت است.
البته تحلیل فوق بعضا با استناد به مطالب درج شده از ایشان در رسانه های مجازی و با توجه به عدم ارائه جوابیه از نقص یا تکذیب این موارد از طرف ایشان مورد استفاده قرار گرفته است .
در نهایت ذکر این نکته ضروری است که موارد یادشده به هیچ عنوان به منظور تایید رفتارهای رسانه ای شهردار و سایر اعضای شورای شهر رشت نگاشته نشده و تحلیلی بر رفتار رسانه ای شهردار در مطلبی دیگر نوشته خواهد شد و امیدوارم اعضا محترم شورای شهر رشت و فرهیختگان و نخبگان جامعه نسبت به اطراف خود آگاه و هوشیار بوده و تصمیمات خود را منطقی و فنی بگیرند و از تصمیمات احساسی بپرهیزند. چرا که از این نوع موارد و مطالب و دیدگاه ها انتظار اصلاح و بهبود نمی توان داشت.و البته مردم از اعضا شورا انتظار بیشتری دارند و در انتهای ماموریت چهار ساله شما را به سختی قضاوت خواهند کرد.

جبارکوچکی نژد، غلامعلی جعفرزاده، ایرج ندیمی،حسن تامینی، محمدحسین قربانی،حمیدرضا خصوصی،ناصر عاشوری،عطالله حکیمی، صفر نعیمی،محمود شکری،مهرداد لاهوتی،محمدمهدی رهبری،حسن خسته بند

Share