شهردار رشت

شهرداری رشت آمادگی آماده‌سازی هتل ایران را دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به مناسبت هفته جهانگردی و گردشگری ، نشست مدیران شهرداری با فعالان حوزه گردشگری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ngaبه مناسبت هفته جهانگردی و گردشگری ، نشست مدیران شهرداری با فعالان حوزه گردشگری برگزار گردید.
این نشست که با هدف همکاری های بیشتر مدیریت شهری و فعالان گردشگری و بررسی چالش ها و فرصت های گردشگری برگزار گردیده بود ، محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت با اشاره به اینکه استان گیلان سابقه دیرینه در زیر ساخت های گردشگری و شهرسازی داشته است گفت : شهر رشت از سرانه فضای سبز پایینی برخوردار است.
وی افزود : شهرداری رشت آمادگی دارد که هتل ایران در مجموعه میدان شهدای ذهاب (میدان شهرداری ) که جزء اولین ها می باشد و از قدمت بالایی نیز برخوردار است را آماده نموده و در اختیار شهروندان قرار دهد.
خلیلی تصریح کرد : اگر هر کسی کار خودش را خوب انجام دهد می توانیم موفق عمل نماییم و با کنار هم قرار گرفتن و همدلی گام های موثری در راستای توسعه گردشگری شهر رشت برداریم.
وی افزود:معتقدیم یکی از منابع پایداری که در تأمین منابع مالی تاثیرگذار است ، توجه به صنعت گردشگری و توریسم است
شهردار رشت تصریح کرد : مجموعه مدیریت شهری حرف های خوبی می زنند و باید سعی کنند که حرف های خوب را به کرسی بنشینیم .
محمد ابراهیم خلیلی افزود : ما و فعالان گردشگری جزء حوزه های اجرایی هستیم و باید در تعامل با یکدیگر در جهت توسعه فرهنگ گردشگری بکوشیم و درخصوص بخشودگی عوارض – صدور پروانه – در اختیار قراردادن زمین برای ساخت هتل آمادگی از سوی شهرداری وجود دارد .
فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست گفت : استان گیلان از موهبت های خدادادی بسیاری برخوردار است ولی متاسفانه در نیم قرن اخیر بسیار مظلوم واقع شدهshirzad است.، ما در صنعت گردشگری کمترین توجه را از مسئولین شاهد بودیم.
شیرزاد افزود : شهر رشت شهر بکر و دست نخورده ای است و امیدواریم این نشست ها آغازی برای فعالیت عزیزانی باشد که موجب توسعه صنعت توریسم و گردشگر را موجب می گردند.
وی گفت : توسعه صنعت توریسم نیازمند همکاری بخش خصوصی است و در این میان باید مردم را در نظر بگیریم تا موجبات رشد و شکوفایی شهرمان را فراهم نماییم.
شیرزاد افزود : در هتل داری و صنایع دستی که عاملی برای جذب توریست است موفق نبودیم ، الان دیگر شعار نمی خواهیم بلکه باید وارد عمل شویم و در سالی که به فرمایش رهبر انقلاب به نام اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده ، باید اقتصادمان را رونق دهیم .
وی بر تشکیل بازارچه های دائمی در مبحث صنایع دستی اشاره نمود و گفت : انشاء ا… به کمک یکدیگر بتوانیم برای توسعه استان و شهرمان همت نماییم و در جهت شکوفا نمودن صنعت توریسم تاثیر گذار باشیم.

alavi1علوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست گفت : امیدواریم این نشست سرآغاز یک حرکت مشترک باشد ، در میراث فرهنگی نیز مطالعاتی در مورد رشت انجام شده است ، شهرداری نیز ظرفیت بالایی در اجرا دارد ، شناخت فرصت های سرمایه گذاری شهر رشت می تواند بسیار موثر باشد ، اگر می خواهیم پتانسیل ها را به فرصت تبدیل کنیم باید سراغ سرمایه گذاری خصوصی برویم .
علوی افزود : تشکیل کارگروه مشترک بین شهرداری ، میراث و صنعت و معدن می تواند در جهت تداوم چنین نشست هایی موثر باشد .
علوی گفت : در کمیسیون برنامه و بودجه شورا تصمیمات خوبی در زمینه تخفیف عوارض هتل ، پیشنهاد و آماده سازی زمان برای احداث هتل گرفته شده است .
وی افزود : شهرداری و میراث فرهنگی باید در جهت طراحی بافت سنتی میدان شهرداری و زیباسازی جداره شهری در غالب بافت سنتی مشارکت کنند و آن را به یک جاذبه گردشگری تبدیل نمایند.rasooli
عضو شورای اسلامی درخصوص ایجاد بازارچه سنتی گفت : هم اکنون طرح آن از سوی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری رشت آماده گردیده و زمین و فرصت های سرمایه گذاری نیز شناسایی شده است و اگر بتوانیم کار عملیاتی و میدانی را آغاز می نماییم

رسولی دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در ادامه گفت : شورای اسلامی و شهرداری با برگزاری جلسات این چنینی کار بزرگی انجام داده و اجماع عمل در حوزه گردشگری ، تقویت هویت گردشگری ، تقویت اماکن گردشگری ، افزایش زمان ایست مسافرین ، افزایش جاذبه های گردشگری در کالبد توریست باید صورت پذیرد و امیدواریم این همفکری ها منتج به نتایج خوبی گردد.

در ادامه رییس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت- مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و دیگر فعالان عرصه گردشگری به بیان مسائلی در این خصوص پرداختند.

Share