معاون استاندار در مراسم معارفه رییس سازمان چای

سود حاصل از واردات چای نباید فقط به جیب تاجر و واسطه ها برود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،احمدی پور خاطرنشان کرد:بایدسیاستی درپیش بگیریم که سود حاصل از واردات چای نیز فقط به جیب تاجر و واسطه ها و واردکننده ها نرود و بلکه از سود حاصل از آن خود تولیدکنندگان و کشاورزان هم بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،صبح امروز مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان چای کشور با حضور مهندس محمد علی طهماسبی معاون امورباغبانی وزارت جهادکشاورزی وسایر مسئولان و مقامات استانی در سالن اجتماعات سازمان چای کشور برگزارشد.

1-270x202در این مراسم ابتدا رئیس سابق سازمان چای کشوربه ایراد عملکرد خود در طول تصدی سازمان چای کشور پرداخت.
علی محرر افزود:افتخار بزرگی است که در چای بدنیا آمدم و تا امروز با چای زندگی کردم و بیست و هشت سال و اندی که در سازمان چای و صنعت چای خدمتگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده ام و امروز افتخارم ی کنم که این همه را در راه نوکری چایکاران و دست اندرکاران صنعت چای گذراندم.
وی سپس به اقدامات انجام شده در سازمان چای کشور در دوره جدید شکل گیر ی اشاره کرد و برای آقای دکتر روزبهان در سمت ریاست سازمان چای کشور آرزوی توفیق و موفقیت روز افزون را خواستار شد.

در ادامه این نشست معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان گفت:محصول چای مزیت اصلی  و واقعی شمال  کشور خصوصا گیلان است .

محمد احمدی پور افزود:باتشکیل دولت تدبیر و امید یک امید تازه ای دربین همه مردم خصوصا مدیران با تجربه و متخصص شکل گرفته است .
وی اظهار داشت: اگرما در همه بخش های کشاورزی در استان موفق باشیم ولی دربخش  چای موفق نباشیم این قابل قبول نیست  و خوشبختانه سیاست دولت ونگاه وزارت جهادکشاورزی در بخش کشاورزی و خصوصا چای نگاه مثبتی است .
احمدی پور افزود:کشوری که زیر۳۰ درصد چای را تولید می کند و در سال ۱۰۰ هزارتن مصرف دارد نباید چای تولیدیش روی دستش بماند.
وی خاطرنشان کرد:بایدسیاستی درپیش بگیریم که سود حاصل از واردات چای نیز فقط به جیب تاجر و واسطه ها و واردکننده ها نرود و بلکه از سود حاصل از آن خود تولیدکنندگان و کشاورزان هم بهره مند شوند.

همچنین در این نشست معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی گفت:ابتدا وظیفه خودم می دانم از زحمات آقای محرر درطول سالها خدمت درسازمان چای کشور تقدیر کنم واز آقای دکترروزبهان که مسایل چای را  به خوبی می دانند ودر خدمت چایکاران وصنعت چای باشند  بخاطر قبول مسئولیت شان تشکر کنم.
مهندس محمدعلی طهماسبی گفت:پس از تشکیل معاونت باغبانی در وزارت جهاد کشاورزی امور چای از سوی وزیر محترم  به این معاونت محول گردیده است.

معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی اظهارداشت:در گذشته یک طرح تحت عنوان بازسازی وبهسازی چای نوشته شده بود اما آلان آسیب شناسی آن خیلی مهم است که چرا آن طرح موفق نشد.
طهماسبی افزود:درآن زمان خیلی از چاه های آب حفرشدو برق دار شدند وخیلی از مشکلاتشان مرتفع شد ودولت روی این قضیه سرمایه گذاری کرد ولی امروز متاسفانه فقط میله هایش بجای مانده است.
وی ادامه داد:امروز باید نگاه ما روی آبیاری تحت فشار باشد و کشاورزان توجیه شوند که محصولشان در اثر آبیاری افزایش می یابد روی کلن های جدید کار کنیم توی مراکز تحقیقاتی دنیا اتفاقات جدیدی رخ می دهد که به تناسب ومقتضیات هرشهرستان روی آنها کار کنیم.
وی افزود:از نظر میکانیزاسیون  و همچنین نوسازی صنعت و ماشین آلات هیچگونه مشکلات مالی وجود ندارد و باید تمام همت خودمان را صرف اصلاح باغات چای  کنیم.
roozدر پایان رئیس جدید سازمان چای کشور در سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از حضور مجدد خود پس از۱۱ سال دوباره به مجموعه  صنعت چای کشور اظهار داشت:از مقام عالی وزارت جهادکشاورزی که بنده را مورد توجه قراردادند و همچنین حضرت آیت ا…قربانی و دکتر نجفی استاندار محترم که حمایت کردند تشکرمی نمایم.
دکتر محمد ولی روزبهان گفت:یکی از ارکان محصولات استراتژیک ما در گیلان ومازندران چای است  واهمیت نقش چای قطعا در استان گیلان بیش از سایر محصولات کشاورزی است.
روزبهان خاطرنشان کرد:در سالهای ۷۷ و۷۶ تولید چای خشک حدود۷۶ هزارتن و سطح زیر کشت ۳۲ هزار هکتار بودکه حدود۴۵ هزارتن بفروش می رفت  اما علی رغم تلاش هایی که همه عزیزان کردند وضعیت چای در کشورما شرایط مطلوبی نیست.
رئیس سازمان چای کشورادامه داد:بزرگترین وارد کننده چای جهان همسایه های ما هستند روسیه وارد کننده سوم تا چهارم و پاکستان وارد کننده اول است که از این فرصت ها بخوبی استفاده نشده است.
وی گفت:ما شرایط بسیار مناسبی از جهت رشد وجهش چای برخورداریم که باید از نظرکارشناسی  پرسنل بسیارخوب وتوانمند درسازمان چای استفاده کنیم.
دکترروزبهان افزود:اولین دیدگاه بنده استفاده از ظرفیت استانهای چای خیز وهمکاری با تمام افراد کارشناس وصاحب نظر است ورویکرد اصلی من به نیروهای داخلی است.
وی استفاده از نظرات علمی وفنی کارشناسان ،مراکز تحقیقاتی ،علمی ودانشگاهی را از دیگربرنامه هایش یادکرد وگفت:ما دنبال هیچ حاشیه ای نیستیم وخودمان را باید از حاشیه ها دور کنیم وبحث های ما باید کاملا فنی وکارشناسی باشد.
وی اقدامات ضروری برای صنعت چای کشوررا سرمایه گذاری بخش چای در زمینه فن آوری نوین وجدید  در بخش صنعت و کارخانجات یاد کرد و افزود:بایددربحث توسعه سرمایه گذاری درباغ وکارخانه اقدام نمود که از سیاست های جدی دولت تدبیروامید نیز می باشد.
وی تجهیزکارخانجات چایسازی ،نوسازی وبهسازی باغات چای ،تقویت فعالیت های علمی وپژوهشی را ازدیگر برنامه ها دانست.
وی گفت:انجام عملیات بهزراعی تاکید همه باید باشد وتلاش کنیم ۶۰ میلیارد تومان را جذب وبه باغات چای تزریق کنیم .
وی همچنین از زحمات جناب محرر رئیس سابق سازمان و همکارانش در سالهای گذشته تشکرکرد.
گفتنی است :درپایان حکم وزیر محترم جهادکشاورزی خطاب به  آقای محمد ولی  روزبهان بعنوان رئیس  جدید سازمان چای کشور وهمچنین لوح تقدیر از زحمات آقای علی محرر درطول تصدی مسئولیت وی قرائت شد.

لازم به ذکر است در این مراسم:رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ،مشاوران استاندار،مدیران کل حراست و روابط عمومی استانداری ،مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان ،فرماندار لاهیجان ،معاونان و روسای ادارات تابعه سازمان چای کشور حضورداشتند.

Share