روایت آیت الله خزعلی از سه کاری که امام(ره) می‌خواست انجام دهد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کتاب «نهج‌البلاغه در بیانات مقام معظم رهبری» به مناسبت دهه امامت و ولایت با حضور آیت‌الله خزعلی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر رونمایی شد. کتاب «نهج‌البلاغه در بیانات مقام معظم رهبری» از سوی بنیاد بین‌المللی غدیر با حضور آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی دبیرکل بنیاد رونمایی شد. در این کتاب بیانات […]

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کتاب «نهج‌البلاغه در بیانات مقام معظم رهبری» به مناسبت دهه امامت و ولایت با حضور آیت‌الله خزعلی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر رونمایی شد.

a0570178کتاب «نهج‌البلاغه در بیانات مقام معظم رهبری» از سوی بنیاد بین‌المللی غدیر با حضور آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی دبیرکل بنیاد رونمایی شد. در این کتاب بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری در چهار بخش شامل کلیات، ویژگی‌های نهج‌البلاغه، ضرورت‌ها، موضوعات و وظایف محققین و دانشمندان تنظیم و ارائه شده است.

آیت‌الله خزعلی در این مراسم ضمن دعوت مردم به آشنایی بیشتر با غدیر و امیرالمؤمنین، گفت:‌ توجه به اهمیت نهج‌البلاغه در معرفی چهره نورانی و شخصیت الهی حضرت امیر و بیانات آن حضرت در مورد معارف الهی و پاسخگویی به نیازهای بشر ورود نهج البلاغه به متن زندگی مردم ضروری است و انتشار این کتاب در راستای همین ضرورت ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحوم سیدرضی سخنانی از امیرالمؤمنین را جمع‌آوری کرده است که عمدتاً از دید او نشان فصاحت و بلاغت را داشته است، افزود: البته با این مبنا او حق داشته است، اما سخنان در مواردی ناقص شده است.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر از تلاش‌های سیدصادق موسوی برای تألیف نهج البلاغه و اضافه کردن بخش‌های حذف شده تشکر کرد و گفت: برخی از مواردی را که بنده در این مجموعه دیدم، خیلی عالی است.

وی افزود: مرحوم امام فرمود: من برای سه کار آمدم، این را به مرحوم عسکراولادی گفته بود و من بی‌واسطه و با واسطه از مرحوم عسکراولادی شنیدم که امام فرمودند: من برای سه چیز آمدم، ایران را اسلامی کنم، دوم کشورهای اسلامی را بیدار کنم و سوم مقدمات ظهور را فراهم کنم.

آیت‌الله خزعلی بیان داشت: اینکه الان در کشورها صدای عدالت‌خواهی بلند شده است، امیدواریم که زمینه‌ای باشد، برای اینکه امام زمان بیاید، الان حتی در آمریکا صدای مردم بلند است، زیرا مردم تشنه عدالت هستند و امیدوارم اینها مقدمه ظهور باشد.

 /خبرآنلاین

Share