برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

راه‌اندازی سامانه پایش مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی استان گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حسین متقی طلب از راه‌اندازی سامانه پایش مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی همزمان با هفته دامپزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد: این سیستم برای نخستین بار در کشور در گیلان راه‌اندازی شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،عصر امروز ،نشت خبری رئیس مرجع صدور تاییدیه بهداشتی گیلان با اصحاب رسانه به مناسبت عید سعید قربان وهفته دامپزشکی برگزار شد.DSC08116

حسین متقی طلب ضمن تبریک عید سعید قربان و هفته دامپزشکی  افزود: شعار

امسال  هفته دامپزشکی «دام سالم، غذای سالم و انسان سالم» است. که هر کدام از روزهای این هفته با اهداف خاصی نام گزاری شده است .

وی با بیان اینکه مرجع صدور تاییدیه بهداشتی فعالیت خود را از ابتدا با شعار امنیت غذایی آغاز کرد، افزود : سازمان دامپزشکی فعالیت‌های بسیار وسیعی را در حوزه خود دارد که بخشی  عظیم از آن برای مردم شکوفا نیست.

رئیس مرجع صدور تاییدیه بهداشتی گیلان نشان دادن نیمه‌های خالی این عرصه و فعالیت‌ سازمان‌های دولتی را به عنوان راهبرد دامپزشکی ذکر کرد.

 واگذاری ۱۰۰ درصدی حوزه درمان و دارو  به بخش‌خصوصی

 وی در بحث واگذاری فعالیت‌ها تصریح کرد: در حوزه درمان و دارو فعالیت‌ها به صورت کامل به بخش‌خصوصی واگذار شده است.

متقی‌طلب درباره فعالیت نظارت‌های بهداشتی تصریح کرد: بحث نظارت‌های بهداشتی بر صنوف فرآورده‌های خام دامی نیز به دامپزشکی واگذار شده است.

 فعالیت های خود را ازابتدا با اشتغالزایی، فرهنگ‌سازی و کارآفرینی آغاز کردم

وی با بیان اینکه از سال ۸۸ مسئولیت صدور تاییدیه بهداشتی به عهده ما گذاشته شده است، اظهار کرد: در بعد اشتغالزایی، فرهنگ‌سازی و کارآفرینی فعالیت‌های خود را آغاز کردیم.

رئیس مرجع صدور تاییدیه بهداشتی گیلان مهم ترین بخش فعالیت خود را ایجاد رابطه تعامل و بدور از احکام قهری در سطح رشت عنوان کرد و گفت : اگر کاری بخواهد در حوزه امنیت غدایی صورت بگیرد تنها با فرهنگ سازی مقدور می باشد که این ایتم را مورد ملاک قرار داده ایم.
فعالیت حدود ۹۰۰ واحد عرضه در شهرستان رشت

حسین متقی طلب  از فعالیت حدود ۹۰۰ واحد عرضه در شهرستان رشت خبر داد و یادآور شد: در یک سال اخیر جلسات توجیهی ،تقدیر از صنوف برتر و تکثیر و انتشار پیام های سلامت در سطح رشت برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بخش‌خصوصی و تعامل با روسای صنوف شاهد پوشش حدود ۱۰۰ درصدی در مراکز عرضه دام شهر شدیم.

مرکز صدور تاییدیه بهداشتی به عنوان یک عامل بازدارنده نیست

 رئیس مرجع صدور تاییدیه بهداشتی گیلان با بیان اینکه امروزه تمامی مالکان و متصدیان عرضه دام  به این نتیجه رسیده اند که مرکز صدور تاییدیه بهداشتی به عنوان عامل بازدارنده نیست افزود : این مرکز به عنوان یار و پیام‌رسان رعایت موارد بهداشتی است.

 وی نظارت بر خودروهای حمل و نقل فرآورده‌های دامی مانند گوشت و مرغ را از جمله فعالیت‌های مرجع مذکور ذکر کرد و یادآور شد: امنیت مواد غذایی در بخش توزیع مواد غذایی تنها یک حلقه از زنجیره‌های مواد غذایی است که حلقه‌های تکامل در این زمینه خواهیم داشت.

راه‌اندازی سامانه پایش مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی استان گیلان برای نخستین بار در کشور

حسین متقی طلب از راه‌اندازی سامانه پایش مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی همزمان با هفته دامپزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد: این سیستم برای نخستین بار در کشور در گیلان راه‌اندازی شده است.

وی یکی از ویژگی های سامانه پایش را اعلام هوشمند واحدهایی که پروانه بهداشتی آنها منقضی شده است عنوان کرد و افزود :سامانه پایش از طریق ارسال پیامک این موارد را به متقاضیان و مالکین اطلاع می دهد .

رئیس مرجع صدور تاییدیه بهداشتی گیلان شناسایی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را از ویژگی‌های دیگر این سامانه برشمرد و گفت: در این سامانه بخشی به عنوان مراکزعرضه فاقد مجوز تعریف شده که بخش قابل توجه‌ای از نیازهای جامعه از این مراکز در حال تامین است.

یکی از بزرگترین چالش های مصرف کنندگان بسته بندی فرآورده های خامی است

این مقام مسوول یکی دیگر از مواردی که در مرکز صدور تاییدیه بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است بسته بندی فرآورده های خامی عنوان کرد و گفت : بسته بندی فرآوردهای خامی به یکی از بزرگترین چالش های مصرف کنندگان تبدیل شده است که از کلیه کشتارگاها و صنایع تبدیلی تقاضا می کنیم تا رعایت اصول بسته بندی بهداشتی را داشته باشند.

Share