با محوریت بورس کالای منطقه آزاد انزلی

راهکارهای توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه بررسی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، سازمان منطقه آزاد انزلی میزبان نشست تخصصی بررسی راهکارهای توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه با تکیه بر توانمندیها و ظرفیتهای تالار اختصاصی بورس کالای منطقه آزاد انزلی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، سازمان منطقه آزاد انزلی میزبان نشست تخصصی بررسی راهکارهای توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه با تکیه بر توانمندیها و ظرفیتهای تالار اختصاصی بورس کالای منطقه آزاد انزلی بود.

azadدر این نشست که رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی،  معاون برنامه ریزی استانداری گیلان ، مدیر کل بنادر و دریانوردی، ناظرگمرکات گیلان، دبیراتاق بازرگانی استان، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر، مدیران کارگزاری بورس کالای منطقه آزاد انزلی و معاون و مدیران اقتصادی این سازمان حضور داشتند؛ درخصوص کارکردهای بالقوه بورس کالا منطقه ، مزایای استقرار نظام انبار داری و معاملات گواهی سپرده، فرآیندهای گمرک استان به منظور تسریع در امور مرتبط یا صادرات ، ظرفیتها و امکانات جدید بندری ایجاد شده و افزایش ظرفیت ناوگان کشتیرانی خزر به منظور  توسعه مبادلات با روسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت..

هم افزایی بیشتر و بهره گیری از ظرفیتهای بورس کالای منطقه، در جهت افزایش حجم و میزان صادرات محصولات کشاورزی استان و تشکیل کارگروهی با حضور نهادهای ذی ربط و بخش خصوصی فعال به منظور بررسی راهکارهای توسعه مبادلات تجاری ایران با کشور های حاشیه دریای خزر از دیگر مباحث مطروحه در این نشست تخصصی بود.

از سوی دیگر تاکید بر اتصال تالار اختصاصی بورس کالای منطقه آزاد انزلی به بورسهای کالای کشورهای حاشیه دریای خزر تصریح شد و ایجاد خطوط ارتباطی منظم تجاری با بنادر این کشورها و معرفی کریدور نوستراک(شمال-جنوب) و کریدور جدید تجاری ایران – چین به بازرگانان این کشورها در دستور کار قرار گرفت.

در پایان این نشست مقرر شد جلسات بررسی راهکارهای توسعه مبادلات با کشورهای حاشیه دریای خزر به صورت مستمر با هدف هم افزایی و هماهنگی بیشتر میان بخش دولتی وخصوصی  ادامه پیدا کند.

Share