رئیس جهاد کشاورزی گیلان

رئیس جهاد کشاورزی گیلان:در بخش مگس زیتون خسارتی نداشتیم !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در رودبار بیش از ۱۴هزار و ۵۰۰ تن محصول زیتون از باغ‌های گیلان برداشت شد و زیتون‌ها عاری از آفت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علیرضا شعبان‌نژاد،رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای طرح بارزه با آفت زیتون در جنوب گیلان، اظهار کرد: مگس زیتون آسیب زیادی به این محصول زد ولی توانستیم طرح مبارزه با مگس زیتون را به خوبی اجرایی کنیم.

13930411112939363127193

وی با بیان اینکه در بحث محصولات کشاورزی در سال زراعی هرساله با چند بحران طبیعی مواجه هستیم، افزود: کشاورزی گیلان وضعیت مناسبی دارد و پیشگیری از آفت‌ها و مبارزه با آفات پیگیری می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به مبارزه با آفت‌های کشاورزی، گفت: نخستین بحثی که شروع کردیم مبارزه با ملخ است که در سیاهکل و رودبار بیشتر است و سال گذشته توانستیم قبل از شروع حرکت ملخ‌ها را از بین ببریم .

شعبان‌نژاد با اشاره به وضعیت زیتون در رودبار تصریح کرد: پیش بینی میشد سال پرخسارتی را پیش رو داشته باشیم که با ورود به موقع مسئولان استانی در بخش مگس زیتون خسارتی نداشتیم .

وی با اشاره به برداشت زیتون از باغ‌های جنوب گیلان در رودبار، اظهار کرد: بیش از ۱۴هزار و ۵۰۰ تن محصول زیتون از باغ‌های گیلان برداشت شد و زیتون‌ها عاری از آفت است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه رودبار قطب تولید و پرورش زیتون در کشور است، اظهار کرد: طرح مبارزه با مگس میوه‌خوار زیتون با مشارکت استان‌های قزوین، گیلان و زنجان اجرایی شد.

شعبان‌نژاد با اشاره به هشت هزار و ۸۰۰ هکتار باغ‌های زیتون رودبار، افزود: زیتون رودبار یک محصول استراتژیک در حوزه کشاورزی گیلان است و برای مبارزه با آفات زیتون امسال ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی گفت: مگس میوه‌خوار زیتون با تلاش‌های فنی، علمی و همکاری مردم باید مدیریت شود و راهکارهای بسیاری در مسیر مبارزه با مگس آفت میوه‌خوار زیتون وجود دارد./
تسنیم

Share