در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان

دیپلم افتخار بهترین بازیگر خردسال جشنواره فیلم کودکان به یک گیلانی رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در بخش جوایز مسابقه سینمای ایران رها بدرطالعی بازیگر خردسال فیلم سرزمین رها به کارگردانی فرهاد مهرانفر موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر خردسال از بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان شامگاه دوشنبه ۱۴ مهرماه ۹۳ با حضور مدیران سینمایی، مسئولان استانی شهر اصفهان، هنرمندان و مشتاقان سینمای کودک و نوجوان در تالار کوثر شهر اصفهان به کارگردانی محمد پرویزی و با اجرای صبا راد برگزار شد.

209052_orig

در جشنواره امسال، ۶۴ کشور و همچنین داوران کودک و نوجوان از ۱۳ کشور دنیا برای انتخاب آثار سینمایی در جشنواره حضور داشتند.

در این مراسم اعضای هیئت داوران این جشنواره بر روی سن حاضر شده و بیانیه‌ خود را در حالی قرائت کردند که در آن به داشتن دنیای عاری از جنگ و خشونت اشاره و تأکید شده بود و سپس جوایز بخش سینمای ایران با حضور داوران این بخش اعلام شد.

در بخش جوایز مسابقه سینمای ایران رها بدرطالعی بازیگر خردسال فیلم سرزمین رها به کارگردانی فرهاد مهرانفر موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر خردسال از بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان شد.

سرزمین رها آخرین اثر سینمایی فرهاد مهران‌فر و به تهیه کنندگی بهروز رشاد است. فیلم برداری این اثر با نام موقت بر بال‌های خیال در اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ آغاز شد و سپس به سرزمین رها تغییر نام یافت. فیلم روایتگر سفر خیالی یک پدر و دختر به نا کجا آبادی در دل طبیعت است. پدر سرگشته و پرسشگر، نمایشی خیالی و دونفره را با همسر خود بازی می‌کند و سعی دارد کنکاشی در آثار هنری‌اش داشته باشد. آثاری که برآمده از تلاش برای بقا و زیستنی شعورمندانه در مقابله با جبر هستی است.

طرح اولیهٔ سرزمین رها با الهام از سرنوشت تراژیک امیر بدر طالعی بازیگر و کارگردان تئاتر گیلان شکل گرفت.

وی در سن ۳۷ سالگی (شب تحویل سال ۱۳۹۱) به کما رفت و پس از سه روز دار فانی را وداع گفت. اعضای بدن این هنرمند توسط مادرش اهدا شد. رها، دختر امیر بدر طالعی در این فیلم نقش خودش را بازی می‌کند.

Share