معاون منطقه آزاد انزلی

در نیمه نخست امسال یک‌ میلیون و ۴۵۰ هزار گردشگر از منطقه آزاد انزلی دیدن کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سید ضیاء‌الدین شفیعی،معاون منطقه آزاد انزلی صبح امروز در نشست سازمان منطقه آزاد انزلی گزارشی از وضعیت گردشگری در این منطقه را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی گفت: با رونق گرفتن کسب و کار، تجارت و اجرای برنامه های متعدد فرهنگی، هنری، اجتماعی و گردشگری بازدید و حضور گردشگران درمنطقه آزاد انزلی با رشد قابل ملاحظه ای همراه بوده است.

yqpjry79111سید ضیاء الدین شفیعی  با بیان این مطلب افزود: این سازمان با ارائه خدمات و برنامه‌های متعدد و متنوع باعث جلب گردشگران بیشتری نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است. این خدمات و برنامه ها عبارتند از: فراهم سازی امکانات رفاهی از جمله ساخت آلاچیق‌های جدید خورشیدی، راه اندازی سرویس بهداشتی جدید، فعال سازی ستاد خدمات سفر در همه ایام نوروز و تابستان و اجرای برنامه های جشنواره تابستانی از قبیل: نمایش سنتی، آیینی گیلان، جشنواره پرواز بادبادک‌ها، جشنواره ملی اسب کاسپین، جشنواره اقوام ایرانی و ۱۳ اجرای نمایش آیینی و سنتی اقوام سراسر ایران، جشنواره بندر در مه، کنسرت موسیقی سنتی، پیش کنگره شعر زنان، مکتب خانه نیلوفران آزاد، ساخت و نمایش بزرگ عروسک‌های کاس آقا(نماد مرد گیلانی) و کاس خانم( نماد زن گیلانی)، جشن بزرگ یک کاروان آهو به مناسبت میلاد امام رضا (ع)، برگزاری نمایش آیینی و سنتی برای خبرنگاران و تصویربرداران کشور جمهوری آذربایجان.

 

وی اجرای این حجم از خدمات و برنامه‌ها را طلیعه‌ای برای افق جدید گردشگری در این منطقه دانست و گفت اکنون خرسندیم که به اطلاع همگان برسانیم منطقه آزاد انزلی تنها در شش ماهه نخست سال میزبان ۱ میلیون و  ۴۵۰ هزار گردشگر  بوده و مطمئناً با تکمیل فرآیندی که فراروی این منطقه است، روند استقبال رو به گسترش گردشگران ادامه خواهد داشت.

Share