معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور

در شهرداری‌ها به ازای هر یک پست ۵.۵ نفر حقوق و مزایا می‌گیرند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در تلاش هستیم تا قانون حقوقی و استخدامی شهرداری های سراسر کشور را اصلاح کنیم چرا که اکثر شهرداری های ما با مشکلات پرسنلی و حقوق و مزایای آنها رو به رو هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در تلاش هستیم تا قانون حقوقی و استخدامی شهرداری های سراسر کشور را اصلاح کنیم چرا که اکثر شهرداری های ما با مشکلات پرسنلی و حقوق و مزایای آنها رو به رو هستند.

shahrdarهوشنگ خندان‌دل ظهر امروز در همایش شهرداری‌های استان اردبیل در استانداری اظهار کرد: در حال حاضر در شهرداری به ازای هر یک پست ۵.۵ نفر حقوق و مزایا دریافت می‌کنند که این امر از توانایی شهرداری‌ها خارج است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به صورت بی رویه جذب نیرو در شهرداری‌ها اتفاق افتاده است، تصریح کرد: در برخی از شهرها شهرداری‌ها اگر کل بودجه خود را به پرداخت حق و حقوق و مزایای کارگران و کارکنان اختصاص دهند قادر به تامین آن نیستند.

خندان‌دل افراد بیکار شاغل در شهرداری‌ها را عامل و زیربنای بدبینی‌ها دانست و بیان کرد: این امر به نارضایتی‌های مردمی منجر شده در حالی که بزرگترین سرمایه شهرداری رضایتمندی مردم است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: در حال حاضر ادارات و نهادهای دولتی بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان در سراسر کشور به شهرداری‌ها بدهکار هستند که باید در بودجه سال ۹۴ به شکل واقعی و یا تهاتری این مطالبه پرداخت شود.

وی از توزیع عادلانه اعتبارات دولتی به شهرداری‌ها خبر داد و گفت: باید در این زمینه قانون توزیع اعتبارات که بر مبنای محرومیت منطبق است اصلاح شده و بازنگری در آن انجام شود.

خندان‌دل با تشریح اینکه ما در صدد ریشه‌یابی این مشکلات برای پیدا کردن راه حل‌های مناسب هستیم، افزود: ‌ما در شهرهای کوچک و متوسط به دلیل مهاجرتی که شهروندان به مناطق پرجمعیت و حاشیه شهرها انجام می‌دهند اغلب با آسیب‌ها و دغدغه‌هایی روبه‌رو هستیم در حالی که باید این جذابیت و فریبندگی کاهش پیدا کرده و خدمات مناسب‌تری برای شهروندان ارائه شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور اظهار کرد: ما باید در شهرهای کوچک و متوسط نیز خدمات متفاوتی را ارائه کنیم تا مهاجرت‌ها به حداقل رسیده و شرایط مناسب سکونتی برای شهروندان فراهم آید که در بودجه سال آینده توجه به شهرهای کوچک و متوسط در اولویت جدی است.

وی تصریح کرد: ‌برخلاف سال‌های گذشته شهرداری‌ها از اعتبار تجمیع عوارض استفاده نمی‌کنند و رکود ساخت و ساز نیز به درآمد کمتر آن‌ها دامن زده و باید حمایت‌های سابق را از شهرادری‌های کشور احیا کنیم تا شرایط مطلوب و خوبی در این حوزه به وجود آید.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: در کنار این مشکلات تلاش ما بر این است تا شهرداری‌ها بتوانند به درآمد پایدار و مستقل دست پیدا کرده و نقش ها و ضعف ها را از بین برود.

/تسنیم

Share