نبرد سنگین در شرق و شمال غرب کوبانی

آغاز درگیری‌های رودررو از فاصله ۱۰ متری در کوبانی/درمان تروریست‌های زخمی‌ داعش در بیمارستان‌های ترکیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درگیری‌ها در کوبانی با شلیک خمپاره به شهر، وارد فاز جدیدی شده و نیروهای مردمی از فاصله ۱۰ متری در محور شرق و شمال غرب شهر با تروریست‌ها درگیر هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درگیری‌ها در عین‌العرب(کوبانی) با شلیک خمپاره به شهر، وارد فاز جدیدی شده و نیروهای مردمی از فاصله ۱۰ متری در محور شرق و شمال غرب شهر با تروریست‌ها درگیر هستند و از طرف دیگر هواپیماهای ائتلاف تجهیزات و نیروهای داعش را که از تل‌ابیض و جرابلس به سمت شهر در حرکتند، هدف قرار نمی‌دهند.

13930710000343_PhotoAترورریست ها از ساعت ۶.۳۰ عصر روز شنبه تاکنون به وسیله خمپاره مرکز شهر عین العرب را مورد هدف قرار می‌دهند.

همچنین گروه تروریستی تکفیری داعش ۲ کامیون بمب‌گذاری شده را در دو ضلع شرق و جنوب شرقی شهر منفجر کرده است.

نبرد سنگین در شرق و شمال غرب کوبانی

«فرهاد شامی» یک روزنامه نگار اهل شهر عین العرب در خصوص آخرین وضعیت درگیری به خبرنگار ما گفت: تاکنون تروریست‌ها بیش از ۵۰ گلوله خمپاره به مرکز شهر شلیک کرده‌اند. همزمان حملات تروریست‌ها برای درهم شکستن صفوف مقاومت ادامه دارد و نیروهای مدافع خلق در شرق و شمال غربی کوبانی به نبرد با تروریست‌ها ادامه می‌دهند.

آغاز درگیری‌های رودررو با فاصله ۱۰ متری

وی اضافه کرد: درگیری‌ها بین تروریست‌ها و نیروهای مدافع خلق در فاصله ۵ تا ۱۰ متری ادامه دارد و شکل درگیری حالت رو در رو پیدا کرده است.

ائتلاف تجهیزات و ادوات داعش را هدف قرار نمی‌دهد

در ارتباط با حملات هوایی نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا به کوبانی، فرهاد شامی ضمن انتقاد از هدف قرار ندادن تروریست‌ها اظهار داشت: نیروهای ائتلاف ۹ بار مواضع تروریست‌ها را در شرق و جنوب کوبانی بمباران کردند اما این حملات بی‌تاثیر بوده است چرا که هواپیماهای ائتلاف تجهیزات و نیروهای داعش را که از تل ابیض و جرابلس به سمت کوبانی در حرکت است مورد هدف قرار نمی‌دهند، از این رو تروریست‌ها با آرامش خاطر خود را سازماندهی و دست به حمله مجدد می زنند.

این روزنامه نگار ادامه می‌دهد: در حالی‌که هواپیماهای شناسایی ائتلاف بر فراز کوبانی در پرواز هستند تروریست‌ها به وسیله خمپاره شهر را مورد هدف قرار می‌دهند. لذا همگان به این یقین رسیده‌اند که ائتلاف در زدن مواضع تروریست‌ها جدی نیست، ما با چشمان غیر مسلح می توانیم مواضع تروریست‌ها را ببینیم چگونه است که این مواضع شناسایی و هدف قرار نمی‌گیرند.

تروریست‌ها با هماهنگی ارتش ترکیه شهر را گلوله باران می‌کنند

فرهاد شامی همزمان به هماهنگی تروریست‌ها با نیروهای ارتش ترکیه برای گلوله باران شهر اشاره می‌کند و می گوید: آنچه ما می بینیم این است که نظامیان ارتش ترکیه همزمان با گلوله باران شهر مرز را ترک می‌کنند تا مورد هدف گلوله های خمپاره قرار نگیرند. لذا این احتمال تقویت شده که تروریست‌ها با هماهنگی کامل با ارتش ترکیه اقدام به گلوله باران کوبانی می‌کنند.

ارائه اطلاعات کوبانی توسط ارتش ترکیه به داعش

وی ادامه می‌دهد که تروریست‌ها ظرف دو روز گذشته موفق شدند مراکز عمومی مانند بیمارستان را مورد هدف قرار دهند که این به جز هماهنگی با ارتش ترکیه عملی نیست و تروریست‌ها اطلاعات دقیق مواضع را از ارتش ترکیه دریافت می‌کنند.

درمان زخمی‌های تروریست‌ها در بیمارستان‌های ترکیه

همچنین تروریست‌ها زخمی‌های خود را در بیمارستان‌های ترکیه مداوا می‌کنند و تردد تروریست‌ها در معابر مرزی برای نیروهای مدافع خلق قابل روئیت است.

این روزنامه نگار کرد با اشاره به اینکه تاکنون نیروها با سلاح سبک و کلاشینکف در مقابل تانک و سلاحهای سنگین تروریست‌ها مقاومت کرده‌اند، گفت: این انتظار وجود داشت که کمک تسلیحاتی به مدافعان برسد تا در مقابل تروریست‌ها ایستادگی کنند اما تاکنون هیچ سلاح و کمکی به دست مبارزین نرسیده است.

فرهاد شامی تاکید کرد اگر نیروهای ائتلاف در مبارزه با تروریست‌ها جدی هستند هر چه سریعتر سلاح به دست نیروهای مدافع برسانند در غیر این صورت احتمال سقوط کوبانی وجود دارد.

درگیری ها در عین العرب کوچه به کوچه و منزل به منزل پیگیری می‌شود و صدای گلوله‌های خمپاره به طور مکرر در اسمان شهر طنین انداز می شود. همین امر امکان بدست آوردن دقیق تعداد کشته شدگان و زخمی‌ها را سخت کرده است.
/فارس

Share