دبیر کمیته بیماران خاص:عزم دولت کاهش رنج بیماران است

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: عزم و نگاه ویژه دولت کاهش درد و رنج بیماران و سامان بخشی به وضعیت آنهاست. یونس رنجکش در کمیته بیماران خاص استان گیلان اظهار داشت: با اقدامات اثربخش و خوبی که دولت تدبیر و امید در حوزه درمان انجام داده است، شاهد کاهش رنج […]

ranjkeshmedسرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: عزم و نگاه ویژه دولت کاهش درد و رنج بیماران و سامان بخشی به وضعیت آنهاست.
یونس رنجکش در کمیته بیماران خاص استان گیلان اظهار داشت: با اقدامات اثربخش و خوبی که دولت تدبیر و امید در حوزه درمان انجام داده است، شاهد کاهش رنج بیمارن و تحول اساسی در تامین سلامت جامعه هستیم.
وی افزود: با توجه به این نگاه محوری دولت برای تحول در حوزه سلامت و درمان، استان گیلان نیز شاهد اقدامات زیربنایی خوبی باتوجه به همگرایی که در بین مدیران حوزه سلامت وجود دارد، هستیم.
دبیر کمیته بیماران خاص استان یادآور شد: برغم تمامی تلاش بخش های دولتی در حفظ سلامت جامعه، به دلیل تغییر سبک زندگی و شیوع بیماری های جدید زندگی مدرن امروز، شاهد بروز مشکلاتی در حوزه سلامت عمومی جامعه هستیم که رفع نگرانی های آن بستگی به عزم عمومی دارد.
وی ادامه داد: اگر آمارهای وضعیت سلامت در گیلان، به شیوه کنونی افزایش یابد روند نگران کننده ای است که برای کنترل آن در ابتدا اقدامات پیشگیرانه و سپس برای درمان آنها باید همه بخش های دولتی و فعالان خیرین سلامت وارد عمل شوند.
رنجکش در این جلسه به ضرورت یکپارچه سازی آمار بیماران خاص و همگرایی بیشتر دستگاه های خدمات دهنده به این بیماران تاکید و خواستار تشگیل کارگروهی تخصصی متشکل از مسئولان بهداشت و درمان، بیمه ها و خیرین استان در این زمینه شد.
همچنین در این جلسه در زمینه جلب مشارکت پزشکان و همچنین افزایش تخت های مراکز شیمی درمانی و فعال سازی خیرین و موسسات خیریه برای تامین نیازمندی های بیماران بحث و گفتگو و تبادل نظر شد و تصمیماتی نیز اتخاذ گردید.

Share