اختتامیه مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جانبازان و معلولین کشور برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی از پایان فعالیت طرحهای سالمسازی دریا از هفتم مهر ماه در استان خبر داد. یونس رنجکش در مراسم اختتامیه مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جانبازان و معلولین کشور در بندر کیاشهر اظهار داشت:فعالیت کلیه طرح های سالمسازی دریا که از هفتم خرداد ماه ۹۳ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی از پایان فعالیت طرحهای سالمسازی دریا از هفتم مهر ماه در استان خبر داد.
unnamed7یونس رنجکش در مراسم اختتامیه مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جانبازان و معلولین کشور در بندر کیاشهر اظهار داشت:فعالیت کلیه طرح های سالمسازی دریا که از هفتم خرداد ماه ۹۳ تا هفتم مهرماه ادامه داشت،پایان یافته است.
وی افزود: در طول ۴ ماه اخیر،بیش از ۲۲ میلیون نفر بر اساس آمارهای اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی به استان گیلان سفر کرده اند که دریا و سواحل استان،یکی از مقاصد اصلی گردشگری آنها بوده است.

وی ادامه داد این تعداد گردشگر در مقایسه با سال قبل حدود ۳ برابر افزایش یافته است.
رنجکش اضافه کرد: در طول تابستان امسال ۳۳ طرح سالمسازی شامل ۶۶ شناگاه برای استفاده گردشگران راه اندازی شده بود که این رقم در سال قبل ۱۸ طرح بوده است.
دبیر ستاد سلامت دریا در گیلان یادآور شد : در طول فعالیت طرحهای سالمسازی در گیلان که امسال یک ماه بیشتر از سالهای قبل بوده و از سه ماه به چهار ماه افزایش یافته بود،بیش از دو هزار نیروی امدادی هلال احمر، ناجی غریق ، همیار پلیس و سایر عوامل حضور داشتند که نتیجه حضور آنان کنترل بیش از ۳۰۰ نقطه خطرآفرین و تأمین امنیت جانی، مالی و اخلاقی سواحل استان بوده است.
وی یادآور شد: در طول این مدت، اگر چه تعدادی از هموطنان ما بدلیل عدم رعایت نکات ایمنی ، عدم آشنایی با فنون شنا ، عدم آشنایی با محیط شنا و بی توجهی به هشدارهای نیروهای امدادی جان خود را از دست داده اند، اما در طول این مدت با تلاش های عوامل اجرایی جان بیش از یک هزار و پانصد نفر از هموطنان ما از مرگ حتمی نجات یافته است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در کاهش تعداد غرقی ها اظهار داشت : با تلاشهای پی گیر عوامل ستاد ساماندهی دریا بجز در دو نقطه آستانه اشرفیه و بندرانزلی که آن هم عوامل مختلفی دخالت داشتند ، در سایر نوارساحلی، امسال نسبت به سالهای قبل، وضعیت مطلوبی چه در زمینه رضایتمندی عمومی، کنترل حوادث و آسیب های احتمالی برخوردار بودیم.
رنجکش تاکید کرد: آنچه امسال در مقایسه با سالهای دیگر در سواحل استان اتفاق افتاده است، مدیریت یکپارچه و برنامه ریزی شده بود که با هدایت جناب آقای دکتر نجفی استاندار محترم و آقای احمدی پور معاون محترم سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری صورت گرفت که نتیجه این مدیریت و برنامه های اعمال شده برخورداری سواحل استان از اعتبارات ملی بود که برای اولین بار اتفاق افتاد؛ هر چند که هیچ رقمی تا کنون برای ساماندهی سواحل استان در تابستان امسال اختصاص نیافته بود اما توجه ملی به سواحل استان، از دستاوردهای مهم این دوره از فعالیتها بود که وزارت کشور در این میان اهتمام ویژه ای داشت .
وی یادآور شد : با تخصیص ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار که دولت برای ساماندهی سواحل دریا در استانهای شمالی در نظر گرفته و بخش خوبی از این اعتبار مربوط به گیلان می باشد با تکمیل زیرساختها بویژه در سالهای آینده، کاستی های این دوره را جبران کنیم.
وی گفت : ستاد ساماندهی سواحل دریا کارش پایان نیافته بلکه از هفته های آتی جلسات آن برای تصمیم سازی به منظور بهره برداری بهتر از سواحل در سال آینده اتخاذ خواهد شد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تمامی عوامل ساماندهی سواحل دریا، فرمانداران، بخشداران، پلیس، سپاه، بسیج، هلال احمر، اورژانس و ناجیان غریق یادآور شد: برای قدردانی از زحمات این افراد برنامه ریزیهایی انجام گرفته که به زودی اعلام می شود.
وی همچنین از رسانه های استان گیلان نیز در همراهی با ستاد ساماندهی سواحل قدردانی کرد و گفت : پیرو فراخوان اعلام شده در جشنواره موضوعی “سواحل گیلان،فرصتها و چالشها” مدیران رسانه ها حداکثر تا ۱۵ مهر ماه اخبار و رویدادهای منتشر شده در رسانه های خود را در قالب بولتن ها برای اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی ارسال نمایند.
وی همچنین ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری مسابقات قهرمانی دوچرخه سواری جانبازان و معلولان کشور در نوارساحلی استان ، اظهار داشت : گیلان شرایط مناسبی برای برگزاری مسابقات در سطح ملی دارد و این فضا نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه دارد.
وی یادآور شد: در طول تابستان گذشته ما شاهد برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری کشتی ساحلی،مسابقات قهرمانی کشوری هندبال ساحلی،جشنواره ساخت مجسمه های شنی و مسابقات دیگر استانی و برنامه های فرهنگی وهنری در سواحل استان بوده ایم.
unnamed5 unnamed6

Share