امام جمعه موقت رشت:

حکم اعدام آیت‌الله نمر مخالف دستور اسلام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه آیت‌الله نمر مطالبات مردم عربستان را بیان کرده است، گفت: حکم اعدام وی توسط عربستان سعودی مخالف دستور اسلام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه آیت‌الله نمر مطالبات مردم عربستان را بیان کرده است، گفت: حکم اعدام وی توسط عربستان سعودی مخالف دستور اسلام است.

حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به صدور حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقر ‌النمر توسط حکومت وهابیون عربستان سعودی اظهار کرد: حکمی که درباره آیت‌الله نمر صادر شده جزء حکم‌های نادر در این راستاست.

وی ادامه داد: در جهان اسلامی تاکنون به دلیل اظهارنظر موضوع مذهبی و دینی حتی در مورد فرقه‌ها و مذاهب دیگر حکمی مانند حکم مذکور صادر نشده است.

شفیعی‌زاده صدور حکم اعدام برای آیت‌الله نمر را مخالف دستور اسلام دانست و بیان کرد: حکم اعدام مذکور مخالف با فرمایش پیامبر(ص) و ائمه(ع) است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه عربستان سعودی محدودیت‌های مختلف و متعددی به‌ویژه برای شیعیان منطقه عربستان اعمال کرده است، تصریح کرد: در سخنان آیت‌الله نمر موضوع اختلاف مذاهب وجود ندارد و حکم اعدام از طرف عربستان سعودی نشان‌دهنده دشمنی سران این رژیم به‌ویژه تفکر وهابیت با اسلام است.

وی با اشاره به اینکه حکم اعدام آیت‌الله نمر از نظر تمام مراجع، علما، بزرگان و محافل علمی و دانشگاهی محکوم است، گفت: بیان سخنان، درد دل و مشکلات مردم نباید منجر به صدور حکم اعدام شود.

شفیعی‌زاده با اشاره به وجود هفت تا ۱۰ درصد جمعیت اهل سنت در ایران، خاطرنشان کرد: اهل سنت مورد تکریم و احترام مسئولان در ایران هستند و درخواست‌های قانونی آنها اعمال می‌شود، اما رژیم سعودی از ابتدای شکل‌گیری وهابیت، شیعیان را سرکوب کرده و نسبت به درخواست آنها توجهی نداشته است.

*مباهله پیامبر (ص) لرزه بر اندام دشمنان اسلام انداخت

امام جمعه موقت رشت در ادامه به سالروز مباهله اشاره کرد و یادآور شد: پیامبر(ص) در مدینه به تمام سران دنیا از جمله برای سران شهر نجران در راستای دعوت به اسلام نامه نوشتند.

وی با بیان اینکه جمعی از بزرگان نجران خدمت پیامبر(ص) رسیدند، اظهار کرد: گروه مذکور مذاکره با پیامبر(ص) را نپذیرفتند و قرار شد در صحرا همدیگر را نفرین کرده و از خداوند برای دیگری درخواست عذاب کنند.

شفیعی‌زاده به حضور پیامبر(ص) با طفل در آغوش و طفل دیگر در دست به همراه یک بانو و آقا برای مباهله اشاره کرد و افزود: اسقف مسیحیان هنگام دیدن فرزندان و خانواده پیامبر(ص) لرزه بر اندامش افتاد و گفت اگر این جمع کوچک نفرین کنند خداوند خواسته آنها حتی اگر جابه‌جا کردن کوه‌ها باشد را اجابت می‌کند.

امام جمعه موقت رشت تصریح کرد: آیه ۶۷ سوره آل عمران در شأن پیامبر(ص) به عنوان آیه مباهله نازل شده است.

/فارس

Share