فرصتی برای معرفی فرهنگ گیلان

حضور هنرمندان مطرح گیلانی در جشنواره بین المللی اصفهان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،سوول امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از حضور هنرمندان برجسته صنایع دستی در پنجمین اجلاس بین المللی میراث فرهنگی نا ملموسICCN خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مسوول امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از حضور هنرمندان برجسته صنایع دستی در پنجمین اجلاس بین المللی میراث فرهنگی نا ملموسICCN خبرداد.
postercمحمدتقی شعبانی اظهار داشت: در این جشنواره بین المللی چهار غرفه در اختیار استان گیلان قرار داده شده است که در یک غرفه هنرمند چادرشب باف به تولید زنده چادر شب می پردازد و در غرفه ی دیگر محصولات صنایع دستی شاخص دارای مهر اصالت یونسکو و نشان ملی و نیز ثبت شده در فهرست آثار ناملموس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور نظیر: البسه ی محلی زنان گیلان ، حصیر بافی ، قلاب دوزی یا رشتی دوزی ، چموش ، شالبافی گیلان ، خراطی ، بامبو ، مینای ملیله رشت ،جاجیم و … در معرض نمایش قرار می گیرد و دو غرفه نیز برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی رشتی دوزی و حصیربافی به هنرمندان اختصاص داده شده است.
وی افزود: برگزاری جشنواره بین‌المللی میراث معنوی فرصتی خوبی برای معرفی توانمندی زنان گیلان و اهمیت نقش آنان در اقتصاد خانواده می باشد.
مسوول امور فرهنگی و ارتباطات این اداره کل تصریح کرد: این اداره کل به عنوان دبیر استانی جشنواره از سوی استانداری انتخاب و با همکاری سایر دستگاه های استانی نسبت به معرفی قابلیتها و توانمندی های بانوان استان در این جشنواره شرکت خواهد نمود.
شعبانی خاطر نشان کرد: عرضه و فروش محصولات صنایع دستی رشتی دوزی و حصیربافی، ارائه محصولات فرهنگی دوزبانه در قالب فیلم و عکس ، کتاب و بروشور در زمینه معرفی آداب و رسوم ، بازیهای بومی و محلی و نمایش های آئینی از برنامه های استان گیلان در جشنواره اصفهان می باشد.
شایان ذکر است این جشنواره از ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه در استان اصفهان برگزار می شود و روز ۱۷ مهر ماه نیز به اجلاس بانوان اختصاص دارد.

 

Share