رییس جمهوری در جلسه هیأت دولت

حذف کامل بنزین آلوده با اقدامات هماهنگ دولت یازدهم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گزارشی از روند حذف کامل بنزین آلوده با اقدامات هماهنگ دولت یازدهم و توزیع بنزین استاندارد به هیات وزیران ارائه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهوری در جلسه هیأت دولت با تبریک عید بزرگ غدیر، حادثه غدیر را یک رویداد بسیار مهم در تاریخ اسلام دانست که مسیر هدایت جامعه را تعیین می کند و حاکی از اهمیت حکومت از دیدگاه اسلام و پیامبر (ص) است.

13930522000400_PhotoA حسن روحانی رییس جمهوری شامگاه یکشنبه در جلسه هیأت دولت، با تبریک عید بزرگ غدیر، حادثه غدیر را یک رویداد بسیار مهم در تاریخ اسلام دانست که مسیر هدایت جامعه را تعیین می کند و حاکی از اهمیت حکومت از دیدگاه اسلام و پیامبر (ص) است.

وی با اشاره به این حقیقت تاریخی که حج پیامبر(ص) به دلیل تاکیدات آن حضرت، مورد توجه خاص مسلمانان قرار گرفت و جزئیات آن نیز ثبت شد،‌گفت: با هدایت الهی، پیامبر (ص) ماموریت یافت که رسالت الهی را در غدیر خم ابلاغ کند و ولایت علی (ع) را به عنوان ادامه ولایت پیامبر (ص) اعلام نماید، از این رو در بزرگداشت عید غدیر به عنوان عید بزرگ اسلامی باید موضوع ولایت و حکومت اسلامی و جایگاه ویژه علی (ع) مورد تاکید قرار گیرد.

رییس جمهوری افزود: در عین حال، مسئله وحدت اسلامی نباید مورد غفلت قرار گیرد و همچنانکه حضرت علی (ع) خود نیز ۲۵ سال با رعایت مصالح اسلام به وحدت مسلمین اهتمام کرد، نباید حقیقت ولایت، دستاویز دشمنی قرار گیرد و در شرایط حساس کنونی، بهانه به دست تفرقه افکنان داده شود.

روحانی اظهار امیدواری کرد که با هوشیاری همه مسلمانان و درک شرایط خطیر جهان اسلام و با عمل به سیره امام علی(ع) وحدت و برادری جامعه اسلامی افزایش یابد.

در ادامه، گزارش وزارت ورزش و جوانان از عملکرد کاروان ورزشی ایران در المپیک آسیایی اینچئون ارائه شد و رییس جمهور با تشکر از قهرمانان و مدال آوران کشور که پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بارها به اهتزاز درآوردند و به ویژه از خانمهای قهرمان و مدال آور که با حجاب اسلامی خویش بهترین تبلیغ از حجاب و عفاف را در عرصه جهانی به نمایش گذاشتند، تقدیر و تشکر کرد.

روحانی همچنین اظهار امیدواری کرد که روز به روز وضعیت ورزش در کشور بهتر شده و افتخارات بیشتری در عرصه های ورزش جهانی و منطقه ای که می تواند موجب نشاط و شادی جامعه شود، کسب گردد.

در ادامه سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی از کیفیت هوای شهرهای بزرگ کشور ارائه کرد که براساس اندازه گیریهای دستگاههای سنجش کیفیت هوا در تهران تعداد روزهای پاک و سالم در سال ۱۳۹۳ در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۱ افزایش داشته و همین وضعیت در شهرهای کرج و اراک نیز مشاهده شده است.

همچنین گزارشی از روند حذف کامل بنزین آلوده با اقدامات هماهنگ دولت یازدهم و توزیع بنزین استاندارد به هیات وزیران ارائه شد.

در این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیات وزیران رسید.

در راستای اجرای کامل سیاست های دولت به منظور خروج غیر تورمی از رکود، هیات وزیران تکالیف وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، نفت و صنعت و معدن و تجارت و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مورد تائید قرار داد.

هیات وزیران مبلغ ۱۲۶ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال بابت پرداخت پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی بازنشستگان خانواده معظم شهدا و ایثارگران به وزارت جهاد کشاورزی اختصاص داد.

همچنین مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، برای تامین آب شرب شهری و روستایی و عشایری شهرستان های فیروزآباد، فراشبند، قیر و کازرون و مقابله با تنش آبی ناشی از پدیده خشکسالی در استان فارس اختصاص یافت.

لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کویت در زمینه کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی مشتمل بر یک مقدمه و ۲۲ ماده از دیگر مصوبات جلسه روز یکشنبه هیات وزیران بود.

 

Share