بازدید رئیس سازمان توسعه تجارت از منطقه آزاد انزلي

تسریع در اجرایی نمودن کریدور نستراک مورد تاکید قرارگرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهندس ولی ا… افخمی راد معاون وزیر صنعت معدن تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور از منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهندس ولی ا… افخمی راد معاون وزیر صنعت معدن تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور از منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.
bazdidدر این دیدار مهندس رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان با ارائه گزارشی از توانمندیها و ظرفیتهای سازمان متبوع خود در حوزه های تجاری، ترانزیتی و گردشگری، اقدمات سازمان منطقه آزاد انزلی را در خصوص رونق فضای کسب و کار منطقه از طریق راه اندازی تالار اختصاصی بورس کالا، اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و اعمال مزایا و معافیتهای قانونی برای تولیدکنندگان فعال در محدوده منطقه تشریح نمود.
مهندس مسروردر این دیدار با بیان اینکه اتصال بورس کالای منطقه به کشورهای حاشیه خزر ،فعال سازی کریدور نوستراک و چین –اکتائو- انزلی ،تکمیل زیرساخت های ضروری مانند مجتمع بندری بندر کاسپین و راه آهن قزوین – رشت- انزلی ، توسعه مبادلات تجاری با دیگر کشورها و توسعه و زیر ساخت های گردشگری از مهمترین برنامه های این سازمان می باشد.
افخمی با اشاره به افزایش تمایل کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در ایران در دولت تدبیر و امید، منطقه آزاد انزلی را دارای ظرفیت های ویژه ای دانست و افزود : شناخت بازارهای کشورهای هدف به ویژه حاشیه خزر از برنامه های مناسبی است که سازمان در دستور کار خود قرار داده است .
رئیس سازمان توسعه تجارت کشور ضمن قدردانی از تلاشها و اقدامات صورت گرفته، هدف اصلی دیدار خود را آشنایی نزدیک با ظرفیتها و مزایای جدید خلق شده در منطقه، به منظور توسعه همکاریهای دو سازمان اعلام کرد.
در پایان این نشست مقرر گردید که همکاریهای مشترک برای بازدید هیات های تجاری خارجی در منطقه آزاد انزلی ،توسعه مراودات اقتصادی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر،برگزاری دوره های آموزشی تخصصی اقتصادی و همکاری دوسازمان از ظرفیت های یکدیگر جهت اجرایی نمودن کریدور ها و معرفی ظرفیت اقتصادی منطقه آزاد انزلی در کشورهای خارجی گسترش یابد.
بازدید از پروژه های عمرانی منطقه آزاد انزلی ،بندر کاسپین ،فاز تجارت و مجتمع های تجاری، ، محدوده طرح ساحلی و گردشگری منطقه و واحد تولیدی صادر کننده پوشاک در شهرک صنعتی منطقه از بخشهای مختلف برنامه بازدید رئیس سازمان توسعه تجارت را شامل می شد.

Share