مدیرعامل سازمان بیمه سلامت

تحت پوشش بیمه‌ قرار‌گرفتن پنج خدمت دندانپزشکی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به تحت پوشش بیمه‌قرار‌گرفتن ۵خدمت دندانپزشکی از ابلاغ این بیمه و تعرفه‌های آن خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به تحت پوشش بیمه‌قرار‌گرفتن ۵خدمت دندانپزشکی از ابلاغ این بیمه و تعرفه‌های آن خبر داد.

14-10-6-95214khedmat

انوشیروان محسنی بندپی درباره بیمه دندانپزشکی گفت: با هدف گسترش خدمات بیمه پایه در کشور، خدماتی که تاکنون به دلایلی در فهرست بیمه قرار نگرفته‌اند باید بررسی شوند. با این هدف در حال حاضر این خدمات در قالب جدید در حال شناسایی و بررسی است.

وی با بیان اینکه این سازمان تعداد خدمات سلامت برای اقشاری که تحت پوشش بیمه قرار دارند را افزایش داده گفت: در حقیقت امسال ۵بیمه دندانپزشکی ابلاغ و تعرفه آن نیز مشخص شده و این خدمات جزو تعهدات بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

چندی‌پیش دکتر محمدحسین خوشنویسان، رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در همایش کشوری برنامه تحول سلامت دهان و دندان در قالب برنامه بیمه از تصویب ۱۰خدمت مربوط به دهان و دندان در شورای‌عالی بیمه خبر داد که ۵مورد از آنها در بیمه روستایی مصوب شده است. جرم‌گیری، معاینه کامل دندان و استفاده از مسواک انگشتی برای کودکان بخشی از این ۵خدمت دندانپزشکی است.

همچنین پیش از این وزیر بهداشت از تشکیل شورای‌عالی دندانپزشکی خبر داده و گفت بود این شورا برای سر و سامان دادن به وضعیت بهداشت دهان و دندان تشکیل می‌شود تا در آن طرحی جامع برای دندانپزشکی از روستاها تا کلانشهرها تدوین ‌شود.

بخش دندانپزشکی در بیمه‌های کشور پوشش بسیار کمی دارد و بالا بودن هزینه‌های خدمات آن باعث به خطر افتادن سلامت دهان و دندان میلیون‌ها ایرانی شده است. در یک نمونه بیمه‌های پایه و تکمیلی خدمات ارتودنسی را خدمتی لوکس و برای زیبایی تلقی می‌کنند، درحالی‌که تأخیر در درمان ارتودنسی، سبب افزایش پوسیدگی دندان‌ها و تحلیل استخوان فک می‌شود./همشهری آنلاین

Share