تاکید دکتر میرابراهیمی بر برگزاری کارگاه‌های ارتقای ارتباطات واحدهای دانشگاه آزاد گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه مدیران و مسئولین فناوری اطلاعات و ارتباطات واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در سالن جلسات ستاد هماهنگی این استان برگزار شد. در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه مدیران و مسئولین فناوری اطلاعات و ارتباطات واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در سالن جلسات ستاد هماهنگی این استان برگزار شد.
mirebrahimiدر این جلسه ابتدا حجت الاسلام والمسلمین سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با تبریک عید سعید غدیر خم ، گفت: در مسأله غدیر حقایق بسیارى نهفته است و از ماجراى غدیر مى ‏توان فهمید که امیرالمؤمنین در همان چند سال خلافت و حکومت خودشان اولویت اول در نظر مبارکشان استقرار عدل الهى و اسلام است.اهمیت عید سعید غدیر به عنوان برترین عید ها به این دلیل است که متضمن ولایت الله وجود مقدس و شخصیت ممتاز امیر مؤمنان على (ع) در قلمرو نفس انسانى و جامعه بشرى به عنوان امام و پیشوا برترین الگو و نمونه است .
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با توجه به اهمیت توجه به فناوری اطلاعات و ارتباطات در واحد های دانشگاهی استان گیلان، افزود: در هزاره سوم، فناوری اطلاعات (IT) به عنوان عمده‌ترین محور تحول و توسعه در جهان منظور شده است و دستاوردهای ناشی از آن، آن‌چنان با زندگی مردم عجین گردیده که روی‌گردانی از آن، اختلالاتی را در جامعه و رفاه و آسایش مردم به وجود می‌آورد.
دکتر سید علی میرابراهیمی، ادامه داد: در کشور ما نیز برای تربیت نیروی متخصص و کارآمد در زمینه( IT) و حرکت سریع در این عرصه اقداماتی انجام گرفته است. متخصص این رشته باید بتواند اطلاعات را جمع‌آوری, دسته‌بندی و پردازش کرده و به موقع از آن استفاده نماید منتهی یکی از توانمندی‌های اصلی این رشته بهره‌وری به موقع و صحیح از اطلاعات است.
وی با اشاره به نظارت کامل مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات در واحد های دانشگاهی ، تأکید کرد: با افزایش چشمگیر تنوع تجهیزات و خدمات مربوط به فناوری اطلاعات، مدیریت خدمات ارائه شده در این حوزه نیز با چالشهای فراوانی روبرو شده‌است. مدیریت رسیدگی به مشکلات و درخواستها، مدیریت تجهیزات و منابع در رابطه با خدمات پشتیبانی فنی و تخصیص آنها به کاربران، و همچنین نظارت، کنترل و برنامه ریزی در این زمینه از جمله مواردی است که مدیران حوزه فناوری اطلاعات را بر آن می‌دارد تا برای خود ابزاری را با توجه به نیاز خود تدارک ببینند.
دکتر میرابراهیمی ، برگزاری کارگاههای تخصصی در این زمینه را مهم دانست و اذعان داشت: برگزاری کارگاههای تخصصی در استان گیلان در ارتقای وضعیت ارتباطات واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان،مؤثر بوده و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در واحد های دانشگاهی ، جایگاه اصلی خود را پیدا کرده که این مسئله بطور جدی پیگیری خواهد شد و با فعال کردن بخش فناوری در واحد های دانشگاهی ،از صرف هزینه های مازاد نیز جلوگیری خواهد شد.
در ادامه مهندس مهران پوروهاب ، رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، نیز در خصوص ارائه گزارش و آمار از وضعیت موجود حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان گیلان، بررسی مشکلات موجود در این حوزه ،گزارش مبسوطی را ارائه کرد و سپس کارشناسان حاضر در این جلسه، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

Share