در نشست هماهنگي مديريت بحران مطرح شد

تاکید استاندار گیلان بر آمادگی کامل فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی برای مقابله با بارش شدید باران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با اشاره به پیش بینی هواشناسی در مورد بارش سنگین و شدیدباران در چند روز آینده بر بسیج و آمادگی کامل فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی تأکید کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست هماهنگی مدیریت بحران با اشاره به پیش بینی هواشناسی در مورد  بارش سنگین و شدیدباران در چند روز آینده بر بسیج و آمادگی کامل فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی تأکید کرد .

jpg2273دکتر نجفی در این نشست بابیان اینکه هرساله در فصلهای پائیز و زمستان  با بارش های شدید باران و آبگرفتگی معابر در مناطق مختلف برای مردم مشکلاتی ایجاد می شود گفت : باتوجه به گزارش هواشناسی و احتمال بارش شدید باران در چند روز آینده ، فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی ذیربط  با آمادگی کامل ، کلیه امکانات را  برای مقابله با آبگرفتگی معابر بکار بگیرند.

نماینده ی عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بادرس گرفتن از تجارب سالهای گذشته این آمادگی باید برای تمام روزهای پائیز و زمستان حفظ شود گفت : لایروبی کانالهای  هدایت آبهای سطحی و رودخانه ها  ، برگزاری منظم جلسات مدیریت بحران در شهرستانها ، اجرای ۴۸ پروژه هدایت آبهای سطحی در ۱۲ شهر در یکسال اخیر از جمله اقداماتی بوده است که به منظور کنترل حوادث احتمالی در استان انجام شده است .

وی افزود : ۳۳ میلیارد ریال نیز برای خرید ماشین آلات سنگین تخصیص یافت که با این اعتبار ۲۵ دستگاه برای مقابله با حوادث احتمالی خریداری شد .

استاندار با اشاره به مزیت منطقه ی آزاد انزلی برای ورود ماشین آلات سنگین به منظور تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی گفت : باید از این مزیت به خوبی بهره برد چرا که خودروهایی که از این منطقه وارد شود حداقل ۴۰ درصدقیمت کمتری دارد .

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری نشست های مختلف در وزارت کشور به منظور مقابله بازمین خواری و حفاظت از جنگل ها به ۵۰۶ مورد آتش سوزی منابع طبیعی در نیمه ی نخست امسال اشاره کرد و گفت : اعتبارات ملی خوبی در این بخش اختصاص یافته است ضمن اینکه از منابع طبیعی هم میخواهیم آموزش های همگانی برای پیشگیری از این حوادث را با استفاده از ظرفیت رسانه ها انجام دهد .

استاندار گیلان به خشکسالی باغات چای هم اشاره کرد و گفت : بحث جبران خسارت باغات چای را بصورت جدی از طریق وزارت کشور ، وزارت جهاد کشاورزی ومعاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی  پیگیری می کنیم .

Share