سرمربی جدید داماش

به من می گویند امید هرندی،مرد روزهای سخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فوتبال فراز و نشیب زیاد دارد و مدیرعامل هر زمان که بخواهد می تواند سرمربی تیمش را تعویض کند. آقای عابدینی تشخیص داد که من بروم همان گونه که اکنون تشخیص داد من بیایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،داماش گیلان در آستانه ی آغاز مسابقات لیگ دسته اول دست خوش تغییر در کادرفنی شد و امید هرندی جایگزین علی نظرمحمدی شد که حدود سه ماه تمرینات تیم را برگزار کرد . در آستانه اولین دیدار داماش در رقابت های لیگ دسته اول گفتگویی را با امید هرندی سرمربی جدید داماش گیلان داشتیم و در آن گذری زدیم به گذشته و از حال و آینده پرسیدیم. سعی کردیم به مانند همیشه با صراحت سوالات خود را مطرح کنیم و هرندی نیز با حوصله پاسخگوی سوالات ما شد…

10723629_294976590697891_1534756997_n (1)

از اخراج دو سال پیش شما از داماش شروع می کنیم. چه شد باشگاه تصمیم به قطع همکاری با شما گرفت؟

فوتبال فراز و نشیب زیاد دارد و مدیرعامل هر زمان که بخواهد می تواند سرمربی تیمش را تعویض کند. آقای عابدینی تشخیص داد که من بروم همان گونه که اکنون تشخیص داد من بیایم.

با توجه به اتفاقات گذشته، شاید از سوی اکثر هواداران این انتظار نمی رفت که هرندی در زمان مدیرعاملی عابدینی به داماش برگردد!

به چه علت؟! ما که مشکلی با هم نداشتیم…

به دلیل مصاحبه هایی که بر علیه هم انجام دادید…

نه، من مصاحبه ای علیه آقای عابدینی نکردم! من گفتم زمین تمرین خوب نداشتم، مربی بدنساز ندارم و… در واقع در مورد مسائل فنی تیم بوده است و شما هیچ مصاحبه ای را نمی توانید بیاورید که من کوچکترین بی احترامی کرده باشم. برعکسش در مصاحبه های گذشته و اکنونم احترام خاص خودم به آقای عابدینی را به عنوان مدیرعامل بیان کرده ام.

با توجه به اینکه شما در آن زمان به نوع برکناری خودتان اعتراض داشتید و در حالی که اکنون هم امیر عابدینی به صورت نامحسوس مدیرعاملی داماش را برعهده دارد، فکر نمی کنید باز هم شبیه به همان موقع برکنار شوید؟

ما سرمربی ها همیشه آماده برکناری هستیم. همان گونه که علی دایی به این بزرگی را برکنار کردند… فقط نظر من این است که بر اساس کارنامه و فوتبالی یک سرمربی را برکنار کنید اما مدیرعامل هر احساسی در بخش مدیریت خود بکند می تواند اجرا کند و ما نیز انجام دهنده هستیم…

در بخش فنی نه فقط من، بلکه تمام سرمربیانی که با آقای عابدینی کار می کنند میدانند که چون ایشان مدیر فوتبالی هستند وفوتبالیست بزرگی بوده اند دوست دارد که نظرات فنی بدهد، بعضی از سرمربی ها قبول می کنند بعضی ها هم مثل من یک کله هستند و این تنها اختلاف فنی ما است. وگرنه چه کسی می تواند آقای عابدینی را به عنوان مدیرعامل قوی نقص بکند؟ ایشان سالها مدیرعامل پرسپولیس و رئیس فدراسیون و … بوده است.

پس نتیجه بگیریم که نگران کار کردن با عابدینی نیستید و مشکلی هم ندارید؟!

نه اصلا، الان هم بیایند برای من مثل همیشه قابل احترام هستند… ضمنا آقای عابدینی الان هم هستند و حکم سرمربیگری من را آقای عابدینی امضا کردند و باعث خوشحالی من است که ایشان امضا کرده است.

شما در حالی هدایت داماش را برعهده گرفتید که علی نظرمحمدی به مدت سه ماه و بدون امکانات و حمایتی این تیم را تشکیل داده است. اما هوادار داماش این انتظار را از هرندی دارد که قبل از قبول مسئولیت شرایط تیم را سنجیده باشد و قبول مسئولیت کرده باشد…

من زمانی آمدم که تیم بسته شده بود. به من میگویند امید هرندی، مرد روزهای سخت. به هرحال تیمی را که کادرفنی گذشته بسته است، برایش زحمت کشیده و از روزی هم که من آمدم کادرفنی قبلی نبود، حالا نمی دانم برکنار شدند یا استعفا دادند. درست است که امید هرندی آمده است و انتظارات از هرندی زیاد و به جا است ولی مردم خوب ما باید بدانند که تیم خیلی کار دارد و ما امسال نمی توانیم برای صعود بجنگیم.

ما باید امسال تیم را در لیگ یک حفظ کنیم و از لحاظ تاکتیکی این بچه ها را به هم نزدیک کنیم و بعد باید این مردم به من اجازه دهند تا از تمام نقاط استان بازیکنان را جمع کنم و با سه چهار تا بازیکن خوب این تیم را برای فصل آینده آماده کنیم… این قول را من می دهم که اگر امید هرندی تا سال آینده در داماش باشد صد در صد داماش را به لیگ برتر بر می گردانیم.

قرارداد شما چند ساله است؟

قرارداد من یک ساله است، ولی باید موردی را خدمت شما عرض کنم؛ جناب آقای قلی زاده که نماینده باشگاه بودند و شخصیت دوست داشتنی هستند، من هم خیلی به ایشان ارادت دارم. کار کردن با ایشان برای من لذت بخش است و من هرچه که از ایشان خواستم در احتیارمان گذاشتند و این قراردادها هم زیاد اهمیتی ندارد ، مهم این است که مدیرعامل چی بخواهد… تا زمانی که ما را بخواهند ما مخلص شان هستیم و هر وقت هم که نخواستند می رویم.

شما طلبی هم از گذشته از باشگاه داماش داشتید، درست است؟

بله ، در حال پیگیری هستند، ولی من آن پول را از باشگاه داماش نمی خواستم بلکه از اموال آقای خسروی می خواستم.

در این چند جلسه شرایط تیمی را چگونه دیده اید؟

کادر گذشته از لحاظ بدنی و بارگیری با بازیکنان خیلی کار کرده است، ولی فکر می کنم به آن شکل که بر روی بدنی کار شده است بر روی مسائل تاکتیکی کار نشده است و این برای ما مشکل ایجاد می کند. الان تیم شهرداری تبریز ۱۰ بازیکن لیگ برتری نظیر آشوبی، معقولی، حاجی زاده و … دارد و کمترین قراردادش هم ۲۰۰ میلیون است. از لحاظ بازیکن ما در بخش فوروارد مشکل داریم و در دفاع هم سه دفاع جوان خوب داریم که سعی میکنیم در دور برگشت تقویت کنیم. شما امسال قطعا فوتبال خوبی را از تیم ما شاهد خواهید بود. ما امسال از جوانان خوبی رونمایی می کنیم، همچنین مهدوی، نظیفکار، حاجتی و … به من زنگ زدند و گفتند اگر سال آینده باشید حتما به داماش بر خواهیم گشت.

حرف پایانی با هواداران داماش شهرباران…

صحبت من همیشه همین بوده عشقم، مردم شهرم ، زندگیم مردم شهرم ، جونم مردم شهرم… اگر هم دارم در فوتبال فعالیت می کنم فقط به خاطر مردم شهرم هست، به خاطر هیچ چیز دیگری نیست.اما…

همه را گفتیم ولی باید به این نکته هم اشاره کنم که مردم نباید ما را جا بگذارند؛ چرا باید سکوهای ما خالی باشد؟ مردمی که طرفدار داماش هستند بیایند، ما دست تک تک شان را می بوسیم. در این روزها پیام های تبریک زیادی به من ارسال شد ولی من تبریک شان را نمی خواهم بلکه می خواهم به استادیوم بیایند، چون با آمدن هواداران، فوتبال ما، فوتبال مورد علاقه ی مردم می شود. شرط اصل مسئله و پیام من متحد بودن است. ما باید برویم دنبال کسانی که از کار فنی ما نقد می کنند و فقط تعریف و تمجید فایده ای ندارد… و در پایان به امید پیروزی های داماش در آینده ای نزدیک.

/وارش اسپرت

Share