زارع در نشست شورای اداری

بهره برداری از منافع منابع طبیعی از دست عده ای خاص خارج شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا توانمند سازی جوامع محلی با اولویت حفاظت از منابع طبیعی و مواهب خداوندی رویکرد سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیز داری کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا توانمند سازی جوامع محلی با اولویت حفاظت از منابع طبیعی و مواهب خداوندی رویکرد سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیز داری کشور است.
shorai edari 93  مهندس داود زارع در نشست شورای اداری با بیان مطلب فوق افزود : نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه جمهوریت بر اساس اصل ولایت قرار گرفته و نقش حضور مردم در تمام عرصه ها و لحظه های حساس انقلاب همواره پر رنگ و مشخص بوده است و در همین راستا صاحب نظران و ایده پردازان سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیز داری کشور با الهام از منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست سازمان نقشه راه دستیابی به منابع طبیعی شایسته و بایسته را بر پایه جلب مشارکت و حضور فعال مردم در صیانت و پاسداشت از این مواهب خداوندی قرار داده اند .
سرپرست اداره کل منابع طبیعی با اشاره به اولویت حفاظت از عرصه های موجود در حوزه منابع طبیعی اظهار داشت : بهره برداری از منافع منابع طبیعی بایستی از دست عده ای خاص خارج شده و مواهب خداوندی مطابق نص صریح قران و احکام الهی در اختیار ولی فقیه و تمامی آحاد مردم می باشد و بر همین اساس با هرگونه تخریب ،تصرف غیر مجاز و زیاده خواهی از ثروت عمومی مملکت به شدت برخورد می شود .
مهندس داود زارع در ادامه تصریح کرد : نظر به رویکرد جدید سازمانی در سطح ملی تمامی طرح های در حال اجرا مورد بازبینی و در صورت لزوم با تعقیر در روش به گونه ای که از تمامی ظرفیت ها به شایستگی استفاده شود مورد اصلاح قرار می گیرند .
این مقام ارشد در حفاظت از انفال الهی در خاتمه اعلام کرد : حفظ و نگهداری از منابع طبیعی موجود در مقابل تجاوزات و تخریب ها و پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده نظیر قاچاق چوب و یا تصرف اراضی ، گام نخست برای حافظان منابع طبیعی و افزایش سطح جنگل ها تا سقف ۳۰ درصد موجودی فعلی، راهبرد ثانویه اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان می باشد .

 

Share