امام جمعه رشت:

بنده به عنوان یک کارشناس از سخنرانی رئیس جمهور تشکر می‌کنم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خطیب جمعه رشت با اشاره به عید قربان تصریح کرد: مردم در نماز عید قربان حضور یابند و قربانی‌های خود را به خانه‌های سالمندان و آسایشگاه معلولان اهدا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه شهر رشت با اشاره به فرا رسیدن موسوم حج، اظهار کرد: حج از دیگر عبادت‌ها برتر است.

13910631000274_PhotoA

وی افزود: کمک انسان‌ها در جامعه مفید است اما هیچ‌کدام جای حج را نمی‌گیرد و جمع شدن مسلمانان در خانه خدا سبب عزت است و خانه خدا باید همواره پر رونق باشد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه اکنون به قدری متقاضی برای حج وجود دارد که مردم تا ۱۰ سال آینده در نوبت هستند، ادامه داد: مردم استقبال خوبی از زیارت خانه خدا دارند.

وی با بیان اینکه حج، مرگ و حشر در روز قیامت را تمرین می‌دهد، تصریح کرد: حج درس ادب و تجاوز نکردن به مال، جان و هستی حتی حیوانات و شاخه‌های درختان را آموزش می‌دهد و حاجی زمانی که محرم شود حق ندارد شاخه درختان را بشکند.

قربانی به سخنرانی رئیس جمهور در مجموع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: سخنرانی رئیس جمهور موجب احساس غرور ملی شده و بنده به عنوان کارشناس و صاحب قلم و اندیشه از سخنرانی وی تشکر می‌کنم.

وی درباره تهدیدات داعش مبنی بر تخریب اماکن مقدس در عراق تصریح کرد: خط قرمز ما اماکن مقدس و قبور مطهر ائمه اطهار (ع) و حمله به بغداد و ایران است و این موضوع را تحمل نمی‌کنیم و جرثومه‌های فساد را از صحنه روزگار برمی‌داریم.

امام جمعه رشت به روز عرفه اشاره کرد و گفت: حاجی‌ها در صحرای عرفات با خدا نجوا کرده و دعای امام حسین (ع) را زمزمه می‌کنند.

وی با اشاره به روز همبستگی با کودکان و مردم فلسطین، خاطرنشان کرد: در این جنگ ۵۰ روزه صهیونیست حدود ۵۰۰ کودک را در غزه به شهادت رسانده و ۲ هزار نفر غیرنظامی را کشته است.

قربانی از مردم خواست در حد توان کمک‌های خود را به مردم غزه اهدا کنند.

وی با قدردانی از تلاش پلیس و تبریک هفته نیروی انتظامی، یادآور شد: با تلاش شبانه‌روزی پلیس نظم و امنیت در جامعه حکمفرماست و بین آنها چهره‌های دینی و خدایی وجود دارد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به عید قربان تصریح کرد: مردم در نماز عید قربان حضور یابند و قربانی‌های خود را به خانه‌های سالمندان و آسایشگاه معلولان اهدا کنند./فارس

Share