مشاور دبیر کل سازمان جمعیت هلال احمر در مدیریت بحران کشور

برنامه ریزی مناسب رویکرد اصلی مدیریت بحران در کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور دبیر کل سازمان جمعیت هلال احمر در مدیریت بحران کشور گفت: برنامه ریزی مناسب رویکرد اصلی مدیریت بحران کشور بوده اما باید به جنبه های دیگر مانند سازماندهی و آموزش نیز توجهی ویژه داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشاور دبیر کل سازمان جمعیت هلال احمر در مدیریت بحران کشور گفت: برنامه ریزی مناسب رویکرد اصلی مدیریت بحران کشور بوده اما باید به جنبه های دیگر مانند سازماندهی و آموزش نیز توجهی ویژه داشت.

eahash1 4 حمیدرضا اسکاش ظهر شنبه در نشست هم اندیشی مدیریت بحران مسئولان و کارشناسان روابط عمومی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور که در انزلی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس افزود: این هم اندیشی به صورت هدفمند به منظور تدوین برنامه عملیاتی روابط عمومی های جمعیت هلال احمر در شرایط اضطراری برگزار شده است.

وی اظهار داشت: برنامه اضطراری در مواقع بروز بحران برای نخستین بار در سازمان جمعیت هلال احمر تهیه می شود تا در راستای آن خدمات مطلوب تری به حادثه دیدگان سوانح و بلایا ارائه شود.

مشاور دبیر کل سازمان جمعیت هلال احمر در مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه افکار مسئولان روابط عمومی های این سازمان در شرایط اضطراری ارزیابی می شود، ادامه داد: مدیریت بحران در تمامی مراحل با تمام توان خود باید آمادگی مورد نیاز برای خدمات رسانی بیشتر به آسیب دیدگان بلایا و سوانح را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه از تمام ظرفیت جمعیت هلال احمر در بحران ها بهره گیری نمی شود، گفت: در حال حاضر ارتقای رویکرد از واکنشی به مدیریت بحران و کاهش خطرپذیری در کشور ضرورت دارد و باید به این مهم توجه ویژه ای داشت.

اسکاش افزود: ارتقای آمادگی مناسب برای نجات جان انسان های گرفتار در سوانح و بلایای طبیعی از مهمترین برنامه ها در زمینه مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی و برنامه ریزی مناسب در مدیریت بحران ساختار اضطراری روابط عمومی های جمعیت هلال احمر در آینده ای نزدیک ایجاد می شود، اظهار داشت: هدف از مدیریت بحران پیشگیری و کاهش خسارت های بلابا و سوانح است.

مشاور دبیر کل سازمان جمعیت هلال احمر در مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در برخی موارد نمی توان از وقوع حوادثی مانند زلزله جلوگیری کرد، گفت: در این راستا با انجام اقدام هایی مانند مقاوم سازی سازه ها و آموزش از بروز خسارت های بیشتر جلوگیری کرد.

وی رکن سوم مدیریت بحران را برنامه ریزی مناسب دانست و افزود: عامل مهم دیگر بازسازی و بازتوانی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و باید از جنبه های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

اسکاش درباره شرایط اضطراری اظهار داشت: امکانات و تجهیزات مناسب، برنامه ریزی، نیروی انسانی کارآمد و سازماندهی، داشتن اطلاعات دقیق و صحیح، تمرین و آموزش عواملی هستند که در مدیریت بحران نقش آفرینی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۶ پست سازمانی به طور مستقیم با مدیرکل جمعیت هلال احمر در استان های کشور ارتباط برقرار می کنند، ادامه داد: این پست ها در شرایط اضطراری تنها باید سه تا هفت پست باشد تا خدمات رسانی به سانحه دیدگان به صورت مطلوب تری ارائه شود.

مشاور دبیر کل سازمان جمعیت هلال احمر در مدیریت بحران کشور با بیان اینکه این سازمان از راس تا انتها حتی یک پست ایمنی ندارد، گفت: بر این اساس امدادگران در مواقع بحران با مشکلات مختلفی روبرو می شوند حتی ممکن است جان آنها نیز در معرض خطر قرار گیرد.

وی با اشاره به مرحله بازسازی و بازتوانی افزود: اقدام های سریع و موقتی که برای تسکین برخی مشکلات باید انجام شود بهره گیری از ظرفیت های بازسازی، ساخت و ساز شهری و روستایی، آموزش و پرورش و آموزش عالی، بهداشت و درمان و بازتوانی روحی و اجتماعی را شامل می شود.

اسکاش با تاکید بر اینکه در مواقع بحران باید شریان های حیاتی و معابر بازگشایی شود، یادآور شد: هشدار، آماده باش و عملیات عواملی هستند که از وضعیت اضطراری تا بازتوانی باید مورد توجه قرار گیرد.

Share