رزم آوران

برنامه ای که موجب افتخار گیلان شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همزمان با هفته دفاع مقدس برنامه رزم آوران ۳ تولید صدا و سیما مرکز گیلان به گارگردانی علی حلوی هر شب ساعت ۱۹ به روی آنتن شبکه سوم سیما می رود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همزمان با هفته دفاع مقدس برنامه رزم آوران ۳ تولید صدا و سیما مرکز گیلان به گارگردانی علی حلوی و نویسندگی و اجرای سید رضا دانش هر شب ساعت ۱۹ به روی آنتن شبکه سوم سیما می رود.

razm_0713 (4)این برنامه درقالب مسابقه و در۱۵  قسمت ۴۵ دقیقه ای طراحی شده است، در هر قسمت چند شرکت کننده از یگان های نظامی استان های مختلف کشور دردو گروه مجزا مراحل و موانع عملیاتی بسیار پیچیده و دشواری را پشت سر می گذارند وکارشناسان نظامی باتوجه به نحوه ی عملکرد آنها امتیازاتی را به هردو گروه اختصاص می دهند و در پایان گروهی که بیشترین امتیاز را کسب نماید برنده ی مسابقه می گردد.

مسابقه رزم آوران۳ به تهیه کنندگی  محمد جعفری   در مرکز آموزشی سید الشهدای نیروی دریایی سپاه در زیباکنار تهیه و تولید می شود.

علی حلوی و محمد جعفری پیش از این نیز  دو سری از این مسابقه هم با نام های  حماسه سازان و مقاومت برای صدا و سیما مرکز گیلان ساخته بودند و توانایی خود را در ساخت چنین برنامه هایی اثبات کرده اند.
همچنین سید رضا دانش نیز از مجریان توانمند و خوش سابقه ی استان گیلان بوده که سابقه ی تهیه کنندگی سفر مقام معظم رهبری به استان گیلان را نیز در کارنامه ی خود دارد.

با توجه به این که مسابقه رزم آوران دارای فضایی رقابتی و هیجان انگیز است، تکنیک های جدید برای تصویربرداری مانند هلی شات ، برای انتقال هر چه بهتر فضای مسابقه به بیننده در آن استفاده شده است.

این مسابقه نیاز به قدرت و سرعت زیادی هم دارد و شرکت کنندگان باید از توانایی و آمادگی جسمانی بالایی برای حضور در آن برخوردار باشند. ضمن این که هوای شرجی شمال کشور نیز شرایط را برای رقابت کمی سخت تر هم می کند.

تولید برنامه ای سنگین همچون رزم آوران که در فضایی بومی تصویربرداری شده است ولی جنبه ملی دارد و یگان هایی از سراسر کشور در آن مشارکت دارند نشان از پیشرفت قابل توجه صداو سیما مرکز گیلان در چندین سال گذشته دارد.

صدا وسیما مرکز گیلان توانسته است در چند وقت اخیر با تولید برنامه های موفق جایگاهی ثابت در میان مردم گیلان و مراکز سایر استان ها کسب نماید.

لازم به ذکر است مسابقه رزم آوران (۱) نیز درسال ۸۹ توسط گروه بسیج مرکز گیلان در سطح استان تهیه و تولید شد و در ارزیابی شبکه ۲ سیمای جمهوری اسلامی ایران مورد پسند قرار گرفت و در مهر ماه سال ۸۹ نیز از این شبکه سراسری پخش گردید که مورد استقبال زیادی از هموطنان قرار گرفت.
razm_0713 (2) razm_0713 (1)

Share