در جلسه استیضاح شهردار رشت عنوان شد

این حق مردم است تا بدانند چرا استیضاح شهردار صورت گرفته است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،طرح استیضاح شهردار رشت که با ۹ امضای اعضای شورای اسلامی این شهر اعلام وصول شده بود با عزل محمدابراهیم خلیلی شهردار رشت پایان یافت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،طرح استیضاح شهردار رشت که با ۹ امضای اعضای شورای اسلامی این شهر اعلام وصول شده بود با عزل محمدابراهیم خلیلی شهردار رشت پایان یافت.

جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر رشت با بیان دستور و اعلام اسامی ناطقین توسط شیرزاد منشی شورای اسلامی شهر رشت آغاز گردید.
شیرزاد:شورای شهر باید مطالبه گر حقوق مردم باشد/حق مردم است تا بدانند چرا استیضاح صورت گرفته است

shirzadفاطمه شیرزاد به عنوان اولین ناطق جلسه بررسی طرح استیضاح شهردار با بیان این که همه معتقدیم اصلاحات اساسی در حوزه شهری و شهرداری انجام گیرد افزود :در این برهه زمانی آیا آخرین راه حل و خروج از رکود شهری این است که استیضاح شهردار را دستور کار جلسه قرار داده ایم ؟

وی با طرح سوالی دیگر که این استیضاح به چه دلایلی صورت گرفته است اضافه کرد : آیا این استیضاح با منافع حزبی ،گروهی ، شخصی و.. برگزار شده است.

منشی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به انتخاب شهردار در سال گذشته با کسب ۱۵ رای از ۱۱ رای گفت :مگر شهرداری رشت کارگاه آموزشی است که امروز یکی بیاید و یکی برود .

عضو شورای اسلامی شهر رشت استیضاح را حق قانونی اعضا شورا دانست و افزود : اما آن چه مورد اهمیت قرار دارد این است که شورا باید مطالبه گر حقوق مردم باشد .

وی با بیان اینکه بنده اگر چه از سخنان شهردار قانع نشدم اما موافق استیضاح ایشان هم نیستم افزود :  اگر قرار است سرپرست انتخاب شود، بهتر است اقای خلیلی باقی بماند.

شیرزاد در ادامه با اشاره به این نکته که احترام به حقوق مردم باعث جلب اعتماد مردم به شورا می شود گفت :این حق مردم است تا بدانند چرا این استیضاح صورت گرفته است و اگر دلایل کافی نبود باید از مردم عذرخواهی کنند.

رجبی ویسرودی که در طول جلسه یکی از مخالفین سرسخت شهردار بود نسبت به اظهارات شیرزاد واکنش نشان داد و طی تذکری اظهار کرد: اگر چنانچه هر یک از اعضا بخواهند نطق کند، باید در مورد خود و شهر صحبت کنند نه اینکه به دیگر اعضا توهین کنند.

پس از آن شیرزاد با بیان این که من کسی را متهم نکرده ام خواست از نطق خود در مقابل واکنش رجبی دفاع کند که عباس صابر، رئیس شورای شهر رشت خواست با ذکر صلواتی این بحث خاتمه پیدا کند.
موسوی روزان:رشت دارای شهرداران فصلی است

62(1)موسوی روزان به عنوان دومین ناطق جلسه استیضاح شهردار رشت با اشاره به  یکی از مصاحبه ها خود گفت :بنده اعلام کردم که شهر رشت دارای شهرداران فصلی بوده و آقای خلیلی ۶ ماه اضافه تر نیز خدمت کرده اند.

وی عمر شهرداران شهر رشت را با توجه به این که تا به امروز در طول ۱۴ سال گذشته ۱۷ شهردار تغییر داده شده است را کمتر از یک سال دانست و افزود :بدترین وضعیت را در بین سایر شهر در کشور داریم به طوری که شهردار اصفهان ۱۲ سال و قزوین و تهران ۹ سال است که در حال خدمتند .

این عضو شورا در ادامه به اثرات منفی حرکات شورای اسلامی شهر رشت در سطح استان گیلان اشاره کرد و گفت : شهردار لاهیجان و چاف در مرحله استیضاح هستند. کوچصفهان به مرحله استیضاح رسید و موجب استعفای شهردار آن شد. حویق نیز به همین صورت. در لنگرود و شفت نیز بحث استیضاح مطرح شهردار مطرح شده است.

روزان در ادامه افزود : همیشه این دیدگاه که ما در جایگاه حق نشستیم و شهردار مقصر باشد صحیح نیست. بنده با یکی از اعضای شورا صحبت می کردم که اگر قرار است خلیلی برود و شهردار دیگری روی کار بیاید، بهتر است که ۳ سال با او کار کنیم که وی پاسخ داد شاید او هم مانند آقای خلیلی عملکرد خوبی هم نداشته باشد.
باقری خطیبانی:آیت الله قربانی گفته محمود فرزنده بنده است !

باقری خطیبانی از ارتباط خود با با آیت الله قربانی از اوایل انقلاب تاکنون اشاره نمود و گفت : ایشان پس از انتخاب بنده به عنوان عضوی از شورای شهر رشت فرمودند محمود بچه انقلاب و فرزند بنده است.

بنده در طول ماههای پیش بارها در نطق ها و مصاحبه هایم از مسئولین ارشد استانی خواستم تا بیایند و پا در میانی کنند و مشکلات برطرف شود اما اتفاق خاصی نیفتاد.

عباس صابر در ادامه جلسه استیضاح شهردار رشت از اعضای شورا درخواست کرد تا موافقان و مخالفان استیضاح اعلام آمادگی نمایند که آقایان مسعود کاظمی و کارگرنیا به عنوان موافق استیضاح و همچنین آقایان اسماعیل حاجی پور و رضا رسولی به عنوان مخالف استیضاح هر کدام ۱۰ دقیقه به دفاعیات خود بپردازند .
کارگرنیا:اظهارات مقامات سیاسی استان نسنجدیده بوده است

کارگرنیا به عنوان اولین موافق استیضاح شهردار رشت گفت: خداوند را شاکرم که امروز در دفاع از حقوق حقه مردم همواره راستین و پابرجا گام بر می دارم و تحت تاثیر  فشارهای مادیون و افرادی که برای حفظ منافع شخصی دست به هر دروغ و تهمت می زنند قرار نگرفته و واقعیت را بر زبان خواهم راند .

وی موضوع استیضاح خلیلی را یکی از داغ ترین موضوعات شهری دانست که نظرات بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است و یادآور شد: ایشان در سال گذشته در یک پروسه قانونی با رای اعضای شورا انتخاب و سوگند یاد کردند جز خدمت به مردم شریف شهر رشت با نظر شورای محترم شهر رشت حرکت ننموده و همواره صادقانه عمل کنند اما امروزه متاسفانه صداقت در ایشان ضعیف یافته ام .

کارگرنیا با بیان اینکه چطور است که ایشان با مدرک تحصیلی سطح دو حوزه در افتتاح پارک مفاخر ادعا می نمایند  تحصیلکرده شهر هانوفر هستند مگر شهر هانوفر حوزه علمیه داردکه ما از آن بی خبریم؟!  و یا در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان اذعان می داشتند که دارای مدرک تحصیلی مهندسی عمران می باشند که باید امروز پاسخ این دو ادعا را بدهند.

وی با بیان اینکه در این میان اظهار نظر برخی از افراد در چند روز گذشته عزم مخالفین را جزم تر کرد گفت : در چند روز گذشته متاسفانه با اظهار نظرهایی گاها نسنجیده از سوی برخی مقامات سیاسی استان مواجه بوده ایم که نه تنها آبی بر آتش اختلاف شورای شهر و شهردار نریخته بلکه احساسات را بیشتر برانگیخته و عزم را بر استیضاح ایشان جدی تر کرده است .

این عضو شورا بار دیگر روی سخنان خود را سمت نمایندگان شهر رشت برد و بیان کرد : نمایندگان محترم مجلس بفرمایند کدام موضوع مهم شهری را در یک سال گذشته به جد پیگیر بوده اند و جواب کدام یک از نامه های ریاست اسبق شورا را داده اند که امروز مدعی هستند کار شورا در استیضاح آقای خلیلی منطقی نمی باشد ؟!ا

وی در پایان افزود: امیدوارم که با همدلی و صداقت در جهت منافع عمومی و خدمت گزاری گام بر داریم.
حاجی پور:کرامت انسانی افراد را حفظ کنیم

اسماعیل حاجی پور عضو دیگر شورا بود که به عنوان مخالف استیضاح به دفاع از شهردار پرداخت و گفت :باید کرامت انسانی افراد رو حفظ نماییم .

وی با بیان این که ابراهم خلیلی فردی مورد اعتماد است افزود :اولین استدعایی که بنده از شما ها دارم این است که تدین و کرامت انسانی افراد را رعایت کنیم.

حاجی پور در ادامه موافقت خود با استیضاح شهردار رشت را منوط به معرفی فردی بهتر از خلیلی عنوان کرد.

وی با بیان این که در طول ۳ دوره شورا ۱۵ شهردار عوض شده است گفت : هیچ انتظاری نداشته باشید که سرمایه گزاری وارد این شهر شود .

 

Share