وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی

انگلیس روباه پیر و مکار است و نمی‌تواند برای ایران تعیین تکلیف کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس به خارج از مرزها گسترش یافته است، گفت: انگلیس، این روباه پیر و مکار نمی‌تواند برای ایران تعیین تکلیف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس به خارج از مرزها گسترش یافته است، گفت: انگلیس، این روباه پیر و مکار نمی‌تواند برای ایران تعیین تکلیف کند.
سید محمد حسینی شامگاه جمعه در مراسم یادواره ۲۲ شهید منطقه «احمد آباد»، «حسین‌آباد» و «الله‌رود» این شهرستان در مسجد صاحب‌الزمان(عج) احمدآباد اظهار کرد: شهدا مردان الهی و موحدی هستند که در راه جهاد به فرمان اهل بیت‌(ع) و ولی فقیه لبیک گفتند تا به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی شهدا را مظهر صداقت، صفا، پاکی، اخلاص، رشادت و ایثار دانست و افزود: شهدا آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و جدا از وابستگی دنیوی، عظمت خدا را درک کردند و با شور و شوق به سوی خدا شتافتند.

*نسبت به مسائل فرهنگی کشور بی‌تفاوت نباشیم

13911120000045_PhotoAوزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شهدا هرگز خوف و هراسی از جنگ و شهادت نداشتند، خاطرنشان کرد: شهدا با تقوا و پارسایی در راه خدا جهاد کردند و به فلاح و رستگاری رسیدند.

وی با اشاره به «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تصریح کرد: امروز جامعه ما به مدیریت جهادی نیازمند است و همگان باید در این راه تلاش کنند.

حسینی به جنگ نرم دشمن با ایران اشاره کرد و متذکر شد: نباید نسبت به مسائل فرهنگی بی‌تفاوت باشیم و هر چه در داخل قوی‌تر باشیم باعث قوت قلب برای مسلمانان دنیا می‌شویم و برعکس اگر در داخل دچار واگرایی شویم موجب ناامیدی مسلمانان در جهان خواهیم شد. هر جا نام ایران مطرح می‌شود با ایستادگی، صلابت، اقتدار و شکوه همراه است که در مقابل زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها می‌ایستد و مقاومت می‌کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تفکر گرامیداشت هفته دفاع مقدس را مهم خواند و گفت: برخی‌ها تلاش می‌کنند که فرهنگ ایثارگری، رشادت، شهامت، جرات و فداکاری را به فراموشی سپرده شود در حالی که امروز بیش از هر زمان دیگری به تقویت این فرهنگ نیازمند هستیم.

*گسترش فرهنگ دفاع مقدس به خارج از مرزهای ایران / طرح انحرافی آمریکا علیه داعش

وی با اشاره به آیه قرآنی که انسان را خلیفه خدا دانسته، متذکر شد: عشق واقعی به خداوند در شهیدان بود و آنها توانستند بدون هیچ چشم‌داشتی به فرمان امام(ره) لبیک گویند و با شهادت به مقام خلیفه الهی برسند.

حسینی با اشاره به گسترش تفکر اسلامی در مناطقی مانند عراق، غزه، یمن، سوریه و … افزود: اگر امروز غربی‌ها عصبانی هستند به خاطر این است که آثار انقلاب ایران را در خارج از مرزهای ایران می‌بینند.

وی داعش را پرورش یافته آمریکا دانست و یادآور شد: آمریکا برای انحراف افکار عمومی در دنیا طرح مبارزه با گروه تروریست تکفیری داعش را به راه انداخته است.

وزیر ارشاد دولت دهم، قدرت ایران را مرهون خون شهدا دانست و تصریح کرد: آمریکایی‌ها نقشه جغرافیایی دنیا را به سه بخش با ۳۴ مورد تقسیم کرده‌اند که شاخص‌ترین موارد مربوط به مسائل ایران و مسئله هسته‌ای آن است.

وی با اشاره به اینکه پس از جنگ سرد آمریکا خود را تنها ابرقدرت دنیا تصور می‌کرد، گفت: آشوب‌ها و ناآرامی‌های زیادی مانند مسئله اوکراین و روسیه، هند و پاکستان و غیره در دنیا وجود دارد اما نخستین مورد آنها تنها ایران و کشورهای اطراف آن است.

حسینی با بیان اینکه غربی‌ها ضربه‌های زیادی از سوی ایران خورده‌اند، افزود: تمام اینها از آثار و برکات هشت سال دفاع مقدس است که موجب شده این فرهنگ به خارج از مرزهای ایران گسترش یابد.

وی به مسئله غزه و جنگ ۵۰ روزه آن اشاره کرد و متذکر شد: مقاومت رزمندگان فلسطینی در برابر صهیونیست موجب شده تا صهیونیست‌ها شکست مفتضحانه‌ای بخورند و امروز رزمندگان غزه هستند که شرایط آتش‌بس را تعریف می‌کنند.

*روباه پیر نمی‌تواند برای ایران تعیین تکلیف کند

وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به مسائل یمن تصریح کرد: غربی‌ها برای رواج ایران‌هراسی در دنیا اعلام کرده‌اند که ایران پس از بغداد و دمشق، صنعا را به عنوان سومین پایتخت تحت نفوذ خود قرار داده است.

وی درباره حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و ملاقات با نخست وزیر انگلیس گفت: دوستان شبه روشنفکر ما چه فکری کرده‌اند که اگر ایران با انگلیس بنشیند و صحبت کند مشکلاتش برطرف خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه انگلیس روباه پیر و مکار است و نمی‌تواند برای کشوری مانند ایران تعیین تکلیف کند، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواستیم دیگران برای ما تعیین تکلیف کنند این همه شهید نمی‌دادیم.

/فارس

Share