مدیرکل راه وشهرسازی گیلان خبرداد

انعقاد تفاهمنامه برای آسفالت راه های روستایی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل راه وشهرسازی گیلان از افزایش۱.۷ درصدی شاخص آسفالت راه های روستایی گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل راه وشهرسازی گیلان ازافزایش۱.۷ درصدی شاخص آسفالت راه های روستایی گیلان خبر داد.
افزایش شاخص آسفالت راه روستاییIMG_4778 مهندس خاوری با اعلام این خبر گفت: از دهه فجر۹۲تا هفته دولت سالجاری بیش از هزار کیلومتر از راههای روستایی کشور زیر پوشش آسفالت قرار گرفت که سهم گیلان از این میزان ۱۶۰ کیلومتر می باشد.
وی با بین اینکه شاخص آسفلات راههای روستایی کشور ۵۶ درصد می باشد ، افزود:استان گیلان با دارابودن شاخص ۴۴ درصدی آسفالت راههای روستایی در سال گذشته، ۱۲ درصد ازحد متوسط کشوری پایین تر بود و با اقداماتی که طی فاصله ی زمانی دهه فجر تا هفته دولت انجام شده است توانستیم شاخص آسفالت ۱.۷درصد افزایش دهیم.
مهندس خاوری رویکرد مجموعه مدیریتی استان و وزارت راه وشهرسازی را بر افزایش شاخص های آسفالت راه روستایی و جبران عقب ماندگی در استان عنوان کرد وافزود: یکی از اولویت های اصلی این اداره کل آسفالت راههای روستایی است وعلیرغم کاهش ۳۵ درصدی اعتبارات اختصاصی، تلاش می شود عقب ماندگیهای آسفالت راههای روستایی جبران وشاخص آن ارتقاء یابد.
وی به انعقاد تفاهمنامه در بخش راه روستایی اشاره کرد وگفت : برای اولین بار تفاهمنامه ای در بخش آسفالت راههای گیلان منعقد شده بطوریکه پرداخت مطالبات پیمانکار از طریق فروش سهام دولتی پرداخت می شود ودر مرحله اول این طرح ۱۲۰ کیلومتر از راههای روستایی شهرستان رودبار زیر پوشش آسفالت قرار می گیرد.همچنین این تفاهم نامه برای آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از راههای شهرستان رشت نیر منعقد شده است.
مهندس خاوری با بیان اینکه ۸۹۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان گیلان وجود دارد افزود:هم اکنون ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر از راههای روستایی گیلان آسفالت شده است و اگر ۹۰۰ کیلومتر از راههای روستایی گیلان را آسفالت کنیم به شاخص کشوری می رسیم.
افزایش شاخص آسفالت راه روستاییIMG_0578 افزایش شاخص آسفالت راه روستاییIMG_4768

Share