ندیمی و جعفرزاده خواستار تغییر رویه صدا و سیما شدند

انتقاد نمایندگان گیلان از عملکرد صدا و سیما در برخورد با قوه مقننه

به گزارش پایگاه اطلاع رسان دیارمیرزا ،در ماه های اخیر سه قوه از عملکرد رسانه ملی انتقادات جدی داشته اند. دولت یازدهم و وزرا و معاونان رییس جمهور در طول یک سال و نیم گذشته مکررا از نحوه برخورد مغرضانه صدا و سیما با دولت انتقاد کرده اند. علاوه بر این رییس قوه قضاییه نیز چندی پیش از تخریب قوه قضا توسط صدا و سیما به شدت انتقاد کرد و این رفتار به دور از وظایف ذاتی این سازمان خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،صدا و سیما پنجشنبه شب گذشته در بخشی از برنامه صرفا جهت اطلاع  قطع لحظه ای میکروفن مجلس هنگام پخش سرود ملی درنشست مشترک دولت و مجلس را به تمسخر گرفت. این در حالی است که در ماه های گذشته نیز اخبار صدا و سیما بارها در موضوعات مختلف به تمسخر و تخطئه قوه قانون گذاری پرداخته است . در همین روزها بارها هفته های سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه را – که جزئی از وظایف پارلمانی تعریف می شود- تعطیلات طولانی مدت نمایندگان خواند و عملا تلاش کرد به مخاطبین القاء کند نمایندگان تنها در هفته سه جلسه علنی شرکت می کنند و مابقی ایام هفته تعطیل هستند. حکایت موضع گیری های صدا و سیما در برابر مجلس البته داستان و دیروز امروز نیست. بارها نمایندگان در مجلس از عملکرد زاویه دار، تخریب و  تمسخر مجلس توسط رسانه ملی انتقاد کرده اند.

در ماه های اخیر سه قوه از عملکرد رسانه ملی انتقادات جدی داشته اند. دولت یازدهم و وزرا و معاونان رییس جمهور در طول یک سال و نیم گذشته مکررا از نحوه برخورد مغرضانه صدا و سیما با دولت انتقاد کرده اند. علاوه بر این رییس قوه قضاییه نیز چندی پیش از تخریب قوه قضا توسط صدا و سیما به شدت انتقاد کرد و این رفتار به دور از وظایف ذاتی این سازمان خواند.

ندیمی:لودگی در برنامه های صداو سیما روحیه عناد و دشمنی را تقویت می کند

ایرج ندیمی  با انتقاد نسبت به عملکرد صداو سیما،‌ ‌با اشاره به تمسخر قطع میکروفن مجلس هنگام پخش سرود ملی درنشست مشترک دولت و مجلس،‌ افزود: طرح این نوع موضوعات مشکلی را حل نمی کند و درست نبود که آن اتفاقی که در یک فضا و زمان محدود رخ داد و علنی هم نبود برای همه ملت پخش شود و آنها را به قضاوت وادارکنند و شاید مناسب تر این بود که هم نوایی رئیس جمهور ، رئیس مجلس ، نمایندگان ملت و وزرا در این جلسه به ملت نشان داده می شد.nadimi (2)

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نتیجه نقد باید سازندگی باشد نه تمسخر و تحقیر و بی آبرویی، افزود: در برخی از برنامه ها به علت ناپختگی عوامل تهیه و یا اجرای ناقص آن با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه نمی توان بر روی تمسخر و تحقیر و دست انداختن اسم نقد گذاشت و این از رذایل اخلاقی است،‌ گفت: صداو سیما باید با بیان مشکلات و بیان راهکار حفظ آبرو کند و روحیه عناد و دشمنی را تقویت نکند.

ندیمی با بیان اینکه باید لودگی در برنامه های صدا و سیما را که  نام طنز پخش می شود مدیریت کرد افزود: این رویکرد ناصحیح صداو سیما به جایگاه قوا آسیب می زند.

جعفر زاده: رسانه ملی باید منشا اتحاد ملی باشد نه نفاق

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی ضمن نقد برنامه های رسانه ملی گفت: انشاء الله مسئولین صدا و سیما نیت خیر دارند اما خروجی برنامه هایی که از رسانه ملی پخش می شود برخلاف منویات مقام معظم رهبری، ایجاد اختلاف و شکاف میان ۳قوه کشور را دنبال می کند.

jafarzade_6675 (2)

نماینده مردم رشت در  مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه بین نقد و تخریب تفاوت هایی وجود دارد گفت: از دید نمایندگان مجلس و بسیاری از مردم برنامه های صدا و سیما بوی انصاف نمی دهند. رسانه ملی با عنوان نقد و برنامه های کارشناسی هرنهاد جمهوری اسلامی که باب میل مسئولین رسانه ملی نیست را تخریب می کنند.

جعفرزاده گفت: انتقادات مغرضانه صدا و سیما تنها متوجه دولت و نمایندگان مجلس نیست؛ رسانه ملی بعضا سیستم قضایی و قضات زحمتکش کشور را نیز مورد تخریب قرار می دهد که جای تاسف دارد و این امر حتی موجب گلایه علنی رئیس دستگاه قضا نیز شد.

وی گفت: داعش به عنوان یک تهدید برای کل منطقه ،امنیت خاورمیانه را تهدید می کنند. طالبان مرده در حال زنده شدن است. در مرزهای کردستان ترکیه آشوب است و فراتر از همه این موارد مذاکرات حساس فرزندان انقلاب با گروه۵+۱ در حال انجام است.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت:در شرایط حساس فعلی ایران، رسانه ملی که اتفاقا با بودجه بیت المال اداره می شود باید منشا وفاق و اتحاد ملی باشد و پخش برنامه ها یا خبرهایی که بذر نفاق را در ایران پخش می کند نوعی خیانت به نظام ومقام معظم رهبری است.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خواهان تغییر رویه صداوسیما شد و گفت: رسانه ملی یک رسالت حرفه ای و انقلابی بر عهده دارد که با ایجاد اتحاد و وفاق ملی درجهت تقویت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه حرکت کند./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share